Page 19 - revista ZIUA CARGO
P. 19

   unul deosebit. Un traseu de 4-5 ore a fost parcurs, inițial, în 2 zile. La fel de anevoioasă a fost și trecerea frontie- rei. În final, am reușit să transferăm o mare parte din flotă în România.” 5 capete tractor și un trailer, rechiziționate Ulterior, armata ucraineană a re- chiziționat 5 capete tractor 8×4 și un trailer extensibil cu 10 axe, din parcul Holleman Ucraina. „Am stopat proce- sul de repatriere a flotei. Putem urmări, prin intermediul GPS, unde se află ca- mioanele noastre. Acum, sunt condu- se de soldați, care le-au adaptat, pen- tru a le putea cupla cu trailerele lor. Din păcate, nu știm care este calitatea carburantului utilizat și nici cum asi- gură întreținerea”, a mai arătat George Niță, precizând că se încearcă rechizi- ționarea celorlalte capete tractor din parcul Holleman Ucraina. „Au, prin lege, dreptul să le rechiziționeze. În mod normal, ar fi trebuit să ne com- penseze, dar nu s-a discutat așa ceva. Au fost prezentate promisiuni. Situația este tensionată. Am vrea, dacă este posibil, să facem o înțelegere prin care să îi ajutăm cu transportul echipamen- tului, dar să putem lucra și comercial, pentru alți clienți. Din păcate, nu am reușit nimic până acum.” Trailere românești, de o lună, în graniță Lucrurile sunt, chiar, mai grave. Trei trailere pentru transport agabaritic (6 certificate de înmatriculare) înma- triculate în România și trei cu numere bulgărești, aparținând grupului, au fost blocate în graniță. „Ni s-a reproșat prezența îndelungată pe teritoriul U- crainei, peste perioada legală. Suntem de acord să plătim amenzile care ni se impun, dar blocarea timp de o lună nu se justifică. Sunt în discuție două variante: amendă sau confiscare. Din păcate, nu avem cu cine să discutăm, iar autoritățile române nu ne sprijină. Este o adevărată harababură, nu știe nimeni de nimeni și nu se poate im- pune o regulă. Șeful de vamă din gra- niță spune că problema trebuie rezol- vată cu un șef de-ai lui din oraș, pe care noi nu îl găsim.” „Cred că vom picheta ambasada Ucrainei de la București. Avem nevoie de trailere ca să muncim. Este un abuz care nu se justifică, mai ales ținând cont de ajutorul pe care România l-a dat statului vecin.” De menționat că un astfel de trailer specializat costă, nou, aproximativ 450.000 de euro. George Niță nu se așteaptă ca proiectul derulat pe teritoriul ucrainean să poată fi reluat mai repede de 1-2 ani, chiar dacă războiul s-ar termina, pentru că infrastructura rutieră este afectată, ceea ce face imposibilă sus- ținerea de sarcini ridicate. În schimb, în România, vor începe proiecte noi, destinate furnizării de energie eoliană, iar Holleman este unul dintre specialiștii în domeniu. Este un motiv pentru care flota pentru trans- port agabaritic aparținând companiei trebuie să se întoarcă în țară. Meda IORDAN meda.iordan@ziuacargo.ro PUBLICITATE Cărăușul specializat în transporturi agabaritice făcea curse către interiorul țării (în parcurile eoliene), din porturile Yuzhny și Chernomorsk, aflat lângă Odessa.   PIAȚĂ ȘI COMPANII 


































































































   17   18   19   20   21