Page 65 - Revista ZIUA CARGO
P. 65

     Fișă tehnică
Capacitate cilindrică: 1.108 cmc Putere: 46 CP/4.600 rpm
Cuplu maxim: 77 Nm/3.000 rpm Viteză maximă: 132 km/h Accelerație (0-100 km/h): 17 s Cutie de viteze: 4+1, manuală Tracțiune: spate
Consum mediu: 7-8 l/100 km Caroserie: berlină, 4 uși Dimensiuni (L/l/h):
3.990/1.486/1.410 mm Ampatament: 2.270 mm Masa proprie: 760 kg Rezervor: 38 l Producție: 1968-1971
              grenat (roșu), crem (alb), gri deschis (gri) și albastru.
Propulsorul care „dădea viață” ma- șinii era un Renault Cléon-Fonte („Sierra”) ce putea dezvolta o putere de 46 CP, la 4.600 de rotații pe minut iar viteza maximă pe care o anunța producătorul era de 132 km/h. Era montat longitudinal, pe spate, și be- neficia de un sistem de răcire cu apă.
Producția
Într-o primă fază, Dacia 1100 era identică cu un Renault 8, doar emble- ma era diferită. O siglă cromată cu numele „Dacia 1100 – Uzina de Auto- turisme Pitești”, amplasată între faruri, diferenția cele două modele. După anul 1970, aceasta a fost înlocuită cu una similară originalului R8, cu o ba- ghetă de inox peste care era ampla- sată emblema UAP.
Toate piesele mari erau livrate din Franța și Valladolid (Spania), apoi asamblate în România. Motoarele și cutiile de viteze veneau gata montate, trebuia doar introdus ulei în ele. Ca- roseria era sudată și vopsită local. În- cepând cu 1969, se fabrică în România
anvelopele, radiatorul, geamurile, pre- cum și instalațiile electrice, tapițeria și scaunele. Astfel se putea menține un cost scăzut și un ritm constant de fa- bricație. Deși producția nu a fost integral asimilată în România, piesele de schimb au fost disponibile destul timp. După patru ani de producție, a făcut loc modelului 1300.
Dacia 1100S
În 1971, a fost lansat un model cu același motor, dar optimizat, astfel încât producea 65 CP, Dacia 1100S. Crescuse și viteza maximă ce putea
fi atinsă, la 145 km/h. Acest model a fost produs în mai puțin de 100 de unități, fiind disponibil doar pentru competiții și pentru Ministerul de In- terne. Mașina a luat parte la Campio- natul Național de Raliuri, în anii 1970. Ca particularitate, Dacia 1100S poate fi identificată prin cele 4 faruri rotunde. Difereau și anvelopele, acestea fiind mai late, pentru o aderență mai bună.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
   An
1968 1969 1970 1971 Total
Exemplare produse
2.030 12.375 12.122 11.019
37.546
   februarie 2021 .............................................................................................................................................. 65
 INEDIT












































































   63   64   65   66   67