Page 29 - revista ZIUA CARGO
P. 29

  cu 12 și 16 trepte, care sunt, acum, echipate cu noi funcții, special conce- pute pentru mobilitate off-road. Pentru secțiunile on-road ale misiunii de transport, sistemul IVECO HI-CRUISE îmbunătățește și mai mult eficiența transmisiei. Acesta include schimba- rea predictivă a treptelor de viteză, control predictiv al vitezei de croazieră și o funcție eco-roll, care folosește inerția vehiculului atunci când acesta coboară o pantă. Cu acești noi algo- ritmi, HI-TRONIX asigură strategia perfectă de schimbare a vitezelor pentru orice aplicație.
Cele două camioane testate în România au fost echipate cu motor Cursor 13, care dezvoltă o putere de 450 CP și un cuplu de 2.200 Nm la 870 rpm.
București:
o experiență
cât se poate de dură
Dorind să demonstreze de ce a ales, pentru noua gamă, titulatura de „T de la Tare”, organizatorii i-au pro- vocat pe participanți să „trateze cât mai dur” modelul T-WAY. Astfel, eveni- mentul de la București a fost cel mai solicitant pentru cele două camioane demo din toate cele trei locații alese; traseul de testare, de aproximativ 1,5 km, a fost realizat de la zero, perso- nalizat de către IVECO România prin replicarea celor mai dificile și solicitan- te condiții off-road pentru camioanele de construcții.
Traseul a inclus o secțiune cu denivelări foarte accentuate, atacate de către noul T-WAY cu treapta I de viteză, la ralanti; acest lucru a pus în valoare atât puterea și cuplul impre- sionant al noilor camioane, cât și gar- da la sol îmbunătățită, pe de o parte, precum și confortul noii cabine, pe de altă parte, șoferul și însoțitorul său simțind mult mai puțin vibrațiile și rigi- ditatea la care s-ar fi așteptat de la un vehicul clasic off-road. A urmat o ram- pă cu înclinare de aproximativ 30 gra- de, în vârful căreia axa frontală a camioanelor s-a ridicat de pe sol, sec-
țiune care a demonstrat forța de trac- țiune, stabilitatea și eficiența noului T- WAY, la volanul căruia te poți simți întotdeauna în siguranță. Au urmat o porțiune inundată, pe parcursul căreia garda la sol și-a arătat din nou adevă- rata valoare, precum și secțiuni cu înclinări laterale substanțiale. Cei prezenți au constatat faptul că nimic din dificultatea traseului nu s-a resimțit ca un stres asupra șoferului sau a pasagerului – stabilitatea, siguranța, nivelul de confort la bord și manevra- bilitatea noilor camioane sunt compa- rabile cu cele ale unui autoturism de teren de ultimă generație.
Urmașul lui TRAKKER... dar mai mult decât atât
Diferențele majore față de modelul anterior se resimt încă din clipa în care te așezi la volan. Noul T-WAY este mult mai ușor manevrabil decât pre- decesorul său, modelul TRAKKER, și oferă o poziție de conducere îmbună- tățită. Volanul a fost complet modificat, este multifuncțional și dispune, acum, de o bază plată unică, pentru a se po- trivi oricărui gabarit al șoferului. Vehi- culele testate au fost echipate cu cutii de viteze manuale ZF, cu 16+2 trepte.
Cabina este complet reproiectată, iar noul model este mai ușor cu 500 kg față de predecesorul său, ceea ce a generat un câștig corespunzător în ceea ce privește sarcina utilă și kilo- gramele facturate. O altă diferență față
de TRAKKER este faptul că noul T-WAY este echipat cu frâne disc și pe puntea spate, iar instalația electrică este alcătuită din bucle independente, pentru a facilita intervențiile în atelier. Nu în ultimul rând, trebuie menționat designul complet nou al cabinei, îmbi- nând aerodinamicitatea și funcționa- litatea cu renumitul stil italian.
Vehiculul este proiectat pentru a oferi protecție maximă, dispunând de sisteme de siguranță care depășesc cu mult cerințele omologării de tip. Noul sistem de frânare EBS este dotare standard, iar frânele cu disc sunt disponibile pe modelele PWD (tracțiune parțială) și noile ADAS (Sis- teme de Asistență Avansată pentru Șoferi) sunt disponibile pentru întreaga gamă.
IVECO T-WAY are cea mai bună conectivitate în clasa sa, fiind un punct de reper al gamei WAY, prin Connec- tivity Box standard. Sistemul de conec- tivitate oferă telediagnosticare și men- tenanță predictivă. Acesta le permite managerilor de flote să monitorizeze de la distanță performanța fiecărui ve- hicul, în orice moment, pentru un ma- ximum de eficiență. Portofoliul servi- ciilor de conectivitate IVECO ON, aflat în continuă extindere, se concentrează pe maximizarea productivității clienților și pe durabilitatea vehiculului, precum și pe minimizarea timpilor neplanificați de imobilizare a camionului.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  iulie 2021 .................................................................................................................................................... 29
 CAMIOANE ȘI SERVICII

















































































   27   28   29   30   31