Page 35 - Revista ZIUA CARGO
P. 35

   „Oferim, la ora actuală, peste 400 de rute de feribot în toată Europa, de la binecunoscutele: Canalul Mânecii, Țările Scandinave, până la Sicilia, Insulele Baleare, Malta etc. Înregistrăm o activitate intensă pe zona insulelor din Italia și Spania. De asemenea, crește activitatea pe Anglia, după depășirea primului șoc provocat de Brexit.”
– Elena David
rămână blocat pe o perioadă lungă, însă, cu ajutorul nostru, situația s-a rezolvat în două zile.
Costurile privind actele vamale ar trebui să și le asume expeditorul măr- fii, însă timpul pierdut pentru realizarea documentelor riscă să dea peste cap activitatea transportatorului.
Au fost camioane blocate o săptămână și chiar mai mult, din cauza actelor vamale.
Situația s-a mai îndreptat, astăzi, și noi, ca agenție, suntem alături de clienții care au activitate în Mare Britanie și încercăm să îi consiliem, pentru ca afacerea lor să nu fie afecta- tă, oferind inclusiv asistență la reali- zarea actelor vamale.
Însă va fi nevoie de timp pentru re- venirea la normal, mai ales că, din luna iulie, vor intra în vigoare noile re- guli, iar, din semnalele pe care le pri- mim de la clienți, am înțeles că deja sunt aplicate amenzi, dacă sunt con- statate nereguli.
Mai sunt și alte aspecte la care transportatorii trebuie să fie atenți?
Brexit-ul a adus obligativitatea pro- cedurilor vamale, iar, atunci când vine vorba despre traversările cu feribotul, a apărut o nouă obligație – marfa tre- buie prenotificată în port.
Este vorba despre introducerea datelor în diversele sisteme vamale, o procedură ce necesită know-how, costuri și timp, însă agenția noastră oferă și acest serviciu.
Prenotificarea se realizează pentru marfa care a fost deja vămuită.
Ai nevoie de actele vamale pentru a face această prenotificare. Este o măsură de siguranță pe care liniile de feribot și-o iau, pentru a se asigura că actele vamale sunt în regulă și ca- mionul va putea trece pe partea cea- laltă. Dacă actele nu ar fi în regulă, ar apărea riscul blocării portului, sau camionul ar trebui întors cu feribotul. Pentru linia de feribot, ar duce la o blocare a locurilor și, bineînțeles, ni- meni nu își permite acest lucru.
Sistemul diferă, în funcție de țară și de compania de feribot, și ar fi foarte dificil pentru transportatori să realizeze singuri aceste prenotificări.
În plus, există și o taxă care trebuie achitată, iar noi avem conturi la aceste sisteme.
Cum pot operatorii de transport să își optimizeze costurile legate de feribot? Există numeroase aspecte și reguli
pe care trebuie să le iei în calcul, pen- tru a optimiza costurile cu feribotul. De exemplu, sunt linii de feribot unde poți renunța la rezervare fără costuri, altele cu până la șase ore, iar la altele este vorba și despre 24 de ore înainte... Clienții noștri primesc aceste informații de la noi și pot acționa la timp, pentru a evita costuri suplimentare.
Totodată, pe anumite legături, cum ar fi cele din Marea Nordului sau Marea Irlandeză, camioanele trebuie să dispu- nă de sisteme suplimentare (inele de fixare), pentru a evita riscul alunecării. Sunt informații suplimentare, pe care noi le cunoaștem și atragem atenția asupra lor, pentru ca transportatorul să nu fie pus în situația în care ajunge la feribot, dar nu i se permite îmbarcarea.
Avem și un serviciu de urgență, care funcționează non-stop, pentru a acoperi inclusiv traversările care sunt programate la ore târzii.
De asemenea, foarte multe linii de feribot au un sistem propriu de rezer- vări. Ai nevoie de cont și, în cazul uno- ra, apar și costuri de administrare. În cazul unor linii, dacă rezervarea nu se face prin sistem, ci telefonic sau via e-mail, apar costuri suplimentare.
Poate apărea și situația în care, pe o anumită relație, nu mai găsești locuri
disponibile. Însă noi, ca agenție, conti- nuăm căutările (discutăm cu alte linii de feribot) și avem șanse ridicate să identificăm o alternativă. În plus, noi știm care sunt rutele mai aglomerate și informăm clienții, în cazul în care este necesară rezervarea cu mai mult timp înainte.
De foarte multe ori, se întâmplă ca un transportator să nu știe cu ce camion va realiza traversarea. Însă nu trebuie să aștepte până în ultima clipă, pentru că atunci s-ar putea să nu mai găsească locuri disponibile.
Noi putem prerezerva locul și avem posibilitatea, cu până la câteva ore înainte, să trimitem datele exacte. Iar clientul își poate păstra flexibilitatea fără stres.
Pe lângă feribot, acoperim și par- tea de tuneluri și trenuri.
Aveți clienți companii
din România?
Lucrăm cu transportatori din România și numărul acestora a cres- cut constant, în ultimii cinci ani. Bine- înțeles, ajută și faptul că operatorii români pot comunica cu noi cu ușu- rință, inclusiv în limba română.
JH Ferry lucrează cu toate compa- niile ce operează linii de feribot, astfel, putem identifica soluția optimă pentru clienții noștri. Pentru transportatori, apar avantaje în ceea ce privește timpul alocat căutării și rezervării feri- botului, disponibilitatea locurilor libere în ziua și la ora dorite și, totodată, sunt avantaje financiare.
Pentru un transportator, a lucra cu JH Ferry înseamnă a avea o singură interfață pentru toate liniile de feribot de care ar putea avea nevoie, în cele mai bune condiții și beneficiind de consultanță, aspect tot mai important, în ultima vreme.
Discutăm de timp, costuri și expe- riență, pe care operatorul de transport ar trebui să le aloce, pentru a-și rezer- va singur traversările. Și, peste toate acestea, apare și bariera lingvistică. La JH Ferry, suntem o echipă interna- țională și, aici, se vorbesc nativ multe limbi în afară de română, de la germa- nă, franceză și engleză și până la rusă și arabă.
Transportatorii vor resimți și câș- tiguri financiare, pentru că noi, ca a- genție, avem un volum mare de lucru și, astfel, obținem alte prețuri.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  JH Ferry are 15 angajați și o experiență de peste 20 de ani în segmentul rezervărilor de feribot
Servicii oferite:
- rezervări pentru peste 400 de linii de feribot
- asistență permanentă 24 h/7
- asistență acte vamale
- notificarea prealabilă a sosirii mărfurilor în port
- rezervări telefonice, via e-mail și prin intermediul portalului propriu.
mai 2021 ...................................................................................................................................................... 35
 PIAȚĂ ȘI COMPANII

























































   33   34   35   36   37