Page 46 - Revista ZIUA CARGO
P. 46

 În privința alegerii între tren și camion, pe viitor, consider că unul nu poate funcționa fără celălalt. Folosim foarte mult trenul, prima linie Belgia-România inaugurând-o în 2006, dar mergem pe intermodal, nu majoritar feroviar. Dorim să utilizăm cu precădere camioanele proprii, dar nu poți întotdeauna să îți asumi niște investiții uriașe. Atunci am găsit soluția de a parcurge distanțe mari pe tren, cu last mile delivery pe camion. De asemenea, este una dintre cerințele unora dintre clienții noștri multinaționali să avem o strategie nu numai pe partea de business, ci și pe partea de sustenabilitate, amprentă de carbon. Camionul este în ADN-ul nostru și va fi întotdeauna, dar trebuie să găsim soluții de a avea un flux foarte mare de marfă transportată într-un mod alternativ și fiabil.
Dacă nu am folosi trenul pe relația Belgia- România, am avea nevoie de mai mult de 1.000 de camioane pentru același volum de marfă, în același interval de timp.
Cred că 2021 va fi un an mai bun. În mod normal, obiectivul de creștere al H.Essers este de 7% anual, iar, în condițiile actuale, am mers pe ideea de a lăsa la o parte anul 2020 și de a înregistra o creștere de 7 procente, în 2021, față de 2019. Mulți dintre cei cu care discut sunt destul de pesimiști, având în vedere incertitudinile care planează, dar nici înainte de pandemie nu eram foarte siguri în ceea ce privește viitorul. Nu putem spune că pandemia este de vină pentru tot și că a stricat de una singură mediul de afaceri.
Fiecare transportator trebuie să aleagă ceea ce e bun din orice situație. Încă sunt foarte multe nișe în care mai este loc pentru transporturi de calitate. De asemenea, cred că, în viitor, va trebui să existe o balanță între transportatori și expeditori, în sensul că nu tot profitul trebuie să fie în mod exclusiv de o singură parte. Dacă va exista acest echilibru, cred că va fi mult mai ușor și să convingi un client să lucreze cu tine. În același timp, este bine ca transportatorii să realizeze un echilibru între mai multe moduri de transport, pentru optimizarea costurilor și a activității. O gândire mai puțin convențională, în ceea ce privește transportul din punctul A în punctul B, poate fi de ajutor. Nu în ultimul rând, având în vedere aplicarea Pachetului Mobilitate 1, trebuie să dăm do- vadă de flexibilitate, timpi reduși de decizie etc. Transportul rutier s-a schimbat foarte mult în ultimii ani, dar se poate efectua corect și eficient, cu voință și flexibilitate.”
George Niță, managing director Holleman Romania
Transportatorii vor găsi întotdeauna de lucru
„Nu avem cum să ne oprim din a investi, deoarece ne împinge piața să mergem înainte. Sunt optimist și cred că valul crizei va trece, în curând.
Nu vor exista, anul acesta, schimbări substanțiale de strategie. Noi trebuie să ne menținem linia de seriozitate, de punctualitate, de a corespunde cerințelor la nivel tehnic, comercial, operativ, din punctul de vedere al comunicării etc. Ne străduim să ne păstrăm, în primul rând, oamenii, atât la
birou, cât și în rândul șoferilor, mai ales în condițiile în care nu am avut fluctuații de personal, în ultima perioadă.
2020 a fost pentru noi cam la fel cu 2019, până la urmă, iar 2021 sper să fie mai bun.
Transportatorii vor găsi întotdeauna de lucru, pentru că bunurile trebuie să se miște. Cred că businessul de transport va rămâne pe aceleași coordonate. Se fac bani pe marje mici, cu volume mari, cu seriozitate și cred că lucrurile vor merge bine, chiar dacă este o perioadă puțin mai grea. Simțim pulsul a ceea ce se întâmplă, acționăm ca atare și ne adaptăm din mers la condițiile pieței.”
Loredana Apreutese, director general International Alexander Ne vom extinde rețeaua de depozite, și nu numai în România
„Cu siguranță că vom realiza investiții și în 2021. S-a decis să reînnoim o parte din flota existentă, existând deschidere și către creșterea acesteia, în funcție de proiectele pe care le vom avea, pe parcursul anului. Cel mai probabil este că ne vom extinde și rețeaua de depozite, și nu numai în România.
Analiză și schimbare de strategie cred că au existat la International Alexander în fiecare moment, fără să fie neapărat conduse de un anumit context, de pandemie sau de o anumită situație, la un moment dat. Vrem să evoluăm, învățăm din experiențele prin care trecem, acumulăm noi informații, creștem odată cu clienții noștri și învățăm din ceea ce ni se solicită, combinăm informațiile de la toți fac- torii implicați și strategia noastră este de a ne ridica stan- dardele în fiecare zi.
Este greu de anticipat cum va fi 2021, pentru că incertitu- dinea rămâne extrem de ridicată. Dacă ne luăm după pre- viziunile transmise de clienți, lucrurile arată optimist. Dacă ne luăm după previziunile economiștilor și finanțiștilor, ei apreciază că economia ar trebui să își revină undeva în 2022. Real, nu cred că știe nimeni exact și cred că economia de- pinde foarte mult de reacția consumatorului final. Paradoxal, deși ar fi fost de crezut că oamenii vor economisi și se vor gândi de două ori înainte de a cheltui și de a face achiziții, am văzut că reacționează total opus, vor să iasă, vor să chel- tuie, să trăiască momentul. Deși, în teorie, când întrebi, toată lumea pare chibzuită, în practică, este extrem de exuberantă.
Anul acesta va fi o surpriză pentru toată lumea și va trebui să o luăm pas cu pas, fără să facem predicții pesimiste sau optimiste.
Nici în legătură cu businessul de transport nu cred că poate fi dat un răspuns general. Depinde foarte mult de strategia pe care o pune în aplicare, individual, fiecare companie. Dacă ne uităm la faptul că anul trecut au fost suspendate rate de leasing și anumite taxe, acest lucru doar amână puțin colapsul în care anumite companii vor intra, la un moment dat. Pe de altă parte, există și companii care s-au
  LOGISTICĂ
 46 .............................................................................................................................................. februarie 2021
















































































   44   45   46   47   48