Page 25 - ZIUA CARGO
P. 25

   expres în echipaj, compania dispune de 5 șoferi de rezervă. „În ultima pe- rioadă, nu am avut probleme cu șofe- rii, iar fluctuația, pe parcursul ultimilor ani, a fost, oricum, scăzută. Pe partea de TESA, suntem 3 persoane, dar ur- mează să mai angajăm, în viitorul apropiat, încă una, pe partea de relații cu clienții și de dezvoltare”.
Prin seriozitate, câștigi încredere
Consumul mediu lunar pe flotă este de 25-26 l/100 km, lucru care se datorează și faptului că se transportă și marfă ușoară. Sistemul telematic utilizat este cel de la WebEye, care și- a dovedit eficiența, în decursul timpu- lui, fiind primul sistem pentru care a optat Transalex, în momentul în care a făcut pasul spre digitalizare.
Avantajele competitive țin foarte mult și de organizare, de costul per kilometru. „Toată flota este Euro 6, ceea ce ne ajută nu numai prin con- sumul scăzut de combustibil, ci și prin avantajele legate de taxele de drum. De cele mai multe ori, am câștigat în- crederea clienților prin respectarea ter- menelor de descărcare, prin seriozi- tate, flexibilitate, promptitudine. Trebuie să te mulezi pe necesitățile clienților și să nu îl refuzi niciodată. Avem și câteva companii cu care colaborăm, atunci când avem surplusuri de marfă de la clienți, dar au fost rare cazurile
în care nu am putut acoperi tot volu- mul necesar”, a spus Alexandru Frățilă. Un alt aspect demn de remarcat este că directorul general Transalex și-a oferit întotdeauna sprijinul pentru apărarea intereselor breslei, fiind alături de APTE 2002, nu numai cu o- cazia protestelor privind RCA, ci și par- ticipând la protestele de la Bruxelles
și Strasbourg.
Stabilitate și echilibru
În ceea ce privește planurile de viitor, directorul general al companiei ne mărturisește că își dorește dezvol- tare, dar cu măsură. „Până la o anu- mită limită, poți să susții și să păstrezi controlul, din punct de vedere al flotei, al clienților, al calității și al profitabilității.
În momentul în care ai trecut de acest prag, situația devine cu două tăișuri. Poți să ai o cifră de afaceri mai mare și un profit mai mic, cu bătăi mai multe de cap, sau să obții același profit, dar cu mult mai multe probleme și chel- tuieli”.
De asemenea, Alexandru Frățilă consideră extrem de important și echi- librul între viața privată și cea profe- sională. „În momentul în care ajungi să petreci majoritatea timpului la birou, nu te mai bucuri de nimic. Nu vreau să ajung un workaholic, vreau să învăț din greșeli și să văd și cealaltă parte a business-ului, adică satisfacția de a închide biroul la ora 17, cu lucrurile planificate și organizate pentru a doua zi și, chiar, pentru următoarea săptă- mână, și să poți să iei și o gură de aer. Căutăm stabilitate, echilibru, să ne păstrăm clienții și să menținem un standard înalt de calitate a serviciilor pe care le oferim”.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  Alexandru Frățilă, director general Transalex:
„Și noi am fost afectați de pandemie, am avut clienți care au oprit activitatea timp de 2-3 luni, alții au blocat plățile, dar am mers înainte, ne-am reinventat, am găsit variante pe moment – clienți spot, alte exporturi, totul ca să nu ne oprim, să nu ținem camioanele acasă, șoferii să poată lucra etc. Impactul s-a simțit, dar nu am avut nicio lună cu minus.”
noiembrie 2020 ............................................................................................................................................ 25
 PIAȚĂ ȘI COMPANII

















































































   23   24   25   26   27