Page 56 - Demo
P. 56

 DREPT LA REPLICĂ
În urma interviului cu senatorul Vasile Toma, apărut în numărul din septembrie al revistei ZIUA CARGO, Federația Transportatorilor Urbani Suburbani și Metropolitani de Călători a transmis redacției un punct de vedere referitor la transportul public local de călători. „Comentariile noastre se referă la pasajele care vizează transportatorii publici locali de călători, pasaje care conțin unele neadevăruri legate de transportul public local de călători și anume:
1. Transportatorii publici locali sunt etichetați ca energofagi, în comparație cu cei județeni sau interjudețeni. Considerăm că această etichetă pusă
transportatorilor publici locali este absolut incorectă, probabil din necunoașterea specificului activității. Orice om de bună credință știe că deplasarea cu un autovehicul în interiorul unei aglomerații urbane presupune un consum de carburant mult mai mare decât în afara localităților. (...)”
Dreptul la replică integral poate fi citit aici: www.ziuacargo.ro/stiri/feder atia-transportatorilor-urbani- suburbani-si-metropolitani- de-calatori-punct-de-vedere- 176669.html/
     EFECTELE PANDEMIEI ASUPRA TRANSPORTULUI
DE PERSOANE
Primul raport de impact al COVID-19 al IRU a demonstrat cât de gravă a fost pandemia pentru companiile de transport
de pasageri. Raportul estimează pierderile de venituri de 57% numai pentru firmele europene,
în 2020. Serviciile de autobuze și autocare destinate turiștilor suferă cel mai mult, pierderile din acel segment din Europa fiind de așteptat să ajungă la 82%, în acest an. Guvernele trebuie să acționeze pentru a salva sectorul, întrucât utilizarea sporită a transportului colectiv de pasageri este esențială pentru atingerea obiectivelor acordului european
și pentru stimularea redresării economice post-pandemice. Călătoria cu autobuzul în detrimentul mașinii private este o modalitate simplă și ușoară de a
reduce emisiile. Și, cu o penurie de șoferi pre-pandemică de 19%, sectorul va fi o sursă semnificativă de locuri de muncă, dacă va fi redresat. Acest lucru este cu atât mai important cu cât rata șomajului în rândul tinerilor este de 16%, în UE, și urmează să crească.
DECONTAREA ABONAMENTELOR ȘCOLARE, O ENIGMĂ
Federația Operatorilor Români de Transport reclamă că, de la o zi la alta, transportatorii rutieri de mărfuri și de pasageri se confruntă cu o înrăutățire a situației operaționale, cauzate pe de o parte de contextul economic și social, dar, și mai grav, de modul în care autoritățile înțeleg să abordeze diverse măsuri legislative. Operatorii rutieri întâmpină numeroase probleme în privința decontării sumelor alocate de Guvern programului de
transport gratuit al elevilor. Unitățile de învățământ interpretează legislația în așa fel încât să deconteze doar valoarea transportului din zilele în care elevii s-au prezentat la școală,
nu și atunci când au efectuat cursuri online. „Cea mai mare problemă rămâne aceea a încasării de către transportatori a contravalorii abonamentelor emise, deoarece multe unități de învățământ, în interpretarea actului normativ, au anunțat că nu vor deconta decât contravaloarea transporturilor efectuate în zilele în care elevul s-a prezentat la unitatea de învățământ. Iată cum transportatorul se transformă în detectiv particular, în încercarea disperată de a încasa contravaloarea abonamentelor”, acuză reprezentanții FORT. Potrivit acestora, programul de transport gratuit al elevilor se desfășoară în „haos total”, deoarece niciuna dintre părți nu a înțeles procedurile de decontare. Totodată, transportatorii de pasageri sunt obligați prin lege să ofere reducere de 50% pentru pensionarii ce se deplasează între localități, la nivel național, și le este impus de către angajații de la Finanțe să înregistreze, la zi, TVA aferentă contravalorii călătoriilor, în ciuda faptului că aceasta este încasată la câteva luni distanță de momentul prestării serviciului. „FORT solicită public Ministerului Finanțelor, Ministerului Dezvoltării și Ministerului Educației să lămurească urgent situațiile prezentate și să simplifice/clarifice actele normative de impact.”
CERUL UNIC EUROPEAN
Comisia Europeană reia intenția de revizuire a cadrului de reglementare a „Cerului unic european”, în completarea Pactului verde. Obiectivul este de a moderniza managementul spațiul aerian european și de
a stabili traiectorii de zbor mai sustenabile și mai eficiente, astfel încât emisiile generate de
   56 ............................................................................................................................................ octombrie 2020
ȘTIRI














































































   54   55   56   57   58