Page 39 - revista ZIUA CARGO
P. 39

   Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor:
„Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât, la începutul sezonului de lucru 2022, să înceapă șantierul. Vom analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relații mai eficiente de intrare și ieșire din autostradă”.
 să finalizeze lucrările în cursul anului viitor.
În prezent, stadiul fizic este de peste 30%. Se lucrează la structuri, decopertări, terasamente, relocări de utilități. „În privința intersecției cu Drumul Boilor, soluția tehnică a fost aprobată de Compania de drumuri și am primit undă verde pentru include- rea acesteia în contract”, a spus Cătălin Drulă.
Cei 25 de kilometri ai Centurii Timișoara Sud cuprind 5 intersecții, 3 noduri rutiere, 3 poduri, 7 pasaje și 2 parcări de scurtă durată.
Autorizații pentru lotul 3 A0 București Sud și A3 Mihăiești- Zimbor
CNAIR a emis, la începutul lunii iulie, autorizațiile de construire pentru lotul 3 (între DN6 Bragadiru și A1) al Autostrăzii de Centură a Bucureștiului (A0), semi-inelul sudic, și pentru tron- sonul Mihăiești-Zimbor al Autostrăzii Transilvania, primul din județul Sălaj. „Două dintr-o lovitură; două proiecte care, odată finalizate, vor fi mană ce- rească pentru zona metropolitană a Bucureștiului și inima Ardealului. În primul rând, pentru semi-inelul sudic al A0, compania elenă care lucrează aici a făcut deja activități de pregătire a terenului (marcarea șantierului, dru- muri de acces, arheologie, defrișare, deminare). Voi urmări îndeaproape lucrările și voi face tot ce-mi stă în pu- tere ca proiectul să rămână în grafic. Nu mai accept întârzieri, cum s-a în- tâmplat cu finalizarea peste termenul contractual a proiectului tehnic”, a pre- cizat ministrul Transporturilor.
Tronsonul va cuprinde nouă pa- saje și patru poduri, un nod rutier la intersecția cu A1, o parcare de scurtă durată și un spațiu de servicii – ambele în oglindă. Conform contractului, lotul 3, de 18 km, va fi finalizat în 2023 – an în care este programată deschide- rea circulației pe întreaga secțiune de sud a A0.
Cât despre cei 13 km ai secțiunii din Autostrada Transilvania, aici se vor construi: un nod rutier la Zimbor, 11 poduri (2,2 km lungime totală), 21 de podețe și o parcare de scurtă du- rată (de-o parte și de alta a drumului). „Acest lot a fost licitat «la pachet» cu unul învecinat, aflat deja în execuție: Nădășelu-Mihăiești, unde am fost în vizită acum două săptămâni. Sunt mulțumit de cum avansează lucrările, iar constructorul român e mobilizat foarte bine în teren. Cu bani din PNRR, între Nădășelu și Poarta Săla- jului (42 km, proiecte de 2 miliarde de lei), vrem să terminăm lucrările, până în 2023”, a explicat Cătălin Drulă.
Câștigător la licitația pentru lotul 3
A0 București Nord
Între timp, CNAIR a desemnat câș- tigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 3, de 8,6 km, al Autostrăzii de Centură (A0) București Nord, în urma reevaluării ofertelor, conform deciziilor CNSC și Curții de Apel București. Este
vorba despre compania turcă IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET, iar oferta are prețul de 413,7 milioane de lei, fără TVA.
Această porțiune din semi-inelul nordic este situată între localitățile Afumați și Pantelimon (km 39-46,7) din sectorul de nord (de 52,8 km) al viitoarei Autostrăzi de Centură (A0), care va avea, în total, 100,9 km. În cadrul contractului, antreprenorul va realiza mai multe lucrări de artă, in- cluzând 7 pasaje, două dintre aces- tea cu lungimi de 318,3 și respectiv 466,5 m.
„Sper ca această licitație să nu fie din nou contestată, astfel încât să pu- tem semna cât mai rapid contractul. La fel ca în cazul proiectelor similare, vom discuta cu antreprenorul să ur- genteze proiectarea. Pe lotul adiacent, 4 (lung de 5 km, între Pantelimon și A2), constructorul se mișcă bine cu proiectarea, iar execuția lucrărilor va începe la toamnă. Același antreprenor lucrează la proiectare și execuție pe lotul 2 al A0 Nord (19 km, între DN1 Corbeanca și DN2 Afumați). În prima parte a anului viitor, începe aici șan- tierul de execuție a lucrărilor. Planul anunțat rămâne în picioare: pe semi- inelul sudic al A0 vom putea circula din 2023, iar pe cei circa 100 km ai întregii autostrăzi de centură, în 2024”, a anunțat Cătălin Drulă.
Durata contractelor pentru loturile 2 și 3 este de 30 de luni (12 luni pro- iectare și 18 luni execuția lucrărilor), iar garanția lucrărilor este de 10 ani. Pe lotul 2 vor fi construite 2 noduri ru- tiere și 10 poduri și pasaje.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
 iulie 2021 .................................................................................................................................................... 39
 ACTUALITATE















































































   37   38   39   40   41