Page 25 - Revista ZIUA CARGO
P. 25

Circulație rutieră reluată cu restricții, pe podul de la Slobozia
Circulația rutieră a fost reluată pe podul de la Slobozia (DN21, km 90), însă cu restricții, după 10 luni de la de- butul lucrărilor de reparații. Potrivit CNAIR, traficul rutier se desfășoară inclusiv pe calea de rulare pentru care mai sunt de executat lucrări, în urmă- toarele condiții: viteză maximă de 20 km/h; interdicție pentru autovehiculele mai mari de 40 de tone. În schimb, s-a ridicat restricția pentru camioanele de peste 7,5 tone. Lucrările, începute pe 14 aprilie, au ca termen de finalizare data de 14 aprilie 2021, iar garanția lucrărilor este de 5 ani.
Drumul de legătură între DN5 și Podul Giurgiu-Ruse,
în execuție
CNAIR a dat ordinul de începere a lucrărilor de construire a drumului de legătură dintre DN5 și Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Giurgiu. Antreprenorul este PORR Construct, iar valoarea contractului este de apro- ximativ 106,6 milioane de lei, fără TVA,
cu sursă de finanțare din fonduri euro- pene nerambursabile. Durata contrac- tului este de 24 de luni pentru execuție și 84 luni perioada de garanție.
În lungime 5,72 km, șoseaua va uni DN5 km 60,5-Șoseaua de Cen- tură-Podul Prieteniei km 61,4. Con- cret, drumul de legătură se va des- prinde din DN5, la km 56, printr-o intersecție giratorie, și se va continua spre sud, intersectându-se cu DN5 și DJ507, printr-un alt sens giratoriu, la km 62,4. Drumul va ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Stra- da Unirii, aceasta urmând a fi reabi- litată la 2 benzi pe sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.
Circulație reluată pe podul peste Argeș, de la Adunații Copăceni
Circulația rutieră a fost reluată pe podul modernizat peste râul Argeș, de la Adunații Copăceni, situat pe DN5, la km 19. Investiția, care, inițial, fusese anunțată la un cost de 8,9 milioane de lei, fără TVA, a ajuns la peste 9,6 mili- oane de lei, fără TVA, pentru aproa- pe 250 de metri. Antreprenorul a fost Eurocogen Filiala Aninoasa, iar sursa de finanțare a fost asigurată din fonduri
europene nerambursabile, a anunțat Ministerul Transporturilor.
Prezent la inaugurarea podului, ministrul Lucian Bode a declarat: „Aș vrea să spun din capul locului că nu este un titlu de mândrie că se dă în trafic un tronson de drum în lungime de 11,6 km, după șase ani de la sem- narea contractului. Obiectivul trebuia finalizat acum patru ani, în urma unui contract relicitat în anul 2014 și cu ordin de începere a lucrării emis în anul 2015. Așa cum a fost prezentat aici, acest contract a implicat lucrări de lărgire și de modernizare a sectoare- lor deteriorate din DN5, ca urmare a traficului intens, precum și lucrări la patru poduri. Pe parcursul implemen- tării proiectului, au fost înregistrate ex- trem de multe blocaje, probleme cu exproprierile, cu relocările de utilități, lucrări de mutare și protejare a utilități- lor fiind foarte mult întârziate și de faptul că unul dintre subcontractorii de utilități a intrat în faliment exact în perioada în care trebuia să execute acest contract, probleme diverse care au împins nepermis de mult termenul de recepție finală și care, în mod normal, trebuiau soluționate în termenul contractual”.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro PUBLICITATE
   ACTUALITATE





















































































   23   24   25   26   27