Page 20 - Revista ZIUA CARGO
P. 20

  Ca în orice perioadă de criză, încerci să găsești soluții, să abordezi și alte ramuri industriale și am mers mai mult către transporturile specializate. Diversificarea tipurilor de transport ajută mult, atunci când o industrie are de suferit mai mult decât celelalte.
Continuând pe linia politicii companiei, am mers pe ideea înnoirii parcului, astfel încât să rămânem cu același număr de unități de transport, dar să venim cu generații noi, care să le înlocuiască pe cele vechi, care, în timp, devin generatoare de costuri cu reparațiile. De asemenea, am investit în oameni, pentru a avea personal mai calificat și adaptat la noile condiții ale pieței”.
de peste 27 de ani. Am închis bilanțul primelor șase luni, în iunie, cu un profit mai mare decât cel realizat în tot anul trecut și sperăm să menținem și în perioada următoare același trend ascendent.
Am găsit câțiva clienți noi, am încheiat și vom mai încheia parteneriate pe termen mediu și lung și obiectivul nostru este să creștem și la anul cu cel puțin 30%.
Ca în fiecare an, am investit în flota proprie de capete tractor și semiremorci. Am ajuns la peste 200 de semiremorci, cu 20 de capete tractor, și ne pliem foarte bine în a lucra cu colaboratori și cu tracționiști, dar nu excludem din calcul nici flota proprie, dacă găsim șoferi buni. Profităm de orice oportunitate în acest sens, atunci când găsim oferte bune. De asemenea, am investit în noul sediu; în luna martie, odată cu începerea pandemiei, am suspendat temporar investițiile, dar acum lucrăm la finisaje și sperăm ca, în primăvara viitoare, să ne putem muta în sediul nou”.
Jeroen Fabry, director general H.Essers România
Pandemie COVID-19, provocare, flexibilitate, impredictibilitate
„Am realizat schimbări operaționale, cum ar fi implemen- tarea controalelor de temperatură, obligativitatea măștilor, dez- infectanți, modul de lucru, în așa fel încât să limităm contactul interpersonal. De asemenea, s-a schimbat mentalitatea de management, punând accentul pe comunicare, pe a explica oamenilor ce înseamnă pandemia, a încerca să îi liniștim, dar a-i și face conștienți că depinde și de ei, prin respectarea noilor reguli care se impun.
Am schimbat tot Planul de Continuitate a Businessului, și pe partea de transport, și pe logistică, unde aveam doar câteva rânduri despre eventualitatea unei epidemii, iar, acum, am inclus un capitol important, detaliat, despre reacții, flux de comunicare etc.
Am fost și suntem, încă, afectați de scăderi de volume, nu numai în România, ci și la nivel european. În primele zile ale pandemiei, a fost reflexul de a cumpăra exagerat, în aprilie s-au refăcut stocurile în regim de panică, ajungându-se la excedente, apoi lunile mai și iunie au fost foarte slabe. În iulie și august, am constatat o stabilizare, iar, acum, evoluăm către cifrele care fuseseră inițial prevăzute.
Noi lucrăm de mulți ani, deja, pe nișe de piață, cum ar fi produsele farmaceutice sau chimice, deci, din acest punct de vedere, nu a survenit o schimbare de strategie. Chiar și în timpul pandemiei, am preluat unele companii, întărind partea de transport vrac de produse chimice, urmărindu-ne îndeaproape strategia stabilită în ultimii ani.
Am continuat și în acest an reînnoirea flotei, conform politicii de a schimba camioanele la fiecare patru ani, ceea ce înseamnă o pătrime din parc, în fiecare an. Pe partea de logistică, am deschis un nou depozit, în luna mai, de 10.000 mp, pentru produse chimice, lângă București, care este, în prezent, ocupat în proporție de 95%”.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
   Marius Catrinoiu, director general Marvi Logistic
Ne-a trecut glonțul pe la ureche
„În cadrul companiei, nu am realizat schimbări substanția- le. Suntem, chiar, mai numeroși decât înainte de pandemie.
Au scăzut puțin volumele la începutul primului val, după care și-au revenit. Nu am adus mașini acasă nici noi, nici cei care lucrau cu noi, pe casa de expediții; din contră, mulți șoferi refuzau să vină acasă, pentru a-și proteja familiile. Volumele erau asemănătoare cu cele de sfârșit de decembrie sau început de ianuarie.
Înainte, lucram aproape în exclusivitate pe ruta Italia-Anglia, dar experimentam, deja, niște rute noi, înainte de pandemie, având în vedere Brexit-ul. În timpul pandemiei, am accelerat acest proces și am dobândit clienți noi. Am câștigat, la o licitație, un contract pe trei ani în domeniul automotive, niște relații interesante atât ca tarife, cât și ca număr de kilometri.
Ca investiții, am achiziționat câteva mașini de distribuție, una pentru PallEx și două frigorifice pentru produsele proas- pete de la Supermercato (3,5 și 7,5 t) și, recent, un ansam- blu nou, pentru transportul produselor pentru magazine din Italia către România. De asemenea, am continuat să extindem zona de comerț, deschizând mai multe magazine”.
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 Ady Szabo, director general Asexpress
Incertitudine, frică, nesiguranță, dezechilibru și oportunitate
„Situația nu a generat nicio schimbare în rău, în sensul că am avut unul dintre cei mai buni ani din activitatea noastră,
20 ............................................................................................................................................ decembrie 2020










































































   18   19   20   21   22