Page 66 - Demo
P. 66

                                             editor general
Meda Iordan meda.iordan@ziuacargo.ro
redactor-șef
Radu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro
redactori
Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro Raluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
secretar general de redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.ro
foto-video: Jean-Mihai Pâlșu
director publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277
DTP și pre-press
Top O’Rush Graphic Design
Revistă editată de
ZC Trans Logistics Media
Adresa redacției:
Bd. Timișoara, nr. 92, sector 6, București.
Tel.: 0771.311.796
www.ziuacargo.ro redactie@ziuacargo.ro
ISSN 2069 - 069X
  Spune-ți părerea!
Despre impozitarea diurnelor
Mai multe firme de transport, controlate de inspectorii ANAF, au fost sancționate pentru acordarea diurnelor. Practic, inspectorii au asimilat diurnele acordate șoferilor cu venituri salariale, impozabile în consecință. Care credeți că este motivul redeșteptării acestui subiect nevralgic pentru transportul internațional?
1. Statul are nevoie de bani la buget și, prin aceste controale, inspectorii fiscali pot acoperi cu ușurință eventualele ținte impuse privind un anumit volum al sancțiunilor.
2. Sunt țintite firmele suspecte de evaziune fiscală și reîncadrarea diurnelor ca venituri salariale reprezintă doar o metodă (simplă) pentru atingerea scopului – oprirea activității unor firme.
3. Reclamațiile venite din occident au transformat firmele românești de transport în ținte, inclusiv pentru autoritățile din țara noastră.
4. Este doar o coincidență și firmele sancționate reprezintă cazuri particulare, care nu se aplică la majoritatea pieței de transport.
Neîncredere în autorități
Î ntrebarea lunii trecute s-a referit la cazurile de ITP obținut fraudulos. Practic, discutăm de ITP obținută
fără ca autovehiculul să fie prezent. Inclusiv Guvernul s-a sesizat și a decis verificarea ITP, asigurându-se că, la momentul realizării inspecției, camioa- nele erau în țară.
Și totuși... O majoritate îngrijoră- toare de 76% dintre respondenți au considerat că, în continuare, ITP nu
se va obține în mod corect, iar avântul autorităților se va stinge, ca și în alte situații. Astfel, aceștia au acreditat ideea că interesele service-urilor și ale transportatorilor ce operează pe Comunitate sunt foarte mari și nu vor renunța la o practică atât de „bene- fică”.
Doar 24% dintre respondenți cred că, de acum înainte, ITP se va obține în mod corect. Așa ar fi normal, pentru
Puteți răspunde la întrebarea lunii, vizitând www.ziuacargo.ro
că nimeni nu ar trebui să riște să i se întocmească dosar penal. Chiar dacă mulți vor fi afectați, în condițiile în care parcul utilizat în transporturi este des- tul de vechi (în special cel care ope- rează pe național) și, în mod evident, multe camioane nu ar putea să obțină ITP fără „ajutor”.
Un lucru este evident – autoritățile române au, în continuare, o mare pro- blemă, la capitolul încredere.
66 .............................................................................................................................................. octombrie 2020
ÎNTREBAREA LUNII































































   64   65   66   67   68