Page 24 - ZIUA CARGO
P. 24

   „Avem o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de euro pe an. Avem o profitabilitate bună, mai ales datorită faptului că ținem foarte bine sub control fiecare camion și facem calcule foarte stricte.”
 TRANSALEX
Stabilitate,
la un nivel optim
Transalex a fost înființată de către Lucian Frățilă, în 1992,
și și-a început activitatea cu un camion Roman Diesel. Ajungând, în scurt timp, la o flotă de 5-6 camioane, compania a mizat, încă de la început, pe transportul internațional. Condusă, în prezent, de către fiul fondatorului, Alexandru Frățilă, firma s-a reprofilat pe transport frigorific și de containere.
Alexandru Frățilă își amintește că, pe parcursul anilor, până la aderarea României la Uniunea Europeană, cele mai dificile momente au fost legate de autorizațiile de tranzit și de CEMT-uri și de opera- țiunile de vămuire.
„După 2007, de când s-a liberalizat piața, prețurile au căzut. Pe de o parte, transportatorii erau mai liberi, dar, dar pe de cealaltă parte, își săpau propria groapă, la prețurile de dumping la care se mergea. Exista totuși, un lucru care ne susținea, și anume prețul motori- nei”, și-a amintit Alexandru Frățilă. „Am avut și perioade bune, și perioade grele, am resimțit și noi criza din 2008, dar de la sfârșitul lui 2009-începutul lui 2010, firma a început din nou să dea roade. Am pornit din nou de la un singur camion, cu prelată.”
În 2014, compania s-a reprofilat pe transport frigorific, în urma unor teste de 3 săptămâni, realizate cu o semiremorcă specializată, de la Krone.
„Ne-am dat seama că este altceva decât transportul cu prelate. Am văzut un impact pozitiv atât pentru șoferi, cât și pentru companie. După 4 săptă- mâni de la returnarea vehiculului, am achiziționat prima semiremorcă frigo-
rifică, ulterior înlocuind întreaga flotă. Avem încă și semiremorcile cu prelată, dar le folosim ocazional”, a arătat di- rectorul general Transalex.
Cel mai vechi cap tractor aflat în flota companiei este din 2015, iar cele mai noi patru unități s-au alăturat flotei la începutul lunii noiembrie 2020. „În majoritate, camioanele noastre sunt Mercedes-Benz Actros, dintre care două cu MirrorCam. Lucrăm în sistem de buy-back la 4 ani. Am ajuns la co- ncluzia că nu ne mai dorim să fim pro- prietari de camioane, ultimele patru unități fiind achiziționate într-un fel de leasing operațional.”
Rute mai puțin populare
În prezent, compania realizează uneori și transport intracomunitar, dar s-a decis să abordeze mai ales rute cu încărcare din Germania, pentru Sarajevo, Kosovo, Georgia și, mai nou, Turcia, pe relații mai atipice, care necesită, încă, autorizații. „De patru ani, lucrăm din nou, anual, cu CEMT- uri care, acum, sunt suficiente, se pot comanda online și le primești prin in- termediul serviciilor de curierat. Am
răspuns întotdeauna necesităților cli- enților noștri, mergând, astfel, pe relații pe care mulți transportatori le-ar fi re- fuzat. Piața de transport către vest este o piață aproape saturată, toată lumea se bate pe prețuri de dumping și își fură căciula unul altuia. Este inad- misibil ca, atunci când, pe Germania, ai costuri per kilometru de 0,70 euro- cenți, să mergi sub costuri, dar încă mai sunt transportatori care practică acest lucru, stricând piața. Și pe export sunt prețuri care lasă de dorit”, a de- clarat Alexandru Frățilă.
Majoritatea curselor sunt pe sistem „round trip”, nu necesită un efort ex- trem în administrare, iar 60% dintre ele sunt bazate pe contracte, restul fiind curse spot.
Camioanele Transalex parcurg, în medie, între 12 și 15.000 km per ca- mion per lună cu un singur șofer și 17-18.000 în echipaj. Pentru cursele
   24 .............................................................................................................................................. noiembrie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII
















































































   22   23   24   25   26