Page 44 - Revista ZIUA CARGO
P. 44

   Zsolt Gogucz, managing director Kefren Expres
Film de groază... sau de comedie?
„În 2021, vom continua investițiile, dar prudent și cu foar- te mare atenție la detalii. Calculăm cu mare atenție posi- bilitățile de pierdere și, dacă le putem asuma și putem tre- ce peste ele fără a suferi compania în realizarea lor, vom merge înainte. În orice business, nu există doar plus. Cei care gândesc doar pe plus vor eșua, în perioada următoare.
Aș fi rezervat de a spune că vrem să schimbăm stra- tegia. Este foarte greu să preconizăm ce sau cum se va întâmpla. Prefer să rămân în expectativă și să nu mă pri- pesc în a lua decizii. Pot spune și că deciziile le iau la nivel de zile sau săptămâni, nu încerc să găsesc decizii importante pe termen mediu sau lung.
2020 a amestecat cărțile atât de mult, încât nu ai de unde să știi de unde tragi asul, popa sau dama.
În businessul de transport expres, în anumite zile, am senzația că ne îndreptăm spre un horror sau spre o comedie, pentru că deciziile politice care se iau la nivel european au bulversat atât de mult sectorul nostru, încât este foarte greu de urmărit. Mai mult decât atât, nu văd companiile mari, unde infrastructura umană este importantă, cum pot urmări aceste schimbări. La momentul de față, orice țară te poate lua la întrebări dacă ai plătit sau nu șoferul, asistăm la un nou scandal de diurne etc. Dacă mă gândesc pe perioadă intermediară sau lungă, nu pot să fac nicio proiecție. De aceea, iau fiecare zi așa cum vine.”
Ady Szabo, director general Asexpress
Vom investi în semiremorci și vom finaliza construcția noului sediu
„Nu avem în vedere o schimbare semnificativă de strategie pentru 2021. Probabil, în urma noilor contracte încheiate, ne vom dezvolta pe partea administrativă și pe partea numărului de șoferi. Depinde de piață, iar stilul nostru este să nu ne grăbim și să așteptăm apariția unor oportunități potrivite.
Cu siguranță că vom continua să investim și în acest an, mai ales în semiremorci și în imobiliare. Probabil că
vom construi o pensiune, în care vom caza și propriii angajați. Dorim, de asemenea, să terminăm până la Paște și construcția sediului, demarată anul trecut. Dar, având în vedere că vremurile sunt destul de impredictibile, nu ne-am făcut o strategie pe termen prea lung. Avem banii necesari pentru investițiile și proiectele pe care le avem în desfășurare, dar în rest așteptăm să vedem încotro se îndreaptă piața.
Având în vedere contractele pe care le avem încheiate, avem speranța că 2021 va fi un an mult mai bun decât anul trecut, deoarece am mărit volumele, am majorat chiar și prețurile, în contextul lipsei capacității de transport din ultima vreme.
Businessul de transport trebuie să fie, în viitor, puternic și stabil, din punct de vedere financiar, pentru a putea supraviețui.
În ceea ce ne privește, având în vedere infrastructura de transport a firmei noastre, care este foarte temeinică și include stație ITP, stație de verificare tahografe, vulcanizare, spălătorie, vopsitorie etc., nu cred că vor apărea situații care să ne pună în dificultate, indiferent ce vremuri vor veni.”
Ciprian Cristea, CEO Rotir Evolution
Viitorul este multimodal
„Unul dintre proiectele noastre majore pentru 2021 se îndreaptă către partea de depozitare și către extinderea portofoliului de clienți din domeniul transporturilor specia- lizate. Luăm în considerare și reînnoirea și extinderea flotei, precum și dezvoltarea serviciilor cu valoare adăugată.
Am început schimbarea de strategie pe termen scurt și mediu încă din primăvara anului 2020, astfel încât să ne creăm avantaje competitive și să ne adaptăm mai ușor la fluctuațiile care au apărut pe piață și probabil că vor continua să apară. Strategiile noastre urmăresc variabilele pieței și sunt gândite sub forma unor structuri decizionale.
Îmi pun speranța în stabilitatea pieței, mai ales în 2021. În ceea ce ne privește, cred că am creat pârghiile necesare pen- tru a ne adapta la eventualele fluctuații care ar putea apărea.
Urmărim cu atenție politica UE cu privire la transporturi și considerăm că viitorul transporturilor se îndreaptă către intermodal și multimodal.
Transporturile pe distanțe lungi cu camionul vor dispărea, iar volumele vor fi preluate de feroviar, maritim, aerian. De asemenea, având în vedere politica de mediu a UE, camioanele care vor deservi acest lanț logistic vor funcționa pe carburanți alternativi, prietenoși cu mediul.
Până la momentul schimbării, piața de transport este în continuă sedimentare, iar aceste crize, indiferent de natura lor, vor fi un catalizator pentru schimbare. În transportul on- time, este foarte greu să funcționezi dacă sunt blocaje și probabil vom prefera să lucrăm și pe RO-LA, evitând, astfel, timpii pierduți în frontieră sau în tranzit, mai ales în contextul
LOGISTICĂ
  44 .............................................................................................................................................. februarie 2021











































































   42   43   44   45   46