Page 47 - Revista ZIUA CARGO
P. 47

   Adriana Pălășan, președinte ARILOG:
„ARILOG și-a propus să realizeze, începând din 2020, cel puțin un studiu de piață pe an. Un număr mai mare de răspunsuri ar prezenta cu o mai mare precizie dezvoltarea industriei de logistică și modul în care aceasta evoluează la nivel național”.
 de a folosi mijloacele noi de comuni- care (73,8%) și adaptabilitatea și fle- xibilitatea (77%) sunt, de asemenea, două competențe importante atât în cazul muncitorilor calificați, cât și în cazul managerilor.
4. Responsabilitatea ecologică a firmelor
Sectorul logistic ar trebui să contri- buie relevant la protecția mediului, în opinia a mai bine de 95% dintre inter- vievați. Cele mai pertinente măsuri pentru o logistică sustenabilă și, în același timp, cele care sunt implemen- tate în prezent, în cea mai mare mă- sură în companiile analizate, sunt: optimizarea utilizării rutelor, conversia spațiilor companiei și pregătirea anga- jaților în înțelegerea problemelor de mediu.
Totodată, 87,1%, respectiv 51,6% dintre respondenți sunt de acord cu adoptarea vehiculelor electrice pe rutele scurte, respectiv pe cele medii și lungi. Adoptarea vehiculelor pe gaz nu este văzută, de 40% dintre per- soanele intervievate, ca fiind o per- spectivă de viitor.
Atunci când se referă la solicitări de transporturi non-poluante, pentru 94,4% dintre companii acestea sunt
la un nivel scăzut, în prezent, iar 47,1% dintre cei intervievați anticipea- ză că acestea se vor menține la ace- lași nivel și în viitor.
S-a ieșit din zona de confort și se văd rezultatele
„Pașii pe care companiile româ- nești i-au făcut, în ultimul an, spre o digitalizare adevărată demonstrează că, la nivel național, indiferent de in- dustrie, companiile conștientizează importanța acțiunilor, a măsurilor și a proiectelor, în acest sens. Personal, mă bucur nespus de această ieșire din zona de confort. Răspunsurile ne-au arătat, însă, un grad redus de digitalizare și un timp de reacție lung
la schimbările pieței. Cu toate acestea, replierea a avut loc și schimbările încep să se vadă. Inovația, automati- zările și optimizările de procese sunt pe lista companiilor, pentru perioada imediat următoare. Cu regret, am ob- servat faptul că nu avem, încă, obiș- nuința studiilor de piață, deși le simțim lipsa și le cerem. Numărul mic de răs- punsuri, din punctul meu de vedere, arată orientarea personalului din do- meniu spre acțiune și mai puțin spre analiză. Au fost cazuri numeroase în care respondenții au completat ches- tionarul parțial, renunțând să răspundă până la finalˮ, a precizat Adriana Pălășan, președintele ARILOG.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  LOGISTICĂ





















































































   45   46   47   48   49