Page 34 - revista ZIUA CARGO
P. 34

Volvo Trucks dezvăluie
tehnologia camioanelor
electrice grele
Volvo Trucks este pe deplin pregătit să realizeze o trecere rapidă la un transport mai sustenabil și o accelerare importantă
în procesul de electrificare a transportului rutier greu, cu vehiculele sale electrice Volvo FH, FM și FMX, recent lansate. Tehnologia avansată bazată pe platforme comune le face extrem de potrivite pentru o gamă largă de sarcini de transport, permițând multor companii de transport să se angajeze mai ușor în noua tendință de electrificare.
  O dată cu începerea vânzărilor a trei noi camioane complet electrice – FH, FM și FMX – Volvo Trucks poate oferi, acum, clienți- lor o întreagă gamă compusă din șase modele de camioane electrificate. Pro- ducția noilor camioane electrice va începe în a doua jumătate a anului 2022 cu autotractoarele, urmată de autoșasiuri, la începutul anului 2023. Noile camioane grele pentru seg- mentele de transport regional și con- strucții au o greutate totală combinată (GCW) de până la 44 de tone și sunt disponibile în două înălțimi de șasiu, cu ampatamente de la 3.800 la 6.700 mm și o varietate de configurații cu
două, trei sau patru punți.
„Construite pe aceeași platformă de mare succes ca și versiunile lor die- sel sau cu gaz, noile noastre camioane electrice oferă o flexibilitate mare și au capacitatea de a satisface o varietate foarte mare de nevoi de transport”, co- mentează Jonas Odermalm, vicepre- ședinte pentru managementul produse- lor de electromobilitate la Volvo Trucks.
Trei variante de motoare
Trei motoare electrice sunt cuplate la bine-cunoscutul sistem automatizat produs de Volvo Trucks, I-Shift, care dispune de o nouă și unică strategie de schimbare a vitezelor, concepută pentru
motoarele electrice. Împreună, motoare- le și cutia de viteze I-Shift formează un ansamblu propulsor electric robust, care oferă o manevrabilitate fără precedent, cu eficiență ridicată – cu o putere electrică combinată de 666 CP și un cuplu de până la 28.000 Nm.
„Deoarece camionul pornește în- totdeauna cu cea mai înaltă treaptă de viteză posibilă, sunt obținute mereu eficiența energetică și economia de combustibil, datorită scăderii schim- bărilor de trepte de viteză. În același timp, treptele inferioare sunt, desigur, disponibile pentru drumuri abrupte sau în situații de pornire care necesită un cuplu și un control suplimentar”, ex- plică Jonas Odermalm.
CAMIOANE ȘI SERVICII
 34 ...................................................................................................................................................... iulie 2021





















































































   32   33   34   35   36