Page 41 - Demo
P. 41

  sonalizeze cu ușurință conținutul și as- pectul panoului principal de instrumen- te, înainte de pornirea în cursă. Va- rianta „Vizualizare sarcină” permite controlul sarcinii utile, al masei maxime a vehiculului și al sarcinii pe axă. Pen- tru camioanele dotate cu sistem de navigație, există varianta „Vizualizare navigație”, cu hărți ușor de urmărit. Aceia care vor ca panoul lor de instrumente să aibă un aspect clasic Volvo, pot opta pentru varianta „Vizua- lizare principală”, iar cei care preferă să vizualizeze numai informațiile esen- țiale pot alege varianta „Vizualizare fo- calizată”.
Exemple de funcțiuni:
• Media player – pentru experiențe audio, via radio, Bluetooth sau USB
• Comunicații – cu posibilitatea co- nectării a două telefoane mobile
• Cursă – oferind suport pentru timpii de condus și odihnă, coaching pentru șofer, citirea de la distanță a datelor tahografului și navigație
• Vehicul – inclusiv climatizare de parcare, indicator de încărcare, pre- siunea în pneuri și setările persona- lizate ale Direcției Dinamice Volvo.
Alte elemente mai sunt My Apps pentru Android Auto, care reflectă apli-
cațiile telefoanelor Android, și Ghidul Șoferului, care oferă sfaturi de condu- cere și informații personalizate pentru fiecare camion individual. Funcția este pregătită pentru actualizări viitoare și este compatibilă și cu aplicațiile terților, de exemplu ale carosierilor.
Pot fi conectate cu ușurință până la opt camere de luat vederi la ecranul secundar lateral și pot fi afișate pe ecran patru imagini simultan, de la a- ceste camere. Informația de pe am- bele ecrane poate fi prezentată în peste 30 de limbi. Sistemul este ca- pabil să stocheze simultan mai multe setări personalizate. Acest lucru este util atunci când camionul va fi utilizat de mai mulți șoferi diferiți, uneori chiar și din țări diferite.
Imagine de ansamblu mai bună și mai puțin stres
Funcțiile instrumentelor pot fi con- trolate cu ușurință, prin intermediul unor elemente de control noi, grupate pe volan în mod intuitiv, precum și din panoul de instrumente. Funcțiile ecra- nului secundar pot fi accesate și prin atingerea directă a ecranului.
Camioanele cu mai mult de o punte motoare vor beneficia de o nouă funcție anti-spin, pentru a ajuta șoferul să administreze mai rapid și mai ușor situațiile de trafic potențial periculoase, atât pe șosea, cât și off-road. Șoferul trebuie doar să acționeze o manetă pentru a bloca diferențialele. Tracțiu- nea crescută este afișată pe panoul de instrumente digital.
„Întregul panou de instrumente este proiectat pentru a oferi o bună imagine de ansamblu, permițându-i șoferului să administreze informațiile intuitiv și eficient, cu mai puțin stres. Panoul de instrumente este funcțional, are un de- sign robust și este realizat din materiale durabile, cu suporturi stabile pentru pahare, compartimente generoase de depozitare și mai multe porturi USB”, spune Per Forsberg, director general Volvo Trucks Romania.
Selectorul de viteze pentru Volvo I-Shift are un nou design, mai practic și mai ergonomic, asigurând o mai mare libertate de mișcare în interiorul cabinei. Programele de schimbare a vitezelor au fost, de asemenea, dez- voltate și includ modurile „economic”, „standard” și „performanță”.
Noi cabine pentru Volvo FM și
Volvo FMX
Volvo FM și Volvo FMX dispun de noi cabine, cu un volum interior cu până la un metru cub mai mare decât al celor anterioare. Se resimte senzația de cabină spațioasă, mai mult spațiu de lucru și o vizibilitate directă îmbunătățită în mod semnificativ, datorită, printre al- tele, unei linii coborâte a ușii. O intrare joasă, largă, cu două trepte cu proprie- tăți anti-alunecare și iluminare, facilitea- ză operațiunile pe rute cu opriri frecven- te. În timpul operațiunilor din construcții, nu este neobișnuit ca șoferul să urce în și să coboare din cabină de până la 50 de ori pe zi.
Ca și pentru Volvo FH și Volvo FH16, zona șoferului se poate lăuda cu posibilitatea înclinării unghiului volanului, pentru o ajustare mai bună a poziției de conducere. Patul inferior din cabinele de dormit este poziționat mai sus decât la versiunile anterioare, făcându-l mai confortabil și creând spații de depozitare adiționale. Cabina de zi dispune de asemenea de un nou compartiment de stocare de 40 l, cu iluminare interioară.
O izolare a cabinei nouă și mai robustă reduce pătrunderea frigului, a căldurii și a zgomotului. O unitate de climatizare controlată prin senzori, cu filtru de carbon, oferă o bună cali- tate a aerului, chiar și în condiții dificile.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
 octombrie 2020 ............................................................................................................................................ 41
 CAMIOANE ȘI SERVICII












































































   39   40   41   42   43