Page 38 - Revista ZIUA CARGO
P. 38

#tbt 10 ani
Lumea noastră,
la final de 2010
Finalul lui 2010 a fost unul dificil, după un an în care criza economică a schimbat paradigma în care s-au desfășurat atât transporturile, cât și domeniile conexe.
  Transportul de marfă fusese afectat serios, 652 de firme de transport își întrerupseseră activitatea, iar parcul activ se diminuase cu 2.284 de vehicule comerciale (peste 3,5 t), în acel an, cele mai afectate fiind companiile mici. Transportul de persoane a înregistrat dispariția a 128 de firme, însă parcul național a crescut cu 783 de autobuze și microbuze, față de sfârșitul lui 2009. Totuși, se scăpase de incertitudine, în noiembrie 2010 începând eliberarea licențelor cu valabilitate 2013.
Vizând problema șpăgii în cadrul societății și cu precădere în transporturi, Radu Borcescu se întreba, într-un editorial, „cum vor putea fi motivați cei care sunt corecți să aplice legea, într-o societate în care banul pare a fi singurul reper al valorii?” Pe măsură ce se apropie de vârful piramidei, un funcționar al statului poate spera la un salariu de 4.000 sau 5.000 de lei pe lună, dar o singură șpagă poate reprezenta mai mult de 50 de ani de muncă...”
Legislație
• Era introdus Ordinul de modificare a Normelor privind organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora (OMTCT 1892). ARR primea atribuții sporite, fiind introduse obligații stricte privind asigurarea încărcăturii. Totodată, companiile de transport urmau să transmită rapoarte către ARR, privind șoferii și verificările tehnice. Pentru defecțiuni majore, se introducea reținerea plăcuțelor de înmatriculare.
• Se pregătea introducea de către ARR a licențierii pentru vehiculele de transport persoane de tip 8+1.
• ARR „muta” examinarea pe calculator.
• Se introduceau noutăți în materie de procedură fiscală, prin modificarea Codului de procedură fiscală, Codului fiscal și a Legii societăților comerciale.
• Era introdus un nou sistem (informatic) pentru decontarea transporturilor subvenționate, menit să stopeze fraudele.
• Un proiect de Ordonanță de Urgență, adus în dezbatere publică, propunea ca sumele provenite din amenzi acordate de ARR, CNADNR și RAR să intre în vistieria CNADNR, pentru finanțarea proiectelor de infrastructură rutieră.
IAA Hanovra
Expoziția a fost caracterizată de un optimism (moderat) privind ieșirea din recesiune, producătorii fiind precauți, căutând căile sigure de dezvoltare.
• Trofeul Truck of the Year 2011 a fost acordat lui Mercedes-Benz Atego.
• Van of the Year 2011 a fost desemnat Fiat Doblo Cargo.
• Pick-Up of the Year 2011, câștigat de Volkswagen cu Amarok, cel mai nou model comercial al producătorului german la acea vreme.
• DAF anunța că va introduce în producția de serie modelul LF45 Hybrid, de 12 tone.
• Mercedes-Benz Trucks a adus la expoziție, printre altele, noile Atego, Atego BlueTec Hybrid și Axor, precum și ediția limitată Actros White/Black Liner. A fost anunțată și introducerea sistemului de siguranță ABA 2.
RETRO
   38 ............................................................................................................................................ decembrie 2020













































































   36   37   38   39   40