Page 19 - ZIUA CARGO
P. 19

  „Dacă un client sau potențial client ne cere o soluție, îi oferim una, chiar dacă, la momentul respectiv, este mai scumpă. Încercăm să fim deschiși cu clienții și, mai ales, corecți. Mai lucrăm, ocazional, și cu case de expediții, dar, cu două excepții, nu avem contracte pe termen lung”, a subliniat directorul general Marvicon.
În prezent, cel mai bun client al companiei este din industria chimică, pentru care se încarcă minimum un camion pe zi, iar fluxul său de mărfuri crește în fiecare săptămână.
„Am participat și la licitații unde a fost nevoie de semiremorci frigorifice, pentru că avem posibilitatea să închi- riem foarte repede 10-20 de unități, din Belgia, și am discutat și posibilitatea de a achiziționa propriile semiremorci de acest tip”, a precizat Ilie Ilea.
Nevoia de capacitate suplimentară
Nivelul de activitate al companiei necesită, adesea, capacitate supli- mentară, Marvicon apelând la ajutorul subcontractorilor, cu care a dezvoltat o relație de durată, bazată pe seriozi- tate și comunicare.
„În prezent, avem 159 de camioa- ne, iar, la Oradea, avem nevoie deja de o capacitate extra de 15-20 de ca- mioane, în regim regulat. De aseme- nea, sunt mulți subcontractori care apelează la noi pentru curse ocazio- nale și încercăm să îi ajutăm pe cât posibil. Pentru firmele mari și foarte mari, pregătim foarte multă documen- tație și există, uneori, exigențe foarte severe. Un potențial client mare ne-a spus, de exemplu, să-i mai facem o
ofertă doar atunci când o să ajungem la o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro, iar altul solicita o flotă minimă de 200 de camioane. Astfel, este foar- te greu pentru transportatorii mici să acceseze astfel de clienți și faptul că îi subcontractăm noi le este de ajutor. În plus, firmele mari au termene de plată între 45 și 90 de zile, iar trans- portatorii mici nu își permit să aștepte atât și nu ar accepta așa ceva. Preferă să lucreze cu noi și să își la banii la 30 de zile”, a explicat Ilie Ilea.
Marvicon are, în prezent, 289 de angajați, dintre care 260 de șoferi. Dintre aceștia, 84 lucrează în echipaj, iar aproximativ 40 sunt femei. Venitu- rile șoferilor nu au fost reduse, în pe- rioada pandemiei, iar fluctuația de per- sonal s-a situat la un nivel extrem de redus, fiind, în perioada ianuarie-sep- tembrie, de 0,3%.
Niciun camion „pe dreapta”
Cele mai frecvente probleme apă- rute pe perioada carantinei au fost cauzate de restricțiile impuse la nivel european. „O parte dintre șoferi au ales să nu vină acasă, iar, pentru cei care au decis să vină, ne-am organizat să poată veni cu camioanele. Schim- bam și câte 10 șoferi pe săptămână. Șoferii au nevoie de anumite docu- mente specifice, iar, în prezent, le cerem tuturor să își facă testul COVID- 19, înainte de a pleca la muncă.”
Directorul general Marvicon a subliniat faptul că a existat îngrijorare când, în aprilie și mai, volumele de marfă scăzuseră. „Au fost 2-3 săptă- mâni în care nu am dat de lucru deloc la subcontractori și am început să
mergem pe relații pe care nu prea le abordasem anterior, cum ar fi Grecia și Bulgaria. Dacă am fi refuzat aceste curse, am fi stat cu camioanele pe dreapta. Nu am simțit niciodată tenta- ția de a ne opri, până se mai calmează lucrurile, în perioada pandemiei.”
Cu o parte dintre clienții noi pe care i-a obținut în această perioadă, Marvicon era în discuții deja, dar, în cadrul licitațiilor organizate, prețurile companiei au fost considerate a fi mari. „Ulterior, atunci când au avut nevoie urgentă, pentru că mulți transportatori au preferat să se oprească temporar, au ajuns și la noi și i-am servit”, a subliniat Ilie Ilea, comentând, de asemenea, că, atunci când accepți un anumit tarif, trebuie să ai în vedere nu numai prețul pe kilometru, dar și cât anume facturezi pe săptămână per camion și costurile fixe pe care le ai. Uneori e mai profitabil să accepți un tarif mai mic, la un flux mai mare, de- cât un tarif bun la o cursă ocazională.
Viitorul... sună bine
Pentru anul viitor, Marvicon plă- nuiește, în funcție de evoluția situației, să achiziționeze cel puțin 10 camioane în plus. De asemenea, un proiect fru- mos pe care îl conturează compania este construcția unor structuri logistice, accesând un ajutor guvernamental, de natură să acopere 50% din inves- tiție. De asemenea, compania dorește ca, în primăvara viitoare, să și ame- najeze propria parcare de camioane.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  Ilie Ilea, director general Marvicon:
„Pentru a trece mai ușor peste această perioadă, am încercat, pe de o parte, să păstrăm o atmosferă cât mai normală, ca și când nu s-ar fi întâmplat nimic, ca să nu fie lumea deprimată, speriată, dar, în același timp, ne-am luat toate măsurile de precauție și am respectat toate regulile de protecție, am pus la dispoziție măști, dezinfectant, mănuși la discreție. Este complicat să dirijezi atâtea camioane de acasă. Am avut cazuri de COVID-19 în birouri, dar am trecut peste, acum toată lumea este bine și mergem înainte. Am angajat chiar și o firmă profesională de dezinfecție și, astfel, am putut să ne continuăm activitatea în condiții de siguranță maximă.”
 noiembrie 2020 ............................................................................................................................................ 19
 PIAȚĂ ȘI COMPANII












































































   17   18   19   20   21