Page 38 - revista ZIUA CARGO
P. 38

INFRASTRUCTURĂ
Centura Bacău,
deschisă integral
circulației
Centura orașului Bacău, din care aproape jumătate reprezintă o mică porțiune din viitoarea Autostradă a Moldovei (A7) – cel mai mare proiect propus pentru finanțare prin PNRR – a fost recepționată pentru a fi dată integral în circulație.
  E ste vorba despre ultimii 3,2 km de șosea care mai rămăsese- ră de finalizat, între DN2 Nord și DN15, după inaugurarea, în decem- brie 2020, a secțiunii de 20,3 km, care
include porțiunea de autostradă. „Mă bucur să văd că lucrările la sectorul 2 – ultimul dintre cele trei ale proiectului – au fost terminate. Con- structorul a solicitat Companiei de dru- muri să organizeze recepția lucrărilor, astfel că, în perioada imediat următoa- re, vom da în folosință integral această variantă de ocolire”, a anunțat ministrul
Transporturilor, Cătălin Drulă.
3 secțiuni
Centura Bacău are o lungime de 30,8 km, dintre care 16,2 km sunt la profil de autostradă. „Este formată din 3 secțiuni: prima, între DN2 Sud și DN2 Nord (20,3 km, în care este inclus tronsonul de autostradă), dată în trafic în decembrie anul trecut; a doua, între
DN2 Nord și DN15 (3,2 km) – deschi- să la începutul lunii iulie anul acesta; a treia, între DN2 Sud și DN11 (7,3 km), inaugurată în septembrie 2020”, a precizat Cătălin Drulă.
A7 va continua spre Suceava și Siret
„Mă voi asigura că A7 continuă spre Suceava și Siret și că vom reuși finalizarea proiectării și atragerea fi- nanțării europene, prin Programul Operațional Transport (2021-2027), pentru cele două tronsoane de nord. (...) Moldova s-a săturat să fie igno- rată. Are nevoie ca de aer de auto- străzi, de căi ferate modernizate, de o rețea civilizată de drumuri sigure, care nu doar să țină pasul cu dezvol- tarea zonelor urbane mari, precum Iașiul, ci și să «tragă în sus», echitabil și uniform, toate regiunile ei. Asta am promis și asta vom livra”, a dat asigu- rări ministrul Cătălin Drulă.
A10: nodul Sebeș, aproape gata
Lucrările la lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda se află în grafic, pentru a fi deschis circulației în această toam- nă, iar nodul rutier de la Sebeș, care face legătura între A10, DN1 și A1, va fi gata în luna iulie, potrivit ministrului.
„Am obținut promisiunea fermă a constructorului că, în toamnă, lotul va fi gata și că pe întreaga A10 se va pu- tea circula, în acest an. În plus, antre- prenorul a finalizat soluția tehnică de remediere a alunecării de teren care a creat probleme la km 19 și s-a apu- cat de implementarea ei. Pe tronson, se aștern zilnic circa 2.000 de tone de asfalt. Așadar, sper să încheiem odată acest proiect mult întârziat, de- marat în 2014 și care ar fi trebuit să fie gata în 2016, și să putem circula în sfârșit pe autostrada care face legă- tura între două coridoare principale, A1 Sibiu-Deva-Timișoara-Arad și A3 Mu- reș-Cluj-Oradea. Conform promisiunii constructorului, nodul rutier de la Se- beș va fi gata în luna iulie. Aici, va fi o finalizare a nodului în două etape. În prima fază, pe 15 iulie, vor fi termi- nate bretelele dinspre Deva, iar, la final de iulie, cele dinspre Sibiu”, a precizat Cătălin Drulă, după o inspec- ție pe șantier.
Șantier deblocat,
la Centura Timișoara Sud
Lucrările la varianta de ocolire Ti- mișoara Sud au fost deblocate, odată cu emiterea autorizației de construire pentru suprafețele de teren suplimen- tare. „Acest lucru era necesar și esen- țial pentru realizarea soluțiilor tehnice la intersecțiile modificate și pentru relocarea unor utilități, spre exemplu”, a arătat ministrul, cu precizarea că așteaptă ca antreprenorul să măreas- că mobilizarea pe șantier, astfel încât
ACTUALITATE
 38 ...................................................................................................................................................... iulie 2021














































































   36   37   38   39   40