Page 39 - revista ZIUA CARGO
P. 39

GRUPUL ROHLIK – SEZAMO ROMÂNIA
Logistică „verde”, pentru
o afacere sustenabilă
200 de mașini electrice (dintre care 60 în România),
un milion de kilometri cu zero emisii, în fiecare lună, la nivel
de grup, și 10-15% reducere a emisiilor de CO2 datorită utilizării mai bune a autovehiculelor standard. Un model de business gândit să răspundă, astăzi, și nevoilor de mâine. Cum a primit
piața autohtonă acest concept, mai degrabă al viitorului?
 Am intrat pe piața din Ro- mânia cu o misiune: să facem viețile oamenilor
din momentul comenzii, până la pleca- rea produselor din depozit.
Un depozit croit la cerere
De altfel, spațiul personalizat aflat în CTPark Bucharest North a fost rea- lizat de dezvoltatorul de spații indus- triale astfel încât să faciliteze întregul proces operațional al Sezamo. Din to- talul de 12.000 mp ai depozitului, 9.800 reprezintă spații destinate pro- duselor alimentare, dintre care aproxi- mativ o treime au temperatura contro- lată. Există zone dedicate pentru produsele refrigerate și congelate, in- clusiv camere frigorifice, care pot ge- nera temperaturi de până la -24 °C.
De asemenea, au fost amenajate spații dedicate lactatelor, fructelor și legumelor, cu temperatură controlată între 4 și 12 °C; spații pentru produsele din carne și pește, care au temperaturi între 0 și 2 °C, și camere speciale pentru produsele congelate.
Există și o bucătărie de peste 350 mp, o zonă destinată ambalării produ- selor și echipată cu sisteme automa- tizate de preluare și sortare și peste 2.000 mp dedicați birourilor.
Echipă. Motivare. Clienți
„Am preferat să investim mai mult, pentru a putea facilita dezvoltarea în perioada următoare”, a subliniat To- máš Chadzivasilis. Dar chiar mai im- portanți decât tehnica sunt oamenii, domeniu în care echipa de manage- ment a Sezamo a urmărit, în primul rând, elementele care țin de abilități, capacitate de adaptare și de a lua de- cizii, pentru că modul de lucru se în- vață. De altfel, fiecare nou angajat tre- ce, la început, printr-o perioadă de training, care îl ajută să înțeleagă cum funcționează compania pe toate pali- erele.
„Tocmai pentru că le solicităm cu- rierilor să fie foarte orientați către cli-
 „mai bune și să le oferim produse de calitate superioară, în cel mai scurt timp posibil”, afirma Tomáš Chadziva- silis, chief executive officer Sezamo România.
Tomáš Chadzivasilis, chief executive officer Sezamo România
enți, îi plătim peste nivelul pieței. Ne dorim să fie mulțumiți din punct de ve- dere financiar, iar politețea față de cli- ent să nu fie una forțată”, a mai arătat CEO-ul companiei, menționând că, în acest moment, Sezamo România are o echipă de 100 de curieri.
„Avem o misiune și luăm lucrurile foarte în serios. Satisfacția clienților este prioritatea noastră și toate efortu- rile noastre se îndreaptă într-acolo”
60.000 de comenzi în 2022, în România
Piața a reacționat bine la ceea ce a propus Sezamo. Supermarketul on- line, lansat oficial pe 18 octombrie, în România, a livrat 60.000 de comenzi în 2022, în zona București-Ilfov. De menționat că, la nivelul grupului Roh- lik, s-au livrat în total, anul trecut, 11 milioane de comenzi, către 1,5 milioa- ne de clienți, dintre care un milion de comenzi au fost înregistrate doar în lu- na decembrie.
Cel mai fidel client român a plasat, în această perioadă, 62 de comenzi, iar cea mai mare comandă a avut 95 de pungi, a fost plasată în luna decem- brie și a costat 10.584 de lei. Majori- tatea clienților Sezamo este reprezen- tată de femei.
Rohlik este o companie dinamică, în creștere rapidă, obținând statutul de „Unicorn” în 2021, când cifra de afaceri la nivelul grupului a depășit 500 de milioane de euro.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
Deja activă în Cehia (Rohlik.cz), Un- garia (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa, s-a lansat, în 2022, în România, sub brandul Sezamo.
Supermarketul online Sezamo, oferă, pentru zona București-Ilfov, o fereastră de livrare de 15 minute, în 3 ore de la înregistrarea comenzii. Totul implică o logistică bine pusă la punct, care încorporează sisteme moderne menite să fluidizeze activitatea, păs- trând o rigoare ridicată, în condițiile în care produsele sunt, în cea mai mare parte, alimentare (10.000 SKU+).
60 de stații
de încărcare electrică
„Am gândit, încă de la început, lu- crurile, astfel încât să fim pregătiți pen- tru dezvoltarea activității, iar elemen- tele tehnice de care am avut nevoie au fost prinse în proiect”, ne-a explicat Tomáš Chadzivasilis, precizând că, dacă în prezent sunt active, lângă de- pozit, 60 de stații de încărcare electri- că pentru vehicule, numărul lor poate fi crescut oricând la 120, infrastructura fiind deja pusă la punct. În plus, depozi- tul este scalabil pe etaje și poate aco- moda oricând soluții de automatizare, avute în vedere la nivelul grupului, pen- tru a reduce perioada de timp scursă
  Sustenabilitatea se află în ADN-ul grupului, astfel că Sezamo a salvat, prin categoria „Save food”, peste 35 t de alimente și are în folosință, în acest moment 11.000 de pungi reutilizabile, făcute din plastic reciclat. La asta se adaugă, deja, milioane de pungi de hârtie, care au fost reciclate de către companie.
martie 2023 .................................................................................................................................................. 39
 PIAȚĂ ȘI COMPANII

































































   37   38   39   40   41