Page 34 - Revista ZIUA CARGO
P. 34

   Elena David, head of operations & bookings JH Ferry:
„Încă nu se face diferența între actele vamale și prenotificarea actelor vamale în port și, de aici, apar multe probleme. Fără prenotificare, camioanele nu sunt lăsate să intre în port și, de multe ori, inclusiv din cauza barierei lingvistice, transportatorii nu reușesc să identifice corect documentele care le lipsesc.”
 „Astăzi, sunt foarte căutate liniile care merg direct în Irlanda, evitându-se intrarea în Marea Britanie. Odată cu Brexit-ul, este nevoie de acte vamale inclusiv pentru tranzit.” – Elena David
JH FERRY
Brexit-ul complică
traversările cu feribotul
Deși, la prima vedere, pare doar o formalitate, procesul
de rezervare a traversărilor cu feribotul ascunde potențiale capcane, iar Brexit-ul a complicat și mai mult lucrurile.
Am discutat despre modurile de optimizare a traversărilor
și evitarea timpilor lungi de așteptare cu Elena David, head of operations & bookings în cadrul JH Ferry.
 ZIUA CARGO: Brexit-ul
a dus la schimbări importante pentru transportatorii care ajung în Marea Britanie?
Elena David: Odată cu Brexit-ul, transportatorii sunt puși în situații difi- cile și, uneori, greu de anticipat. A- ceasta se întâmplă deoarece inclusiv beneficiarii firmelor de transport sunt depășiți de situație. Din cauza lipsei de informații sau nesiguranței, expedi- torul confirmă transportatorului că ac- tele vamale sunt încheiate. Însă, odată ajuns acolo, constată că actele vamale nu sunt gata, iar la acel moment transportatorul este pus în fața faptului împlinit. Practic, are două variante: să refuze cursa și să își asume costurile deja realizate, sau să încerce să găsească o soluție pentru a face actele vamale și, astfel, să poată efec- tua cursa.
Am avut multe cazuri în care am asistat clienții pe această speță și, în acest sens, am apelat la parteneriatele noastre cu agenți vamali din Marea Britanie.
Începând cu 1 ianuarie,
s-a înregistrat o scădere
de circa 70% a volumului de marfă tranzacționat între UE și Marea Britanie.
Una dintre principalele cauze o constituie dificultățile create de actele
vamale. Nu există o experiență în acest sens și gradul de noutate a dus la acest blocaj. Nu există suficienți agenți vamali, nu există suficient per- sonal, volumul de lucru a explodat și în plus, a apărut și teama.
Mulți transportatori au renunțat la a mai prelua comenzi din și către Marea Britanie, din cauza actelor vamale.
Mai mult decât atât, firme mari de transport au sistat complet transpor- turile către Marea Britanie, confirmând, încă o dată, implicațiile majore provo- cate de Brexit și faptul că multe dome- nii, printre care și transporturile, au fost prinse nepregătite pentru această schimbare radicală.
Am asistat inclusiv un client din România într-un caz care reflectă realitățile momentului. Acesta fusese informat incorect în privința actelor vamale. În condițiile în care agenții vamali sunt suprasolicitați, risca să
  34 ........................................................................................................................................................ mai 2021
PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   32   33   34   35   36