Page 19 - Revista ZIUA CARGO
P. 19

  oferim aceeași promptitudine și calitate a serviciilor clienților noștri. Știam că suntem un lanț important în această pandemie, iar de noi depindeau milioane de oameni. În birourile de acasă s-a lucrat la foc continuu, șoferii noștri au fost la înălțime, iar clientul final a fost mulțumit. Am depus, poate, o muncă de zece ori mai mare, în această perioadă, dar satisfacția că am putut să păstrăm toate locurile de muncă, fără schimbări majore în organigrama companiei, a fost pe măsură.
Deși au fost clienți care au mai diminuat numărul de curse în lockdown, ne-am reorientat repede și am reușit să avem toate camioanele pe traseu. După o perioadă de aproximativ două luni, lucrurile au revenit la normal și cu cei care opriseră activitatea.
Chiar înaintea pandemiei, toată lumea anunța că va veni o criză și am realizat că este nevoie de reorientări în cadrul business-ului de transport, intrând pe segmentul pharma. Pandemia ne-a prins cu 30 de camioane care lucrau în acest domeniu, ceea ce a fost favorabil pentru noi, nefiind schimbări substanțiale de volume în acest domeniu.
Deși mulți au oprit investițiile in 2020, noi le-am continuat. Aveam camioane comandate înainte de începerea pandemiei, propulsate cu CNG, iar acestea trebuiau livrate pe 1 aprilie. Nu a fost respectat termenul, pentru că fabricile s-au închis, iar camioanele au fost livrate mult mai târziu. În afară de comanda inițială, am mai achiziționat încă 4 CNG. Am învățat că, în acest business, trebuie să fii mereu prezent, mereu cu un pas înainte și disponibil să te reinventezi. Evident, fără o echipă puternică, lucrul acesta nu ar fi posibil.”
Mircea Vlah, CEO Dumagas Transport
Imprevizibil, dificil, provocator, un an cu oportunități și un an prin care am trecut cu bine
„Fiind într-un business în care marjele sunt tot mai mici, de la an la an, viteza de reacție contează cel mai mult. Am mizat pe avantajul de a fi foarte flexibili, de a putea lua decizii rapid, și până acum a fost o strategie de succes. Nu am așteptat foarte mult, am acționat mereu din timp și am trecut cu bine prin momentul pandemiei.
Cel mai tare ne-a fost frică pentru clienții noștri din zona automotive. Acolo s-a simțit cel mai puternic impactul pandemiei; la începutul anului, s-au și oprit câteva fabrici, au fost și sincope în transporturi, blocaje în granițe etc. Nu am pierdut clienți, dar ne întrebam cât de repede își vor reveni și ce se va întâmpla după primul val. Ne bucurăm că lucrurile s-au îmbunătățit și că păstrează un trend normal, ceea ce a contat foarte mult și pentru revenirea noastră în piață cu camioanele. Am restructurat o parte din mașini, dar am căpătat încrederea că vom trece peste această etapă mai bine decât am estimat inițial.
Nu ne-am îndreptat către segmente noi de piață. Suntem în situația în care avem cereri, dar suntem circumspecți, deoa- rece sunt multe variabile pe care, deocamdată, nu le controlăm.
Am continuat să investim și în 2020, deoarece avem businessuri care merg și, în special pentru transportul specializat cu cisterne pentru gaz industrial, am cumpărat capete tractor
noi. De asemenea, am investit în partea de IT, un domeniu în care investim indiferent de perioadă, pentru a putea controla foarte bine afacerea”.
 Ciprian Cristea, director Logistics RO TIR
Încetinire a ritmului de creștere economică globală
„Mergând pe principiul cauzalității, a trebuit să ne adap- tăm la noile condiții de piață și să regândim organizarea companiei, pentru a fi mai maleabili, în condițiile actuale.
Clienții au rămas aceiași, dar au existat scăderi de volume în primăvară, cauzate, în marea parte, de carantină, dar, pe parcurs, volumele au ajuns aproape de normalul anului 2019. Am câștigat și clienți noi, care, prin volumele lor, ne-au ajutat să trecem mai ușor peste perioada critică.
  decembrie 2020 .......................................................................................................................................... 19
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
PUBLICITATE

















































































   17   18   19   20   21