Page 57 - Demo
P. 57

 transportul aerian să poată fi reduse cu până la 10%. Reducerea drastică a traficului aerian cauzată de pandemia de COVID-19 necesită mai multă reziliență din partea managementului traficului aerian, iar capacitățile de trafic să se poată adapta mai ușor, la cerere. „Se întâmplă uneori ca avioanele să zboare în zigzag între blocurile de spațiu aerian, fapt ce duce la creșterea întârzierilor și a consumului de combustibil.
Un sistem eficient de management al traficului aerian înseamnă mai multe rute directe și mai puțină energie utilizată și, implicit, reducerea emisiilor și a costurilor pentru companiile aeriene. Propunerea de revizuire a cadrului de reglementare a „Cerului unic european” va contribui nu numai la reducerea cu până la 10% a emisiilor generate de aviație, datorită unui management mai bun al traiectoriilor de zbor, ci și la stimularea inovării digitale, prin deschiderea pieței serviciilor de date în acest sector. Prin noile norme propuse, ajutăm sectorul aviației să facă progrese în direcția dublei tranziții verzi și digitale”, a spus Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi.
PREȚUL MEDIU
AL BILETELOR
DE AVION A SCĂZUT CU 24%
Impactul pandemiei de coronavirus asupra călătoriilor
și asupra industriei aeriene a generat, încă de acum 6 luni, supoziții mai sumbre sau mai pozitive. Cea mai importantă concluzie a unui raport Vola.ro confirmă faptul că prețurile biletelor de avion au scăzut în ultima jumătate de an cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut. A fost, fără îndoială, un început de vară cu mai puține călătorii cu avionul, însă lunile august și septembrie au mai recuperat din pierderea perioadei
martie-iulie. Românii au reluat, treptat, călătoriile cu avionul, s-au obișnuit cu purtarea măștii de protecție în aeroport și în timpul zborului și au înțeles că riscurile călătoriei cu avionul nu sunt mai mari decât expunerea în alte situații. În absența festivalurilor, concertelor și evenimentelor mari, s-a înregistrat o scădere de 50% la biletele emise pentru zboruri interne.
SOLARIS HIBRID PENTRU GALAȚI
Solaris va livra 20 de autobuze hibride noi, în Galați. Modelul Urbino 12, cu emisii reduse,
va intra în sistemul de transport
public municipal la mijlocul lui 2021. Semnat la mijlocul lui septembrie, contractul prevede livrarea primelor două vehicule la sfârșitul lunii februarie și a celor 18 vehicule rămase în vara anului viitor. Autobuzele Solaris de 12 m vor fi echipate cu o acționare hibridă de serie, compusă dintr-un motor electric de 120 kW și un motor diesel de 150 kW (204 CP). De asemenea, vor fi echipate cu super-condensatoare, ce fac posibilă stocarea și utilizarea energiei recuperate. În plus, ele vor fi dotate și cu funcția Stop & Go, care controlează motorul diesel și facilitează reducerea emisiilor și a consumului de combustibil în comparație cu motoarele termice. Vehiculele vor fi dotate cu un sistem de numărare a pasagerilor, astfel că operatorul va putea colecta date despre numărul de persoane care utilizează anumite rute. Confortul pasagerilor n-a fost omis, autobuzul beneficiind de aer condiționat, CCTV și un sistem
de informare a pasagerilor. PUBLICITATE
    ȘTIRI





















































































   55   56   57   58   59