Page 24 - Revista ZIUA CARGO
P. 24

Inaugurări de campanie
Ministerul Transporturilor s-a grăbit să inaugureze, înainte
de alegerile parlamentare, la începutul lunii decembrie, două porțiuni de autostradă, deși lucrările nu sunt finalizate. Prin urmare, circulația se desfășoară cu restricții, iar, într-o zonă a apărut, chiar, o groapă.
  Defecțiunea în carosabil s-a produs pe porțiunea din Cen- tura Bacău, construită la profil de autostradă. Cei 16,2 km din totalul de 22,3 km de șosea deschiși traficului vor face parte din viitoarea A7 Auto- strada Moldovei, care va lega, de la nord la sud, regiunea cea mai văduvită din țară de drumuri de calitate.
În septembrie, mai fuseseră inau- gurați 7,4 km de drum, din totalul de 30 km ai întregii variante ocolitoare. Acum, însă, evenimentul a fost sărbă- torit prin prezența inclusiv a președin- telui Klaus Iohannis și a lui Ludovic Orban, premierul în exercițiu la acel moment, alături de ministrul Transpor- turilor, Lucian Bode.
CNAIR: rosturile sunt de vină
Nu au trecut, însă, decât câteva ore până când șoferii s-au trezit cu anvelopele distruse, într-o porțiune unde rostul de dilatație neterminat fu- sese acoperit cu asfalt. O vulcanizare din zonă a schimbat cinci pneuri, iar o jantă a trebuit reparată, deoarece „s-a ovalizat”.
Cazurile șoferilor păgubiți au fost semnalate în presă, iar Compania Națională de Administrare a Infrastruc- turii Rutiere (CNAIR) a reacționat, a doua zi: „Deteriorările apărute au fost determinate de o eroare de fabricație a unui rost de la podul de la km 3+150, partea dreaptă. Imediat ce a fost con- statată această problemă, Antrepre- norul a semnalizat zona respectivă și a executat, în regim de urgență, lucră- rile de remediere, astfel încât, la a- ceastă oră, se circulă în condiții de si- guranță pe toată lungimea Variantei Ocolitoare Bacău. Având în vedere că, până la recepția finală a lucrărilor, constructorul mai are de realizat astfel de rosturi, circulația pe acest obiectiv se desfășoară cu restricție de viteză de 90 km/h”.
Antreprenorul lucrării este Asocie- rea Spedition UMB și Tehnostrade, iar valoarea contractului este 668,3 mili- oane de lei, fără TVA, cu sursă de finanțare din fonduri europene neram- bursabile. Proiectul a cuprins și constru- irea a 7 poduri, 8 pasaje, 1 nod rutier, 7 intersecții de tip giratoriu și o parcare de scurtă durată. Termenul de finalizare a lucrărilor este primăvara anului viitor.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, deschis, și el,
cu restricții
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda a fost deschis și el traficului, tot cu restricții, deoarece lucrările de constru- ire nu sunt finalizate. Astfel, mașinile pot circula cu o viteză maximă de 100 km/h, iar, din totalul de 17 km, au fost inaugurați numai 14,8 km, cu câte două benzi pe sens. Apoi, traficul este deviat pe o singură bandă, pe o dis- tanță de 700 de metri, pe pasajul peste calea ferată, până la conexiunea cu DN1.
Porțiunea de autostradă face legătura între Nodul Rutier Sebeș (le- gătura cu DN1 prin bretelele 5 și 6), Nodul Rutier Alba Iulia Sud și Nodul Rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1, 2 și 3). Contractul pentru realizarea celor 17 km de autostradă între Lancrăm (Sebeș) și Pârâul Iovului, în valoare de 541,73 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat în anul 2014, cu Aso- cierea Impresa Pizzarotti & C & Pom- ponio Construcții.
Lotul 2, în 2021
„În ceea ce privește Lotul 2, pentru cei 24 de kilometri dintre Alba Iulia și Aiud, lucrurile nu stau așa cum ne-am fi dorit. Mi-aș fi dorit să avem o evoluție mai bună și să fie și el dat în trafic în același timp cu Lotul 1, pentru a avea continuitate de la un capăt la altul, pe autostrada A10. Din păcate, nu se în- tâmplă acest lucru, ceea ce nu repre-
zintă un motiv de mândrie nici pentru CNAIR, și nici pentru antreprenori”, a precizat Lucian Bode.
„Acest coridor de transport, care va fi finalizat în integralitate în anul 2021, va contribui la asigurarea conec- tivității între Autostrada A1 și Auto- strada Transilvania (A3). Îmi doresc, și aici ar fi bine să rețină CNAIR și antreprenorul de pe Lotul 2, ca, până la sfârșitul lunii mai, anul viitor, să se recepționeze în integralitate cei 41 de kilometri de autostradă”, a adăugat ministrul Transporturilor.
„În 12 luni, am dat în trafic 77 km
de autostradă”
Lucian Bode nu a ratat ocazia să amintească: „În aceste 12 luni de gu- vernare, am reușit să dăm în trafic 77 de kilometri de autostradă. Mă refer la cei 25 de km din Autostrada Tran- silvania, la cei 21 de km din Lugoj- Deva Lotul 3, preluați anul trecut mu- zeu în aer liber, la cei 16 km din Autostrada Moldovei, parte a variantei ocolitoare Bacău pe care am reușit să-i dăm în trafic ieri și, evident, la cei 15 km de astăzi. Îmi doresc ca, până la sfârșitul anului, la acești 77 de kilo- metri să se adauge, așa cum s-a an- gajat antreprenorul, și cei 10 km de autostradă dintre Râșnov și Cristian”.
Turul inaugural pe toată lungimea lotului pe care se lucrează de 6 ani s-a făcut tot cu președintele Iohannis și premierul Orban. Ultimul termen de finalizare a fost stabilit pentru luna ianuarie 2021.
 ACTUALITATE
 24 ............................................................................................................................................ decembrie 2020












































































   22   23   24   25   26