Page 10 - revista ZIUA CARGO
P. 10

PACHETUL MOBILITATE 1 Penal? În ciuda tuturor încercărilor de a stopa prevederile care dezavantajează, în mod evident, companiile de transport din estul Europei, Pachetul Mobilitate 1 își urmează cursul. Camioanele trebuie să se întoarcă acasă, șoferii trebuie declarați în IMI, iar excepțiile de la detașare nu sunt reale. Între timp, se scrie scenariul și pentru transportul de persoane. Ce urmează?   ZIUA CARGO: V-ați aflat în linia întâi, odată ce au intrat în vigoare reglementările privind detașarea, conform Pachetului Mobilitate 1. Cum a fost experiența, la început? Cum este acum? Roxana Ilie, UNTRR: Noile re- guli europene privind detașarea șoferi- lor, prevăzute de Directiva 1057/2020, au început să se aplice din 2 februarie și, deși aduc o simplificare, prin utiliza- rea unui portal unic european, în locul numeroaselor platforme naționale, ge- nerează, în continuare, o povară admi- nistrativă semnificativă pentru firmele de transport rutier, în special IMM- urile din România, care sunt direct vizate de aceste prevederi și de con- troalele autorităților din Vest. După primele luni, transportatorii consideră că platforma IMI este destul de greu de utilizat. Firmele trebuie să depună o de- clarație de detașare pentru fiecare conducător auto, iar, în cazul în care șoferul este detașat în mai multe state membre, operatorul va trebui să trimită câte o declarație de detașare, în fieca- re stat membru în care este detașat. Pentru a veni în ajutorul transpor- tatorilor, având în vedere complexi- tatea procedurilor, UNTRR a lansat platforma www.detasaretransport.ro, unde operatorii de transport rutier pot beneficia de suport, pentru crearea unui cont al firmei în platforma IMI și pentru managementul declarațiilor de detașare IMI, pentru șoferii angajați care operează transporturi rutiere internaționale și cabotaj, în UE. Unde sunt neclarități? Transportatorii se confruntă, în continuare, cu o incertitudine juridică legată de aplicarea noilor reguli, ge- nerată atât de lipsa de claritate a re- ACTUALITATE  10 .................................................................................................................................................... iunie 2022 


































































































   8   9   10   11   12