Page 20 - ZIUA CARGO
P. 20

 SPEED LINE IMPEX
Strategie,
în viteză...
... așa merg lucrurile pentru compania de transport arădeană, care a crescut cu 20%, într-un an în care, dacă nu au înregistrat scăderi, mulți sunt cei care încearcă să se mențină la un nivel relativ constant. Speed Line Impex a urmat o traiectorie ascendentă încă de la înființare, dar 2020 a confirmat că nimic nu a fost întâmplător.
  I -am găsit pe Dragoș Holczingher, director general Speed Line Impex, și pe Mihai Talpeș, director
de flotă, plini de energie, după o zi de muncă, într-o sâmbătă seară, singurul moment în care programul aglomerat le-a permis să purtăm o discuție liniș- tită, în care să ne prezinte firma. Un lucru a fost clar încă din primul mo- ment. Aveam în față două persoane care își iubesc, în mod real, munca și pentru care transporturile nu reprezin- tă doar o afacere, ci un mod de viață.
Dragoș Holczingher a înființat Speed Line Impex în 2005. Și-a dorit, încă de pe băncile facultății, să aibă o afacere și, într-un anumit context, a intrat în contact cu patronul unei com- panii de transport cu un parc de șapte camioane. A fost impresionat, a petre- cut mult timp cu administratorul firmei, căruia îi datorează primele cunoștințe acumulate în domeniu, și, în luna au- gust 2005, a cumpărat de la el primul camion. (Prima decizie: o asigurare CASCO.)
În acea perioadă, transportul inter- național se făcea pe bază de autori- zații, niciodată suficiente. Patronul Speed Line Impex știa că luna decem- brie înseamnă multe comenzi și tarife crescute. A decis să folosească trenul, ca să își păstreze autorizațiile pentru ultima lună din an.
Atunci avea să dea lovitura! Dar...
„... în data de 6 decembrie, am pri- mit un telefon de la șofer care m-a anunțat că avusese un accident, după ce îi fusese tăiată calea în trafic. Ma- șina era daună totală.”
În acel moment, Dragoș Holczingher aștiutcumsăoiadelacapăt,fărăsă piardă timpul. A plecat în afara țării și a reușit, cu multe intervenții, să contrac- teze un leasing extern și să achiziționeze un camion second-hand. Dobânda era imensă. Dar nu conta! Putea munci... Și a muncit bine! Pentru că a reușit să acu- muleze capital.
„În august 2006, am mai luat un ca- mion și am început să lucrez cu două cupluri. Iar, în contextul în care se apro- pia decembrie 2006 (iar 2007 marca aderarea la UE, ceea ce însemna trans- port fără autorizații), am decis să cum- păr o a treia mașină. Aveam 3 mașini în leasing. Eram harnic și am lucrat mai mult decât mi-aș fi imaginat vreodată. În timp ce alții mergeau la petreceri, eu trăgeam, pentru că îmi doream să rea- lizez ceva. În 2008, venise criza, dar am reușit să economisesc bani, pe care i-am investit în transport. Pentru că piața căzuse, am putut achiziționa camioa- ne la un preț foarte bun. În acea peri- oadă, am reușit să lucrăm cu un client, aflat, de asemenea, la început și am crescut împreună.”
Două reguli de bază: riscuri împărțite
și specializare
În 2012, Speed Line Impex avea 12 camioane și doi clienți principali: o
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 20 .............................................................................................................................................. noiembrie 2020


















































































   18   19   20   21   22