Page 39 - Demo
P. 39

   Camionul Camionul hibrid plug-in complet electric
   Henrik Henriksson, președinte și CEO Scania:
„Anunțăm cu multă mândrie începutul angajamentului de electrificare pe termen lung al Scania. În următorii ani, vom lansa anual vehicule electrice pentru întreaga gamă de produse, iar, în prezent, ne reorganizăm producția în acest scop. O importanță deosebită o are faptul că, în câțiva ani, vom introduce și camioane electrice pentru distanțe lungi, adaptate pentru încărcare rapidă, în timpul perioadelor de odihnă obligatorii de 45 de minute ale șoferilor.”
În plus față de transporturile de marfă generală și de temperatură con- trolată, e-camioanele pot fi echipate cu caroserii cum ar fi hooklifturi, bas- culante, betoniere și colectoare deșe- uri, precum și pentru servicii de incen- diu și salvare. Modul silențios al celor două camioane și accelerația remar- cabilă a camionului complet electric (2.200 Nm cuplu) oferă o experiență de conducere diferită și incitantă.
V8 – Când emoțiile întâlnesc logica
Pasionații așteptau de mult această veste. Noul motor V8 de la Scania promite să ofere, încă de la început, o experiență unică pentru șofer. Aici, manevrabilitatea de nivel ridicat coabitează cu performanța, dis- ponibilitatea crescută și eficiența consumului de combustibil. Combi- nând gama actualizată de motoare cu noua cutie de viteze Opticruise de la Scania, se pot obține economii de până la 6%. Iar sunetul legendar al motorului dezvăluie o putere și o ro- bustețe mai mari ca niciodată. „Acesta este punctul în care emoția întâlnește logica”, subliniază producătorul. Nu
este un motor dedicat activităților banale. Se adresează, cu precădere, operațiunilor care necesită eficiență, putere și performanță ridicată. Gama actualizată de motoare ce îndeplinesc normele Euro 6 de pe camioanele V8 este omologată să funcționeze pe combustibili regenerabili. Se poate opta pentru una dintre variantele de putere de 530, 590, 660 sau 770 CP. Motorul de 770 CP este cel mai puternic motor de camion produs în scopuri comerciale. Pe lângă puterea remarcabilă și impresionantul cuplu, de 3.700 Nm, noua familie de motoare
V8 promite și o eficiență semnificativă a consumului. Economiile totale pot ajunge la 6% sau chiar mai mult – în condițiile potrivite, atunci când noua cutie de viteze G33 este inclusă în grupul motopropulsor. Economiile de combustibil fac o diferență mare, de- sigur, atât pe termen lung, pentru cli- mă, cât și pe moment, pentru trans- portator.
Economiile de combustibil sunt re- zultatul unor vaste ajustări fine, al dez- voltării de către inginerii Scania, ce implică tehnologii de perfecționare în premieră pentru motoarele cu ardere internă. Printre acestea, prin interme- diul a peste 70 de piese noi, se nu- mără reducerea frecărilor interne, un raport mai mare de compresie, siste- me îmbunătățite de post-tratare și un nou sistem puternic de gestionare a motorului (EMS).
În timp ce viitorul transportului electrificat se află în topul priorităților Scania, lumea depinde, în continuare, de transporturile efectuate cu cami- oane propulsate de motoare cu ardere internă, de aceea noile motoare pu- ternice V8 joacă un rol atât de impor- tant.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Noul motor V8
  Alexander Vlaskamp, vicepreședinte executiv, director vânzări și marketing Scania:
„Un camion tipic de distanțe lungi, din Europa, acoperă aproximativ 150.000 de kilometri pe an.
O economie rezonabilă pe piețele în care sunt permise combinații mai lungi și mai grele poate fi de aproape 3.000-4.000 de litri anual, pentru un camion cu noul motor V8 – o realizare extraordinară, din toate punctele de vedere.”
octombrie 2020 ............................................................................................................................................ 39
 CAMIOANE ȘI SERVICII

















































































   37   38   39   40   41