Page 52 - Revista ZIUA CARGO
P. 52

   COMPANIILE APLICĂ O VARIETATE DE MĂSURI PENTRU A PROTEJA SECURITATEA DATELOR CLIENȚILOR:
• sisteme WMS moderne și sigure, pentru depozitele destinate activităților de e-comerț – sisteme bazate pe cloud și interconectate, care asigură vizibilitate în timp real, pentru operațiuni fiabile și integrate
• investiții în automatizare, pentru zonele în care eroarea umană poate genera riscuri
• utilizarea unor sisteme de terță parte, pentru a măsura interfața API, având în vedere faptul că aproape toți retailerii utilizează API pentru conectarea serviciilor și transferul de date.
TAPA EMEA
Securitatea este cheia
e-comerțului
Supply chainurile din e-comerț se bucură, încă, de creșterea comenzilor online de pe parcursul ultimului an, dar, în timp ce este un adevărat boom de cumpărături din partea consumatorilor,
nu trebuie subestimate riscurile asociate cu volumul imens de date pe care trebuie să îl proceseze și protejeze companiile.
Firmele din retail din întreaga lume s-au confruntat cu o schimbare rapidă a comporta- mentului consumatorilor. Acest lucru a fost exacerbat de închiderea tempo- rară a magazinelor fizice în timpul lockdownurilor naționale, de proble- mele de aprovizionare și de accele- rarea cumpărăturilor online.
+70% spații suplimentare
O anchetă realizată, recent, de către Supply Chain Dive a relevat faptul că depozitarea din domeniul e- comerțului a crescut cu peste 70%, companiile căutând spații suplimen- tare pentru procesarea și expedierea comenzilor. De exemplu, platforma Shopify a declarat că membrii săi au vândut bunuri în valoare de 5,1 miliar- de de dolari, în cele câteva zile dintre Black Friday și Cyber Monday, cu a- proape 76% mai mult decât în anul anterior.
Mulți analiști consideră că această tendință va continua, chiar și după ce sectorul de retail se va întoarce la normalitate.
Cu atât de multe elemente care perturbă supply chainurile, problema securității datelor devine mai stringen- tă ca niciodată. Aceasta include PCI DSS (standardul de securitate pentru plăți cu cardul), care ce asigură protec-
ția informațiilor legate de cardurile de credit, precum și standarde ISO pentru securitatea datelor și necesitatea pro- tecției datelor personale ale indivizilor. Această mină de informații este vâna- tă intens, și nu numai de către infrac- torii cibernetici.
Într-o lume conectată, e-comerțul expune și mai mult companiile la acțiuni- le hackerilor, phishing sau alte tipuri de atacuri. Un studiu realizat recent subli- niază faptul că unul din patru magazine online a suferit pierderi de date.
Revoluția digitală înseamnă că oamenii se asteaptă, acum, să folo- sească platforme rapide, fiabile și si- gure, dar loialitatea consumatorilor poa- te fi lesne pierdută, dacă se tem că datele lor personale nu sunt protejate. Eșecul în a le câștiga încrederea va aduce, în mod cert, volumele de vân- zări ale multor companii vor scădea substanțial, dacă nu se vor opri cu totul.
sursa: Vigilant, februarie 2021 traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
   52 .................................................................................................................................................. martie 2021
LOGISTICĂ















































































   50   51   52   53   54