Page 31 - ZIUA CARGO
P. 31

  se, ce se pot exprima la volan sau la încărcare/descărcare. De la insomnie sau somn neodihnitor, la neatenție sau agresivitate în trafic.
De ce mai intens în cazul șoferului? Pentru că apare singurătatea, pentru că intervine condusul pe pilot automat și tot pe pilot automat apar și gândurile... mult timp pentru gânduri negative.
Multe persoane care vin la cabinet pentru anxietate, depresie sau depă- șirea unor dificultăți din momentul pre- zent, după câtva ședințe, nu doar că își îmbunătățesc viața personală, dar acest efect pozitiv personal se simte și la locul de muncă, prin starea de bine, disponibilitate, toleranță, calm, si- guranță. Iar aceste sentimente perso- nale, la locul de muncă, se traduc prin gestionarea conflictelor cu colegii, clienții, prin productivitate, prin clari- tate, o mai bună comunicare și prin eficiență etc.
Consilierea psihologică în compa- nii înseamnă ședințe individuale, con- fidențiale, pentru manageri, pentru angajați care lucrează sub stres, ten- siune, la care apare scăderea perfor- manței, sau unde există o relație con-
flictuală cu superiorul sau cu colegii, ori atunci când cineva se află într-o pe- rioadă dificilă în viața personală cum ar fi boală, divorț, neînțelegeri, doliu, burnout, anxietate, depresie.
Dacă managerul suferă de depresie, imaginați-vă ce efecte poate avea asupra întregii companii.
Sau dacă dispecerul suferă de anxietate...
Influențează și șoferul prin: „Vai, ce cursă ai! Trebuie să intri pe niște străzi foarte înguste. Nu știu dacă o să ai loc.” Sau dacă șoferul are atacuri de panică. Sunt mulți șoferi în această situație, care nici nu știu uneori de ce simt că nu mai pot respira sau sunt neliniștiți, agitați. Primul gând este că au probleme cu inima și e grav.
Cui se adresează serviciile
de consiliere psihologică
a angajaților?
Companiilor care înțeleg că „starea de bine”, psihică, a angajaților influen- țează toate aspectele ce țin de con-
Andreea Gheorghe
centrare, rutină, performanță, stres sau creativitate, rapiditate, flexibilitate sau comunicarea cu clienții, colegii, șefii.
Cifrele bat emoțiile, sau emoțiile bat cifrele?
Andreea GHEORGHE
psiholog specializat în psihologia transporturilor gheorghe.andreeaioana@yahoo.com
PUBLICITATE
  CONSULTANȚĂ
















































































   29   30   31   32   33