Page 21 - Revista ZIUA CARGO
P. 21

  serios mobilizarea antreprenorului”, a asigurat Horațiu Cosma.
Pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, lot situat între localitățile Sibiu-Boița, antreprenorul este mobi- lizat în zona structurilor, urmând să lucreze pe întreg lotul, în momentul în care condițiile meteorologice vor fi favorabile, potrivit Companiei Naționa- le de Administrare a Infrastructurii Ru- tiere (CNAIR).
Drum de legătură între A1 Arad- Timișoara și E671
CNAIR a semnat, cu reprezentanții firmei Todini Construzioni Generali, contractul pentru proiectarea și con- struirea drumului de legătură dintre Autostrada A1 Arad-Timișoara și E671 (DN69). Lucrările, în valoare de 189,6 milioane de lei, fără TVA, au finanțarea asigurată din fonduri europene neram- bursabile. Contractul are o durată de 108 luni, din care 6 luni pentru pro- iectare, 18 luni pentru execuția lucră- rilor și 84 de luni – garanție. Traseul, în lungime de 10 km, începe cu circa 300 m înaintea intersecției dintre DJ692 si E671 (DN69), cu amenaja- rea unui nod rutier, și se dezvoltă pe direcția nord-est, spre autostradă. Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza de proiectare este de 100 km/h.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor
Mai mult spațiu, pe autostrăzi
Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, con- form unui ordin semnat de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a modificat, astfel, Normele tehnice pri- vind proiectarea drumurilor. „Plecând de la observația că parapetul median este prea aproape de banda de circu- lație, în iunie 2020, am scris un ma- terial în care analizam comparativ normativele de proiectare privind am- plasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România și alte țări. Specialiști din CNAIR au preluat, atunci, observația și propunerea, au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actua- le. Înainte de a prelua eu mandatul, ordinul de ministru a fost pus în con- sultare publică, astfel că am găsit tot procesul la final. Am semnat ordinul, ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au, încă, proiect teh- nic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțu- mesc celor care au muncit, în aceste luni, la această mică modificare, care va avea un impact, totuși, semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a declarat Cătălin Drulă.
Un nou șantier
Antreprenorul tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești, Aso- cierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, a început pregăti- rea organizării de șantier, lucrări pre- mergătoare demarării lucrărilor de execuție. Traseul are o lungime de 31,75 km, iar valoarea contractului de proiectare (12 luni) și construire este de 670,7 milioane de lei, fără TVA, cu sursă de finanțare din fonduri europe- ne nerambursabile. Tronsonul 3 se construiește între localitățile Slatina și
Colonești. Perioada de execuție a lu- crărilor este de 24 de luni, iar garanția, de 120 de luni.
Pe tronsonul 2, executat de Aso- cierea SA & PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade-Consitrans, se lu- crează în principal la structuri și la confecționarea grinzilor și a elemen- telor prefabricate folosite la lucrările de artă din zona râului Olt. Antreprenorul se va mobiliza și la terasamente, ime- diat ce condițiile meteorologice vor permite acest lucru. În această pe- rioadă, sunt mobilizați peste 900 de muncitori.
Licitație pentru Centura București, între A1 și DN5
CNAIR a lansat licitația pentru pro- iectarea și execuția lucrărilor de lărgire la patru benzi de circulație a Centurii București, sectorul de sud-vest, între autostrada A1 și DN5. „Este încă unul dintre proiectele din pachetul mare, de 1,7 miliarde de euro („Orbitalele Bucureștiului”), la a cărui finanțare am lucrat în experiența anterioară guver- namentală, în 2016”, a declarat minis- trul Transporturilor, Cătălin Drulă. Proiectul are o valoare estimată de aproximativ 700 de milioane de lei și cuprinde denivelarea intersecțiilor de la DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu), DC18 (Măgurele). Setul complet de proiecte include construirea unui nou inel de autostradă (A0) și moderniza- rea centurii actuale (DNCB). În pre- zent, aproape toate proiectele sunt fie în lucru, fie vor începe curând lucrările, fie în procedură de licitație.
Podul de la Cernavodă, la reabilitare
Maristar Com a câștigat, cu o ofertă de 66,8 milioane de lei, fără TVA, licitația pentru reabilitarea Po- dului de la Cernavodă, situat pe Auto- strada A2 București-Constanța, la km 157. Execuția lucrărilor este prevăzută a se realiza în 24 luni, iar perioada de garanție va fi de 60 de luni. Podul pes- te Dunăre de la Cernavodă este unul combinat, de cale ferată și șosea, care, împreună cu podul similar de la Fetești, conectează Bucureștiul cu Portul Constanța, unind Dobrogea de Muntenia, prin Autostrada A2. Comisia de evaluare din cadrul CNAIR anali- zează și ofertele depuse pentru licitația privind reabilitarea podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 150. Valoarea estimată a lucrărilor este de 96,79 milioane de lei.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
 februarie 2021 .............................................................................................................................................. 21
 ACTUALITATE
















































































   19   20   21   22   23