Page 18 - Revista ZIUA CARGO
P. 18

  am gândit la clienții noștri; indiferent că exista sau nu un focar, noi trebuia să funcționăm, să livrăm. Ținând cont de acest lucru, am creat 3 echipe separate, care să poată funcționa inde- pendent una față de cealaltă, în autobază, beneficiind și de avantajul a trei corpuri diferite de clădire. Am rămas conectați, cu toții, online, prin sistemele de comunicare, și am reușit să funcționăm fără sincope.
Au existat reduceri de volume, începând din luna aprilie mulți clienți «de casă» din zona automotive oprind, pur și simplu, activitatea și repornind abia în iunie-iulie. Industria a continuat să funcționeze, mai ales în zona centrală a țării, și ne-am reorientat către producătorii de piese pentru industria grea. Dacă înainte aveam 80% pe automotive și 20% pe industrie, acest raport s-a modificat, în prezent având activitate de 60% pentru auto și 40% industrie.
Am continuat investițiile și anul acesta, dar la un nivel mult redus. Un mare punct strategic pe care îl avem, acum, în dezvoltare este un centru logistic, a cărui construcție am demarat-o în luna august și pentru care chiar am apăsat pedala de accelerație, în ceea ce privește investițiile. Pe partea de flotă și de transport, am diminuat investițiile, majoritatea proiectelor fiind amânate pentru 2021”.
trecerea către sectorul de 40 t. Investițiile au continuat, în 2020, însă foarte precaut. Pe perioadă scurtă sau medie, capitalizarea contează foarte mult, însă am făcut numai investițiile strict necesare, sau cele care pot fi susținute pe termen mediu și lung, în așa fel încât structura cheltuielilor să nu ne afecteze și să ne dea posibilitatea să gândim în perspectivă, pe 2-3 ani de zile, din punctul de vedere al capitalului de lucru”.
   PIAȚĂ ȘI COMPANII
Zsolt Gogucz, managing director Kefren Expres
Investițiile au continuat precaut, în 2020
„Din punctul nostru de vedere, nu a fost un an special. Evident, au existat noi provocări, cărora a trebuit să răspun- dem prompt și eficient, dar mari schimbări în organigrama companiei nu s-au produs. Din fericire, nu am fost nevoiți să suspendăm activitatea, să concediem sau să trimitem în șomaj tehnic niciun angajat. Nu a fost nevoie să facem schimbări în organizarea firmei sau a activității zilnice.
Din punct de vedere al evoluției volumelor, săptămânile 1- 22 din 2019 arată foarte clar sezonalitatea din domeniul nostru. Anul începe întotdeauna cu o cerere mai scăzută, după care, de la finalul lunii februarie și începutul lunii martie, începe să aibă o creștere. În aceeași perioadă din 2020, putem observa o schimbare. Primele săptămâni ale lunii ianuarie au pornit cu cereri foarte puternice pentru transporturi expres, ca rezultat al declanșării pandemiei, după care se pot observa problemele generate de către lockdownul de până la sfârșitul lunii mai. Evoluția săptămânilor 23-47 arată că, în momentul în care companiile și-au reluat activitatea, a apărut o ușoară creștere, care s-a accentuat din luna iulie și a avut un vârf în luna septembrie, după care s-a înregistrat, din nou, o scădere, odată cu apariția valului 2 al pandemiei. După percepția noastră, intrăm iarăși într-o zonă în care lucrurile se vor schimba de pe o zi pe alta. Putem spera la o revenire a cererilor, sau putem să ne așteptăm la aceeași tendință din lunile februarie-martie.
La începutul anului, am demarat un proiect IT, denumit SmartAssist360. Acest soft, care va ajuta colegii din branșă, oferă anumite comunicări automatizate cu clienții, pentru a facilita interacțiunea și pentru a eficientiza organizarea companiilor. Celălalt proiect pe care l-am inițiat recent este
George Niță, managing director Holleman Romania
Mai ciudat, mai provocator, mai greu, mai orientat spre adaptabilitate
„Ca toată lumea, am avut schimbări organizatorice, pentru protecție, și se pare că respectăm regulile în mod temeinic, neavând niciun caz de îmbolnăvire până acum. Schimbări în organigrama companiei nu au avut loc.
Avem clienți care lucrează cu noi de mult timp și s-au mai întâmplat fluctuații de volume. Avem atât proiecte multianuale, cât și clienți care apar ad-hoc, astfel încât nu aș spune că am pierdut clienți, pe parcursul acestui an, ci că ne-am adaptat la ce li s-a întâmplat și lor.
În 2020, am început să lucrăm în Scandinavia, Suedia. Una dintre activitățile noastre este transportul de componente pentru turbine eoliene și vom continua și anul viitor.
În general, pe piața de transporturi agabaritice au scăzut volumele. A fost și secetă, ceea ce s-a răsfrânt asupra dealerilor de utilaje agricole, dar au crescut puțin volumele în zona utilajelor de construcții; în schimb, exercițiile militare au avut o pondere mai mică, anul acesta, și am simțit și de aici o scădere de volume.
Am continuat să reînnoim flota și în 2020, să achiziționăm trailere mai ușoare, mai inteligente, care să ne ajute să facem față pe piață, respectiv să obținem permise mai ușor și să abordăm mai ușor anumite drumuri”.
 18 ............................................................................................................................................ decembrie 2020
Alexandru Păun, director general Blue River
Un an atipic
„Ca la toată lumea, prima perioadă a pandemiei a fost cu multe semne de întrebare. Nu știam ce ne va oferi ziua de mâine, așa că am fost nevoiți să stăm în alertă 24 h din 24. Nu a fost ușor, dar, cu ajutorul echipei mele, am reușit să














































































   16   17   18   19   20