Page 23 - Revista ZIUA CARGO
P. 23

 • completarea studiului de fezabi- litate pentru drum expres Arad-Oradea • obiectivul „Autostrada A7, sectoa- rele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău- Pașcani” va fi bugetat pe parcursul anului 2021, după obținerea aprobă- rilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/atribuire în vede- rea elaborării documentațiilor tehnico- economice sau proiectării și execuției.
Lista principalelor proiecte de con- struire a variantelor de ocolire (VO):
• variantele de ocolire aflate in exe- cuție: modernizarea centurii rutiere a mu- nicipiului București (pasaje Berceni, Oltenița, Mogoșoaia, Domnești, DN 2-A2), Tecuci, Mihăilești, Bârlad, Satu Mare, Stei, Rădăuți, Timișoara Sud, Săcueni, Zalău, Drum de legătură DN 5-Podul Prieteniei (VO Giurgiu Vest), Târgu Jiu
• variantele de ocolire care vor intra in execuție/proiectare și execuție: Tg. Mureș, Mihăilești, Sf. Gheorghe, Giurgiu (Est), Sighișoara, pasaj Drajna, Buftea.
FEROVIAR
Prioritățile strategice:
• continuarea și finalizarea lucrărilor Coridorului IV ramura nordică, progra- me de eliminare a restricțiilor de viteză
de pe întreaga rețea TEN-T centrală și globală cu impact direct și imediat asu- pra duratei călătoriei și/sau asupra creș- terii siguranței și confortului călătorilor
• modernizarea sistemelor de sigu- ranță și centralizare, inclusiv prin pro- iecte de creștere a calității serviciilor de transport feroviar în stațiile CF
• proiecte de electrificare a liniilor CF lipsă din rețeaua TEN-T centrală și globală
• reabilitarea și modernizarea Co- ridorului IV ramura sudică (Arad- Caransebeș-Craiova-Calafat) și pe linia CF Ploiești Sud-Focșani-Pașcani- Iași-Frontiera, Pașcani-Dărmănești- Vicșani-Frontieră
• achiziția de trenuri de lucru pen- tru activitatea de reînnoire (reparație capitală), reabilitare
• modernizare, construirea unor elemente componente ale infrastruc- turii feroviare și creșterea gradului de siguranță a circulației feroviare
• reabilitarea și modernizarea Com- plexului Feroviar Gara de Nord, inclu- siv centura feroviară a Bucureștiului ca o alternativă pentru transportul urban al locuitorilor din zonele periferice, un acces mai facil pentru marile centre co- merciale și depozitare amplasate în zo- na centurii și crearea unor noduri inter- modale, la capătul linilor de transport.
Ministerul Finanțelor Publice esti- mează, în Bugetul de stat pentru acest an, venituri de 364,9 miliarde de lei (32,67% din PIB), cheltuieli de 444,9 mld. lei (39,84% din PIB), astfel că va rezulta un deficit de 80 mld. lei (7,16% din PIB). Inflația medie anuală este prevăzută a fi de 2,4%, iar câștigul sa- larial mediu net este calculat de MFP la 3.323 de lei/lună, în timp ce numărul șomerilor va fi de doar 310.000, potrivit proiectului de buget pentru 2021.
Cheltuielile de investiții sunt pre- conizate la 61,429 mld. lei, reprezen- tând aproximativ 5,5% în PIB, iar, pen- tru anul 2024, MFP estimează că vor urca la 67,5 mld. lei. Cheltuielile de personal ale statului, pentru salariile, sporurile, primele, compensațiile și in- demnizațiile de hrană, „înghețate” la nivelul cuantumurilor din decembrie 2020, pentru cei aproximativ aproape 1,25 milioane de bugetari, sunt pre- văzute, pentru acest an, la 109,5 miliarde lei, în condițiile în care, anul trecut, conform execuției bugetare, au însumat 109,9 miliarde de lei (+7,5% față de 2019). MFP estimează o creș- tere la 110,6 miliarde de lei a acestor cheltuieli, până în anul 2024.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  ACTUALITATE
















































































   21   22   23   24   25