Page 45 - Revista ZIUA CARGO
P. 45

  pandemiei. Deja ne gândim la diferitele variante pe care le avem și vom încerca să accesăm și fonduri europene.”
Dan Ananovici, director executiv Vectra International
Vom inaugura un centru logistic state of the art, în această primăvară
„Centrul nostru logistic este deja în construcție, din luna august a anului trecut, și se va da în folosință în luna martie a acestui an. Am investit acolo, pe lângă mult know-how, multă tehnică și acesta este principalul nostru obiectiv de dezvoltare. Dar nu o să pierdem din vedere nici flota de transport, mergând pe o creștere ușoară, de 5 până la 10% și, bineînțeles, o să realizăm și reînnoirea flotei în folosință. În prezent, avem 120-125 de camioane și 37 de vanuri pentru activitatea de transport expres.
Încercăm să nu mai fim atât de dependenți de industria automotive și să intrăm mai mult pe partea de industrie. Mai avem și alte concepte în dezvoltare, cu un partener din Germania, pe o industrie de nișă.
Strategia noastră de dezvoltare pentru 2021 este concentrarea pe trei direcții. În primul rând, este vorba despre clienți, despre cum să devenim mai atractivi pentru ei, deoarece nu numai prețul este important. Având în spate puterea centrului logistic, ne gândim la dezvoltarea unor pachete atractive pentru clienți, astfel încât să îmbinăm distribuția cu depozitarea și cu servicii logistice (picking, cross-docking, just-in-time delivery etc).
O a doua direcție este legată de forța de muncă, șoferii reprezentând, în continuare, o resursă greu de accesat. Trebuie să avem, în primul rând, grijă de echipa noastră de bază, să ne gândim la retenția lor, dar trebuie să ne con- centrăm și pe partea de formare profesională a șoferilor noi. Vom implementa sisteme mai bune de training, un sistem de mentorat și o serie de pachete de beneficii, astfel încât să fim atractivi nu numai pentru clienți, ci și pentru șoferi.
Cea de-a treia direcție este continuarea eforturilor de optimizare a costurilor, prin digitalizare, urmărire a consumu- lui de combustibil, negocieri etc., pentru a putea fi competitivi și din punct de vedere al prețurilor, în fața clienților noștri.
În opinia noastră, 2021 va fi cu siguranță mai bun și îmi pun speranța, ca și mulți alții, mai ales în contextul campaniei de vaccinare. Eu cred și sper că situația se va liniști, începând cu jumătatea anului.
Până atunci, există încă semne de întrebare, în special din partea industriei auto, în contextul lockdownurilor care încă se mai aplică, în special în Europa de Vest, principalul motor al activității noastre.
Businessul de transport va rămâne, în continuare, foarte bine poziționat. Dar acum se va acutiza concurența, mai ales în contextul intrării în vigoare a PM 1. Va câștiga cel mai bun, nu numai din punctul de vedere al calității, ci, din păcate, și din punctul de vedere al prețurilor.”
Jeroen Fabry, director general H.Essers România
Echilibrul este cuvântul cheie
„Deocamdată, nu vom mai investi în depozitul existent, în 2021, dar așteptăm o extindere, în 2022. Din punctul de vedere al investiției în flotă, bineînțeles că vom continua conform calendarului. Chiar și atunci când a fost criză financiară, în 2008-2009, nu au avut loc niciun fel de deviații de la această politică privind schimbarea camioanelor la fiecare 4 ani. Acest lucru înseamnă că, în fiecare an, reînnoim o pătrime din flota de 300 de camioane pe care o deținem în România – deci, aproximativ 70-75 de unități.
Nu avem în vedere schimbări de strategie, pentru anul acesta. În urmă cu cinci ani, boardul H.Essers a demarat, cu ajutorul specialiștilor, o inițiativă care a dus la elaborarea unei strategii la nivel de grup, care a început a fi implementată acum doi ani. Foarte importantă este calea (roadmap) aleasă pentru a implementa această strategie, iar acum urmăm îndeaproape acest traseu.
  februarie 2021 .............................................................................................................................................. 45
 LOGISTICĂ
PUBLICITATE

















































































   43   44   45   46   47