Page 46 - Revista ZIUA CARGO
P. 46

   3 obiective ARILOG:
• dezvoltarea permanentă a platformei de comunicare pentru profesioniștii din domeniu
• promovarea bunelor practici în domeniu
• susținerea și încurajarea educației profesionale continue.
STUDIU ARILOG
Trenduri și strategii,
în logistică și supply
chain management
Companiile, indiferent de domeniu, s-au repliat, în pandemie,
și au făcut pași importanți spre digitalizare, în ultimul an, conștiente că acesta va fi viitorul. ARILOG (Asociația Română
de Logistică) a anunțat, în cursul lunii martie, rezultatele studiului de piață „Trenduri și strategii în logistică și supply chain management” – oportunități pentru transformarea digitală, realizat împreună cu MEDNET Marketing Research Center.
Transformarea digitală a com- paniilor descrie procesul de creare a valorii prin dezvolta- rea și implementarea noilor tehnologii digitale, adaptarea strategiilor com- paniei bazate pe noi modele de afaceri digitalizate și dobândirea abilităților sau calificărilor necesare pentru per- sonal. Obiectivul este de a crește flexi- bilitatea și productivitatea într-o com- panie, concentrându-se, în același timp, pe clienți și noile lor cereri de ser- vicii și bunuri digitale.
Analiza s-a desfășurat în perioada iunie-decembrie 2020 și are 65 de respondenți, din totalul de 100 plani- ficați, personal middle și top level ma- nagement din companii care activează în comerț, producție, servicii logistice și de transport.
Studiul a fost împărțit în patru mari categorii. Iată concluziile.
1. Mediul de afaceri, în era digitală
Majoritatea (84,4%) persoanelor in- tervievate consideră că transformarea digitală aduce cu sine oportunități mari sau foarte mari, în cadrul companiei unde își desfășoară activitatea. În ace- lași timp, mai mult de jumătate dintre acestea (54,7%) sunt de părere că transformarea digitală presupune un nivel scăzut sau foarte scăzut de risc.
Presiunea pe costuri, sustenabili- tatea, fluctuațiile cerințelor clienților și complexitatea și cerințele personaliza- te ale clienților au o relevanță mare și foarte mare pentru mai mult de jumă-
tate dintre companiile incluse în eșan- tion.
2. Digitalizarea și tehnologizarea
Aplicațiile ERP și Warehouse Ma- nagement Systems sunt serviciile IT care prezintă o relevanță mare pentru mai mult de 85% dintre companiile analizate. Aceste sunt, în prezent, și serviciile IT deja funcționale în cadrul a 76%, respectiv 64% dintre companii.
Predictive maintenance este sin- gurul concept din domeniul Data Ana- lysis/Artificial Intelligence pe care un procent semnificativ de respondenți l-au menționat ca având o relevanță mare, iar 64,3% dintre cei chestionați au menționat că predictive maintenan- ce se află cel puțin în stadiul de planifi- care, în cadrul companiei în care ac- tivează.
3. Investiția
în capitalul uman
Peste 60% dintre respondenți au arătat că acoperirea nevoii de perso- nal este dificilă în cazul managementu- lui de departament sau a personalului care realizează operațiuni specializate complexe.
În același timp, acestea sunt poziții pentru care nevoia de personal este mică (64,4% respectiv 50%). Abilitatea
  46 .................................................................................................................................................. martie 2021
LOGISTICĂ








































































   44   45   46   47   48