Page 63 - Revista ZIUA CARGO
P. 63

   • Poliția Română, prin comisarul șef Cristian Călin, directorul adjunct al Direcției Rutiere în cadrul IGPR, radio- grafia și lăuda acțiunile vizând transportul rutier public de (mărfuri și) persoane, unde pirateria era o problemă spi- noasă.
• RATB anunța că a desființat, în ianuarie 2011, 4 linii preorășenești, în urma solicitării Primăriei Chiajna și Pri- măriei Domnești, din cauza imposibilității susținerii financiare a acestei activități.
Piață
• Compania Atlassib, care, la acel moment, era lider de 17 ani în transporturile de persoane din România, făcea anunțul investiției, pe tot parcursul anului 2010, a peste 2 milioane de euro, pentru realizarea unuia dintre cele mai moderne ateliere de reparații și întreținere autocare din România, amplasat la Constanța.
• Volvo Buses lansa modelul 9500, autobuz pentru curse lungi, prezentat ca o soluție pentru cei care doreau ceea ce reprezenta, la acea vreme, fiabilitate, confort, siguranță, eficiență, ușurință în conducere și se așteptau la economicitatea cu care îi obișnuiseră modelele Volvo 9700 și Volvo 9900.
• Cel mai mare operator de transport public de suprafață din România, RATB (Regia Autonomă de Transport București), a încheiat, cu Siemens Austria, unul dintre cei mai mari producători și furnizori de tehnologie în domeniul transporturilor la nivel mondial, un contract istoric: vestitele tramvaie din Viena vor avea caroseria realizată la uzina proprie a Regiei bucureștene. În luna martie din 2011, Con- ducerea RATB a făcut primul pas în parteneriatul cu Astra Vagoane Arad și Siemens, pentru fabricarea la București a faimoaselor tramvaie Imperio.
• Statistica APIA arăta o scădere a pieței de vehicule comerciale de transport pasageri din 2010 cu 25% față de 2009.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
    Liberalizarea – Radu Borcescu:
„Conceptul de «liberalizare» a fost utilizat ca o «sperietoare» pentru transportul național regulat de călători, firmele de transport respingând în general o asemenea idee. Și totuși, numărul mare de probleme generate de sistem, prăpastia pe care o creează între transportator și călător a făcut ca unii operatori să reevalueze avantajele unei piețe libere.”
 februarie 2021 .............................................................................................................................................. 63
 RETRO






















































































   61   62   63   64   65