Page 37 - Revista ZIUA CARGO
P. 37

  Ovidiu Plăcintă, director general Express Euroscan:
„80% din flotă sunt camioane Euro 6 și am achiziționat vehicule și anul acesta. Inițial ne-am propus doar să înlocuim camioanele mai vechi, însă, până la urmă,
am ajuns și la o mică extindere a flotei. Discutăm de 20 de camioane achiziționate în 2020.”
  acest tip de transport și, probabil, primii din regiunea noastră. Transpor- tul în Comunitate reprezintă cea mai lungă și stabilă etapă din istoria firmei și credem că va continua. Nu vedem o problemă în ceea ce privește trans- portul intracomunitar, în ciuda tuturor piedicilor care ni se pun – restricții, legislație, amenzi... Clienții pe care îi avem nu renunță la noi și nici noi la ei”, a declarat Ovidiu Plăcintă.
Și nu sunt doar cuvinte... La fel ca majoritatea colegilor de breaslă, și Express Euroscan s-a lovit de situația în care firme de transport concurente au oferit tarife mai mici, însă expe- riența acumulată și seriozitatea dove- dită în timp au cântărit mai greu pentru clienți.
„Sunt și firme românești care au asemenea abordări, însă, în ultima vreme, cei mai agresivi sunt lituanienii. Aceștia creează, la ora actuală, o presiune mare în piață, iar unii clienți i-au testat, o lună, două, dar au renun- țat la ei. Și bulgarii sunt, de asemenea, destul de prezenți. Probabil, diferența a făcut-o comunicarea foarte bună, în cazul dispecerilor noștri. Iar la ceilalți... Au fost cazuri în care clientul nu mai reușea să dea de șoferi. Unul dintre clienți ne-a sunat pe noi să îl roage pe șoferul nostru să îl caute pe șoferul bulgar...”, a precizat directorul general Express Euroscan.
Compania are, la acest moment, 200 de șoferi și consideră că doar având un număr mare de șoferi se poate asigura continuitatea activității.
„Acesta este unul dintre secretele unui parteneriat bun cu clienții – să nu ajungi în situația de a spune clien- tului că nu poți efectua un transport, pentru că nu ai șoferi. Noi avem în permanență șoferi de rezervă și facem tot posibilul pentru a nu opri activitatea. În același timp, trebuie să le asiguri șoferilor venituri bune și condiții atrac- tive. Buna comunicare a dispecerilor este, de asemenea, importantă, iar întârzieri la plata salariilor nu am avut niciodată. În plus, având suficienți șoferi, le putem asigura acestora un program flexibil, fără a impune peri- oada de lucru pe Comunitate”, a ex- plicat Ovidiu Plăcintă.
Și a venit pandemia...
Atunci când a debutat pandemia, Express Euroscan a oprit 85% din ac- tivitate și mulți angajați au fost trimiși în șomaj tehnic.
„Piața a fost dominată de panică, pentru că nimeni nu știa ce se va întâmpla. Apoi, activitatea s-a reluat gradual și, în trei luni de zile, lucram cu toată flota. Însă, chiar și după repor- nirea activității, numărul de kilometri parcurși lunar de către fiecare camion a scăzut. Abia din toamnă, lucrurile au revenit cu adevărat la normal. În viitor, nu cred că vom mai avea proble- me, chiar dacă mai apare un nou val de îmbolnăviri”, a declarat Ovidiu Plăcintă.
Compania a folosit facilitățile acor- date de stat pentru șomajul tehnic, în perioada de blocaj, însă ratele nu le-a amânat, chiar dacă băncile au oferit această posibilitate. „Discutăm de trei luni în care ne-am asumat pierderi. Apoi a urmat recuperarea... Inclusiv creșterea parcului a contribuit la o cifră de afaceri, în acest an, asemănătoare cu cea din 2019. Din punct de vedere al profitabilității, este clar că 2020 va fi mai jos”, a arătat directorul general Express Euroscan.
Reprezentanța Yacco
Chiar și anul acesta, Express Euroscan a continuat să caute moda- lități de a îmbunătății activitatea. Iar, pe partea de întreținere a parcului, utilizarea uleiurilor Yacco va juca un rol important.
„Cu uleiurile utilizate anterior, aveam un interval de schimb de 60- 70.000 km. Astfel, la șase luni de zile, trebuia să realizăm schimbul de ulei. Trebuia să ne găsim un service în Europa, să facem programare și să ne asumăm tarifele mai mari de acolo. Căutând un ulei mai bun, am aflat că Yacco oferă un interval de schimb de până la 150.000 km. Am studiat acest aspect și am aflat că acest ulei este produs doar în Franța, din motive de securitate – păstrarea secretului de
fabricație. Din 1919, de când au apă- rut, au obținut 522 de recorduri mon- diale”, a explicat Ovidiu Plăcintă.
Un ulei care să asigure un interval de schimb de 150.000 km poate asi- gura un schimb anual, pentru majori- tatea camioanelor, iar, în cazul flotei ce operează în Comunitate, avantajele ce decurg de aici sunt semnificative.
„La 150.000 km, putem realiza schimbul de ulei o dată pe an și, astfel, acest lucru se va realiza acasă, odată cu aducerea camioanelor pentru ITP. Nu mai trebuie să apelăm la service-uri în Europa pentru schimbarea uleiului, a filtrelor și a tot ce presupune partea de întreținere. Rezultatul este o reducere de costuri și câștig de timp. Nu trebuie să mai căutăm service-uri, să ne asigu- răm că găsim programarea corectă pen- tru a avea camionul disponibil, nu mai pierdem o zi în service pentru camion și șofer, nu mai plătim manopera scumpă din occident... Mai mult decât atât, folo- sind acest ulei, producătorul garantează o reducere a consumului de carburant cu 1%”, a explicat Ovidiu Plăcintă.
Avantajele aduse de noul ulei au de- terminat conducerea Express Euroscan să meargă chiar mai departe.
„Conjunctura a făcut ca foștii proprietari ai reprezentanței Yacco să își dorească să vândă această aface- re. Firma era localizată în București și are o bază largă de clienți. Practic, ei funcționează, în România, din 1994. Am cercetat activitatea firmei, am vi- zitat fabrica, în Franța, și am decis să facem acest pas. Am început activi- tatea în forță și inclusiv clienții existenți au simțit schimbarea. Am simplificat modul de lucru, avem, deja, un ma- gazin online unde se poate plăti direct cu cardul, există diferite promoții, în funcție de cantitatea achiziționată... Feedback-ul este unul foarte bun”, a declarat Ovidiu Plăcintă.
Planurile sunt foarte ambițioase și reprezentanții Express Euroscan își propun o dublare a volumului de vân- zări, încă din primul an de activitate.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  „Yacco produce uleiuri pentru oameni pretențioși, care țin la mașinile lor. Pentru transportatori, apar mai multe avantaje.
Pe lângă o mai bună întreținere
a camioanelor, utilizarea uleiurilor Yacco asigură reducerea costurilor și câștig de timp.
În cazul unui camion care operează în comunitate, se câștigă minim 500 de euro pe an, doar din manopera aferentă schimbului de ulei” – Ovidiu Plăcintă.
decembrie 2020 .......................................................................................................................................... 37
 PIAȚĂ ȘI COMPANII






































































   35   36   37   38   39