Page 18 - ZIUA CARGO
P. 18

   În luna septembrie, flota Marvicon a parcurs, în total 2,5 milioane de kilometri, iar media per camion a fost de 15.300 km
(12.500 în septembrie 2018, 13.280 în septembrie 2019).
 MARVICON
Un an mai bun,
în ciuda pandemiei
Fondată, în urmă cu câțiva ani, la Oradea, cu o investiție de capital privat belgian, Marvicon este o companie tânără, dinamică, flexibilă, a cărei strategie, ce se bazează pe o echipă puternică și bine pregătită, a condus la o evoluție favorabilă, chiar și într-un an care se dovedește a fi dificil pentru majoritatea pieței.
Prin această investiție, Marvicon face parte din grupul Be-Trans,
o companie specializată în transportul de containere maritime, prezentă pe piață din anul 1998.
Pornind, inițial, de la ideea de transport de containere, sub „umbrela” firmei mamă, care reprezintă și cel mai mare client al său, Marvicon dezvoltă, zi de zi, noi componente, în special transportul cu prelate, și noi relații de transport. Astfel, anul 2020 s-a dovedit a fi mai bun decât 2019, pentru compania oră- deană, în ciuda dificultăților impuse de pandemia de COVID-19 și de adoptarea Pachetului Mobilitate 1.
Iar apariția unor clienți noi a însem- nat inclusiv dezvoltarea expediției.
„Dacă anul trecut am avut, pe casa de expediții Oradea, o cifră de afaceri puțin peste 2 milioane de euro, până în momentul de față, avem deja peste 2,8 milioane și, dacă vom continua în
același ritm, vom încheia anul cu 3,3 milioane de euro. Acest lucru se da- torează unor clienți noi, activitatea ba- zându-se în proporție de 70-80% pe contact direct cu clienții și pe parte- neriate pe termen lung, zona de spot și de burse de transporturi având o importanță redusă”, a spus Ilie Ilea, director general Marvicon.
Astfel, cota din cifra de afaceri pe care Marvicon o generează indepen- dent de firma mamă este în plină creș-
tere, de la 10% anul trecut, la aproxi- mativ 20% anul acesta.
Cheia succesului, flexibilitatea
„Am găsit clienți noi, în Ungaria și în Slovacia. Plecăm din Oradea și, chiar dacă facem 200-300 km pe gol până la încărcarea din aceste țări, ta- rifele acoperă această dislocare. Une- ori am preferat inclusiv să aducem mașini care au descărcat în România să încarce în Ungaria. Am semnat, re- cent, și un contract nou cu o firmă din industria automotive,” a arătat Ilie Ilea.
Un principiu important pentru Marvicon, care s-a dovedit câștigător, a fost să nu refuze nicio solicitare.
  18 .............................................................................................................................................. noiembrie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII
















































































   16   17   18   19   20