Page 8 - revista ZIUA CARGO
P. 8

 VEHICULELE COMERCIALE NOI, CU 28,4% MAI MULTE, ÎN 5 LUNI
 Înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus și Bus, precum și vehicule speciale) au crescut cu 28,4%, în primele 5 luni din acest an, la 9.469 de unități, față de perioada similară din anul trecut (7.373 de unități), potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Creșterea este și mai mare
în luna mai, față de mai 2020, respectiv cu 38,1% – un volum de 1.970 de unități.
În ceea ce privește vehiculele comerciale rulate, creșterea
a fost de 15,4% în luna mai, la 24.877 de unități, față
de 21.561, în luna similară a anului trecut. În total, au fost înscrise în circulație, în luna
mai, 34.346 de autovehicule comerciale noi și rulate, comparativ cu 28.934 de unități, în luna mai 2020. Vehiculele comerciale noi de până la 3,5 t au înregistrat o creștere de 12,1%, de la 1.099 (mai 2020), la 1.232 (mai 2021), cele cu masa cuprinsă între 3,5 și 16 t – o scădere de 17,86% (de la 28, la 23), iar cele de peste 16 t au înregistrat o creștere cu nu mai puțin de 161,4% (de la 215, la 562 de unități).
Înmatriculările de autobuze și autocare medii de peste 3,5 t au crescut de la 25 (mai 2020), la 69 de unități (mai 2021).
    EDIȚIE LIMITATĂ
FORD RANGER RAPTOR
Construit într-un număr limitat, pentru a asigura exclusivitatea, noul Ranger Raptor Special Edition întărește caracterul pursânge al pick-up-ului Ranger Raptor, printr-un exterior impunător și un interior premium, cu elemente de stil suplimentare, ce includ dungi pentru curse și accente roșii. Modelul în ediție limitată se numără printre eroii „The Good, the Bad and the Bad-RSE” –
un nou film de prezentare inspirat din genul Spaghetti Western, realizat de Ford.
Dezvoltat de către Ford Performance, Ranger Raptor este prevăzut cu un șasiu ranforsat, suspensii și anvelope personalizate și o motorizare diesel EcoBlue de înaltă performanță pentru a susține stilurile de viață pline de adrenalină ale adevăraților pasionați de off-road. Ranger Raptor Special Edition este propulsat de motorul diesel EcoBlue Bi-turbo de 213 CP. de 2.0 litri, care dezvoltă un cuplu de 500 Nm, cuplat la o cutie de viteze automată receptivă, cu
10 rapoarte, utilizată și la modelul sport Ford Mustang. Sistemul unic de selectare a terenului le permite
șoferilor să abordeze o gamă largă de suprafețe și scenarii de conducere, inclusiv Baja Mode
- denumit după celebrul raliu
din deșert Baja 1000 – pentru performanțe optime de off-road. Ranger Raptor Special Edition va ajunge la distribuitorii Ford din Europa începând cu luna octombrie a acestui an.
SISTEM INTELIGENT DE ASISTENȚĂ PENTRU VITEZĂ, DIN 2022
Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC)
a salutat aprobarea, de către statele membre EU, a standardelor tehnice pentru Asistență Inteligentă pentru Viteză (Intelligent Speed Assistance – ISA), care deschid calea către instalarea unor noi tehnologii pe toate modelele de vehicule noi care se vor comercializa în Uniunea Europeană începând de anul viitor. ETSC face apel la toți producătorii să treacă dincolo de cerințele minime ale legislației, pentru a maximiza potențialul uriaș al tehnologiei în domeniul siguranței rutiere.
Până la anul, UE va avea cele mai stringente standarde obligatorii de siguranță din lume, care includ
sisteme pentru frânarea avansată de urgență (AEB), de asistență pentru menținerea benzii de circulație (ELKS), pentru recunoașterea neatenției la volan și de asistență pentru viteză (ISA). Până în 2024, toate noile vehicule vândute în UE vor trebui să fie echipate cu aceste tehnologii. Deși acordul final în ceea ce privește noua lege a siguranței
la nivelul UE a fost atins în 2019, cerințele tehnice detaliate pentru diferitele sisteme sunt finalizate abia acum, după aproape un an de discuții tehnice. În luna mai, reprezentanții statelor membre UE și-au manifestat aprobarea informală pentru proiectul specificațiilor tehnice pentru ISA, care este de așteptat să fie adoptate în cursul acestei luni. Cerințele permit instalarea mai multor tipuri de ISA, toate trebuind să poată să-i permită șoferului anularea efectului și dezactivarea sistemului pe parcursul călătoriei. Cele mai eficiente și apreciate sisteme, deja disponibile din 2015 pe diferite vehicule, oferă asistență șoferului prin „tăierea” puterii motorului, odată atinsă limita de viteză. Șoferul poate anula efectul comenzii automate prin apăsarea pedalei de accelerație. Sistemele care intervin în acest mod ar putea reduce victimele accidentelor rutiere cu 20%.
STUDIU PENTRU PUNCTELE
DE ÎNCĂRCARE A VEHICULELOR ELECTRICE
Un nou studiu, realizat de către Fraunhofer ISI pentru Asociația Europeană a Producătorilor de Autovehicule (ACEA) indică locațiile cheie pentru dezvoltarea viitoare a punctelor de încărcare a bateriilor camioanelor electrice. Studiul poate fi utilizat pentru maparea unei rețele extinse la nivelul UE de stații de încărcare pentru camioanele electrice, cu locații pentru transport de lungă distanță și transport regional,
în UE, Marea Britanie și alte țări europene.
Pentru a identifica aceste locații, Fraunhofer a analizat 30.000 de puncte de escală a camioanelor, pe baza activității a 400.000 de camioane cu 750.000 de opriri individuale, informații colectate
de către cei șapte mari constructori de vehicule comerciale.
8 ...................................................................................................................................................... iunie 2021
ȘTIRI




































































   6   7   8   9   10