Page 52 - Revista ZIUA CARGO
P. 52

SFATUL SPECIALISTULUI
marketing ASTĂZI
Dacă anul 2020 a început cu valul unor schimbări bruște,
în toate domeniile vieții, pe planeta noastră, ca urmare a pandemiei determinate de COVID-19, anul 2021 vine cu confirmări și înrădăcinarea unor noi modele de afaceri, croite după noile necesități ale oamenilor.
  În industrii mai ales, punerea în practică a noilor modele a nece- sitat de la schimbări de strategie, la regândirea bugetelor și a regulilor jocului. Aproape toate deciziile de schimbare au atingere cu marketingul companiei. Aici se face comunicarea, aici se croiește planul de expunere către public a schimbărilor.
Trendul, așa cum arată specialiștii operaționali în marketing, se bazează pe două componente: testare și adap- tare, indiferent de industrie. Dacă îna- inte de 2020 se creionau cadrele digitalizării și automatizării, în 2021 a- ceasta este calea către atingerea obiectivelor. În 2021, lipsește aproape în totalitate interacțiunea umană, totul aproape gravitând în jurul activității online. Companiile sunt puse în situa- ția de a testa, a încerca diverse mo- dele, astfel încât să intuiască, apoi, din rezultate și experimente, ce li se potrivește, pentru a-și păstra clienții, dar și pentru a crește portofoliul aces- tora. Este nevoie de adaptare, atât a angajaților companiilor, prin online learning, webinarii, cât și a clienților care, de asemenea, trebuie educați în ceea ce privește noile platforme pu- se la dispoziție, pentru a suplini oare- cum contactul uman și prezența în anumite situații sau stadii ale afacerii.
Ceea ce ieri producea rezultatele scontate pentru companii, astăzi poate să nu mai aducă succes.
De aceea, este nevoie de adapta- re la noile nevoi, dar și de idei noi, care să producă rezultate uimitoare, însă în condiții de eficiență.
Observăm lipsa umană în procese- le de producție, în cele de execuție, de vânzare, platformele online cele mai diverse, de la cele de larg consum, pâ- nă la cele mai sofisticate, luând locul omului care oferea consultanță, cone- xiunea avizată în afaceri atât de nece- sară pentru întărirea parteneriatului.
Se pune întrebarea legitimă: cum vor răzbi companiile în a-și atinge obiectivele financiare, fiind nevoite să renunțe la algoritmii proceselor, la pro-
Mihaela Ianole
ța și poate produce un mai mare impact în mintea și în sufletul clientului, deter- minându-l, astfel, să își schimbe com- portamentul de cumpărare sau alege- rea produsului sau serviciului necesar.
Așa cum ne arată piețele din SUA și Europa, viitorul în marketing apar- ține și neuromarketingului.
Principalul beneficiu pe care neuromarketingul îl aduce în cercetarea de piață este faptul că înlocuiește nevoia de a întreba consumatorii ce părere au despre un anumit produs, brand sau mesaj de comunicare.
Rezultatele astfel culese sunt mai aproape de comportamentul de cum- părare, deoarece nu sunt distorsionate de impresia pe care subiectul dorește să o creeze. Rezultatele obținute prin cercetarea de neuromarketing vor fi mai valoroase, pentru că le vor permi- te companiilor să își rafineze mesajul de comunicare și să obțină un return mai mare pe bugetul investit în media.
Toate aceste tehnici, însă, nu pot fi viabile fără o strategie de marketing realizată pe baza obiectivelor compa- niei și a rezultatelor financiare urmă- rite, strategie adaptată comportamen- tului actual al clienților, dar și evoluției sociale și industriale.
Mihaela IANOLE
specialist marketing ianolemihaela77@gmail.com
 CONSULTANȚĂ
ceduri care includeau obligatoriu o e- chipă, sau specialiști în carne și oase?
Marketing online și neuromarketing
Aici intervine, din nou, rolul market- ingului de nouă generație: marketing online și neuromarketing. Astfel, pen- tru a suplini contactul uman, consilie- rea bazată pe argumente, companiile sunt nevoite sa apeleze la oamenii de marketing smart, pe domeniul de con- ținut viu, autentic, care să apropie prac- tic clientul de compania și produsele respective. Un conținut aproape de client poate garanta companiei rezultate mai bune. De asemenea, conținutul vizual (video, imagine) a luat locul a o mie de cuvinte. O fotografie, un video bine targetat, cu un concept simplu și smart, poate convinge mai bine audien-
 52 ...................................................................................................................................................... mai 2021












































































   50   51   52   53   54