Page 21 - revista ZIUA CARGO
P. 21

    imposibil de digerat de ramura trans- porturilor, iar firmele mici erau cele mai afectate.
Primul în stradă, pentru problema RCA
„Am fost primul care a ieșit în stra- dă, în țară, la vremea respectivă. Am profitat de situația drumului dintre Alba Iulia și Sebeș, unde, până la deschi- derea autostrăzii, traficul reprezenta o mare problemă. Toată lumea m-a acuzat că vreau să creez ambuteiaje. Dar, pur si simplu, din cauza costului extrem de mare al RCA, am decis să circul cu atenție maximă și cu o viteză redusă. În consecință, am rulat cu ma- ximum 20 km/h, inițial în fiecare zi a săptămânii și apoi doar lunea. Spre surprinderea mea, toate asociațiile profesionale au venit, apoi, în sprijinul nostru și s-au mobilizat, astfel încât protestele au ajuns la nivel național, culminând cu un miting autorizat în Piața Victoriei. Și noi am protestat, atunci, într-un număr mult mai mare, după ce ne-am unit cu alte orașe din țară (Sibiu, Mureș, Cluj). La București, s-a acceptat blocarea tarifului RCA la 4.500 de lei, pe o perioadă de 6 luni. Am fost, astfel, victorioși. Ușor, ușor, costurile au crescut, dar încă sunt sub control”, a apreciat Florin Tomuța.
De ce?
În primul rând, din cauza pericolu- lui care plana deasupra firmei.
„Protestul este o ultimă opțiune. Dar dacă ajungem la el, se discută cu reprezentanți zonali, ne întâlnim, fa- cem un plan de acțiune. Solicităm, da- că este cazul, autorizație de protest. Prima regulă este ca totul să se des- fășoare într-un cadru legal. Trebuie să evităm abuzurile, de ambele părți. Ține de fiecare să își țină sub control oamenii. Eu am preferat întotdeauna să fiu în fața oamenilor mei”, arăta Florin Tomuța, observând că nu este bine să te duci cu parul în fața unei mulțimi nervoase. „Am avut inclusiv discuții cu autoritățile, astfel încât să nu blocăm echipajele de intervenție. Am ținut și de nevoile populației, din anumite momente ale zilei. Am prefe- rat să comunicăm, astfel încât auto- ritățile să știe că vom circula cu viteză redusă. Nu îți poate interzice nimeni să circuli.”
O relație decentă cu oamenii legii
De altfel, în zona Alba Iulia, totul s-a desfășurat fără probleme majore. „Au fost mulți cei care mi-au spus că voi avea probleme din partea autori- tăților, dar, spre surprinderea mea, nu
Florin Tomuța, la volan, și George Ungureanu în timpul protestului RCA
s-a întâmplat nimic. Oamenii au con- știentizat (chiar dacă am trezit unele orgolii) că suntem pe bună dreptate în drum. Am fost surprins de reacția lor. Cel puțin în această zonă, repre-
zentanții autorităților au adoptat o atitudine extrem de decentă. Nu am simțit vreo repercusiune, dar nici nu am făcut ceva ilegal (să punem un camion de-a latul și să blocăm traficul). Pur și simplu, ne-am grupat și am pornit într-un marș al durerii”, își amintește Florin Tomuța.
Despre marșuri ale durerii, despre oameni care și-au asumat roluri de bază în proteste, despre vise și prie- tenii pe viață, vom continua să vorbim într-unul dintre numerele viitoare ale revistei ZIUA CARGO.
(Va urma)
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
iunie 2021 .................................................................................................................................................... 21
Florin Tomuța:
„Organizarea este, la ora actuală, mult mai bine pusă la punct, pentru că suntem membri în asociații. La nivel de conducere, se stabilește ce este de făcut, iar președintele ne reprezintă.
Cel puțin în cazul nostru, el are un mandat, care include obiectivele pentru care trebuie să luptăm.”
  ACTUALITATE
PUBLICITATE














































































   19   20   21   22   23