Page 26 - Revista ZIUA CARGO
P. 26

   Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier:
„(...) Dacă, în decembrie 2019, vorbeam de consolidarea poziției de lider printr-o creștere similară anilor anteriori, în 2020, ne-am trezit aruncați într-un maraton pe care l-am parcurs în ritm de sprint. A fost un an care ne-a pus la încercare limitele, personale și profesionale, capacitatea de adaptare rapidă la schimbări, responsabilitatea. A fost anul în care am înțeles cât de important este să construiești pe baze solide, să ai o strategie clară în minte,
să ai o echipă sudată, responsabilă și capabilă să se adapteze din mers,
să fii pregătit să faci față schimbărilor rapide intervenite în piață.”
FAN Courier, afaceri
de aproape 1 miliard
de lei, în 2020 FAN Courier a avut un an 2020 prolific,
compania înregistrând o mai mare decât în 2019.
E stimările companiei cu capital integral privat sunt că va în- cheia anul având o cifră de afaceri de 205 milioane de euro, a- proape atingând borna de 1 miliard de lei. Cifra este în creștere cu 22% în comparație cu 2019, la bază stând cererea mai ridicată de servicii de cu- rierat, pe fondul crizei pandemice. Continuă, astfel, procesul de conso- lidare a poziției de lider pe piața locală de curierat și a cotei de piață, înregis- trând un ritm de creștere peste media industriei. FAN Courier estimează că, în urma creșterii cererii de servicii de profil, piața de curierat locală va de- păși 750 de milioane de euro, cu 20%
peste nivelul de anul trecut.
Scenarii de creștere
Pentru 2021, compania ia în calcul două scenarii de creștere și un avans al afacerilor între 10-20%. „Din cauza dinamicii actualei crize, nu este ușor de previzionat evoluția anului viitor, însă lucrăm pe două scenarii majore. În varianta în care situația sanitară în- cepe să se relaxeze, dar ținând cont de o ușoară contracție, estimată pen- tru unele ramuri economice pentru 2021, luăm în calcul o creștere de 10%. În scenariul în care situația sani- tară nu dă semne de relaxare, iar pre- siunea pe serviciile de curierat genera- tă de comerțul online rămâne ridicată, estimăm un avans de peste 20%”, a declarat Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.
Provocările pandemiei
La FAN Courier, au existat două provocări majore: pe de o parte, sigu- ranța sanitară a angajaților și clienților și, pe de alta parte, capacitatea com- paniei de a lucra luni de zile într-un ritm similar cu cel de Black Friday. Pri- mele măsuri urgente au vizat achiziția de materiale și echipamente sanitare, reorganizarea activităților curente, astfel încât să fie limitate la minimum interacțiunile fizice, dar și instituirea sistemului de telemuncă, unde speci-
cifră de afaceri cu 22 de procente
 Acționarii FAN Courier
ficul activității a permis. „Am investit câteva sute de mii de euro pentru a ne asigura că angajații noștri își pot desfășura activitatea în condiții de si- guranță, iar clienții beneficiază de ser- vicii la standardul de calitate cunos- cut (...)”, a afirmat Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier. A doua provocare majoră a însemnat menți- nerea pe o perioadă îndelungată a unui ritm cotidian de lucru specific luni- lor de vârf din an. Cererea de servicii de curierat, pentru a acoperi comen- zile online de bunuri, de toate tipurile, a explodat, în prima jumătate a anului. „Pandemia a influențat pozitiv piața de curierat, pentru că a generat nu doar creșterea vânzărilor, ci și schim- barea comportamentului multor consu- matori. Mulți clienți au decis să facă trecerea la achiziții online. Perioada restricțiilor a generat o creștere a vo- lumelor în medie cu 20%, dar am avut și luni în care cererea a fost mai mare”, spune Adrian Mihai.
Investiția în automatizarea proce- selor și creșterea productivității a fost unul dintre pilonii care au ajutat FAN Courier să acopere cererea suplimen- tară. „Anul acesta, am investit aproxi- mativ 15 milioane de euro, fondurile fiind direcționate în special către achi- ziția de noi vehicule, pentru extinderea flotei auto, schimbarea infrastructurii de PDA, investiții în IT și digitalizare, dar și pentru extinderea capacităților de sortare și livrare. Am continuat, de asemenea, investițiile în perfecționa- rea personalului și dezvoltarea de sedii noi”, a spus Neculai Mihai, co- fondator FAN Courier.
Investițiile continuă
Pentru 2021, compania vizează continuarea proiectelor deja începute – construcția noului hub de la Cluj Na- poca, cu o capacitate de depozitare de 8.000 mp, extinderea hubului de la Brașov cu încă 2.500 mp, dar și startul unui nou centru logistic, în Ștefănești, pentru servicii de fulfillment și logistică. Va continua proiectul de dotare a fili- alelor mari cu sisteme automate de sortare. Pe fondul creșterii cererii de servicii de curierat, FAN Courier a crescut, în 2020, numărul de angajați cu 10%, dublu față de estimările de la finalul lui 2019, și ia în calcul men- ținerea acestui ritm și pentru anul viitor. „Pentru că noile tehnologii ne-au ajutat să creștem productivitatea și să auto- matizăm o parte importantă a proce- selor, creșterea numărului de angajați nu a fost direct proporțională cu creș- terea volumelor”, a spus Neculai Mihai.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
 26 ............................................................................................................................................ decembrie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   24   25   26   27   28