Page 17 - revista ZIUA CARGO
P. 17

    a declarat Alexandru Păun, director general Blue River. Un lucru este evident – statistica nu este în favoarea firmelor de trans- port. „Sunt aproximativ 70 de mii de ca- mioane care realizează transport intra- comunitar, iar această flotă ajunge în România o dată pe an, pentru ITP. România nu exportă și importă atât de multe mărfuri pentru a asigura adu- cerea acestor camioane acasă, în conformitate cu PM 1. Ar fi nevoie de aproximativ de șase ori mai multe măr- furi...”, a arătat Decebal Popescu. Este nevoie de un departament de vânzări Sunt foarte puține companii de transport care investesc în departa- mentul de vânzări și, de cele mai multe ori, patronul este cel care realizează vânzarea. De aici, pot apărea proble- me, mai ales în situațiile în care este nevoie de un efort ridicat și continuu de comunicare cu clienții. „Nu doar departamentul de vânzări ține legătura cu clienții, ci și dispecerii. Este foarte important modul în care comunică aceștia cu clienții, cum co- munică cu șoferii și, apoi, cum șoferii relaționează cu clienții. Dacă noi ne batem joc de șoferi, și aceștia își vor bate joc de clienți și îi vom pierde”, a completat Radu Hoza. O strategie coerentă de vânzări ar trebui să asigure și un echilibru sănă- tos între clienții companiei. „Nu este de dorit să ne obișnuim cu un singur client, care să ajungă să ne controle- ze. Trebuie să cunoaștem piața, să fim deschiși...”, a explicat Alin Crețu. Mai mult profesionalism și corec- titudine în zona de vânzări ar putea reprezenta un pas și către o concu- rență corectă. „Să ne concentrăm pe păstrarea clienților, prin calitatea ser- viciilor oferite, și nu pe a ne fura clienții unii altora, prin tarife din ce în ce mai mici”, a îndemnat Radu Hoza. Oricum, pentru a vedea schimbări importante în transporturi și în socie- tatea românească, în general, este nevoie de timp. „Realist vorbind, la noi, partea cu dezbinarea este la rang de imn și ve- nim cu acest bagaj mental din școală. Va fi greu să schimbăm lucrurile peste noapte. Un pericol pe care îl vedem și pe care trebuie să îl abordam este legat de rezistența la schimbare, în propriile organizații (o vom întâlni la tot pasul, în procesul de transformare digitală). Trebuie să investim în pre- gătirea personalului, pentru a ne asi- gura că se pot adapta la noile condiții din piață, că înțeleg înaintea altora ce se întâmplă și că sunt proactivi. Și foarte important... ieșiți din capcana prezentului și a tipului de atitudine «așa fac eu dintotdeauna» și gândiți outside the box”, a precizat Decebal Popescu. Să nu uităm nici de amprenta de carbon, care, probabil, va lovi sectorul transporturilor mai puternic decât PM 1 și, din păcate, puține companii se pre- gătesc, în acest sens. Inclusiv în im- plementarea digitalizării este recoman- dabil să fie luat în calcul un modul dedicat calculării amprentei de carbon. Radu BORCESCU radu.borcescu@ziuacargo.ro PUBLICITATE Augustin Hagiu, președinte FORT: „Dezbinarea și datul din coate, pentru a ajunge cu orice preț în fața celuilalt, ne-a adus unde suntem. Sectorul nostru nu îmbrățișează bunele practici și nu le respectă. Astfel, evoluția este foarte dificilă și unitatea este greu de coagulat.”   PIAȚĂ ȘI COMPANII 


































































































   15   16   17   18   19