Page 37 - revista ZIUA CARGO
P. 37

  2022, am alocat cărăușilor (din zona România, Bulgaria, Ungaria) peste 1.400 de curse internaționale FTL, ne propunem ca, în noiembrie 2023, să putem vorbi despre o valoare dublă. Creșterea va urma mai multe direcții, incluzând și echipa, care va deveni mai numeroasă.
Dar, dacă în 2022 am urmărit în special dezvoltarea capacității de transport,
anul acesta vom avea focus pe atragerea în platformă
a clienților din România.
Avem, deja, în portofoliu jucători destul de importanți, mari producători. Cred că este important să precizez că noi lucrăm aproape exclusiv în re- gim FTL, abordând zona LTL doar în situații extraordinare, când un client face o astfel de solicitare. La nivelul grupului, se intermediază, în fiecare lună, 40.000 de curse, România aflân- du-se la un nivel de 1.400-1.500 de curse FTL, toate internaționale. Zona de responsabilitate a biroului din Bucu- rești este România-Bulgaria-Grecia- Ungaria, gestionând, în principiu, tot
ce intră și iese din aceste țări.
Este corect să spunem despre sennder că este
o platformă 100% digitală, care leagă nevoia
și oferta de transport?
Da. Soluția noastră este asemă-
nătoare cu ceea ce face Amazon, da- că ar fi să caut o raportare la un sistem mai mare și foarte cunoscut. Bineîn- țeles, activăm în zone diferite ale eco- nomiei. Suntem o casă de expediție, nu o bursă, iar acest lucru trebuie foar- te clar înțeles.
Preluăm de la clienți volume de transportat, pe care le distribuim cără- ușilor, prin intermediul platformei. Noi suntem cei care plătesc către ei con- travaloarea transportului.
Ce trebuie să facă
un transportator care vrea să lucreze cu sennder? Există un proces de înregistrare
în platforma noastră, care presupune furnizarea anumitor acte, pe baza că- rora ne asigurăm că firma are bonitate fiscală și că poate oferi un serviciu de calitate.
Toate documentele sunt urmărite, în mod automat. Dacă expiră asigu- rarea, din ziua următoare nu mai ai ac- ces în platforma noastră. Datele des- pre transportatorii și clienții noștri sunt actualizate în timp real. Urmărim ca nivelul de calitate să fie unul bun pen- tru beneficiari și, în același timp, să plătim corect furnizorii.
Bogdan Steliean, general manager sennder Romania
vorba despre cursele noastre, noi nu suntem o bursă. Transportatorul trans- mite tariful, iar platforma îl acceptă sau nu, într-un mod automat sau semi- automat. Acesta este modul de lucru în sistem spot, dar se poate lucra și pe bază de contract, situație în care agreăm un tarif, pentru o perioadă de șase luni sau un an. Avem, evident, prevăzută o clauză de motorină, care indexează tariful în plus sau în minus, în funcție de prețul carburantului.
Există și situații în care sunt flote care lucrează exclusiv pentru noi, iar, în acest context, garantăm un număr minim de kilometri. În aceste condiții, în care camioanele sunt ghidate ex- clusiv de noi, putem vorbi și despre un dispecerat clasic.
Staționarea
la încărcare/descărcare este compensată?
Da. Cred că am ajuns la aproape
de 90% din curse, unde îi solicităm clientului să ni se plătească staționa- rea și plătim, la rândul nostru, către transportator.
Țintiți, în mod special, firmele mici și medii
de transport?
Da. Din punctul meu de vedere,
transportatorul ideal are între 1 și 10 camioane, cel mult. Este dimensiunea la care îl putem ajuta, în cea mai mare măsură, să fie profitabil. Poate bene- ficia din plin de experiența noastră pri- vind alegerea curselor, pentru că este posibil să nu dețină informațiile nece- sare, ca să înțeleagă cum merge o anumită parte a Europei. De exemplu, dacă te duci din România în Polonia, ai putea să nu știi că tariful este de 2- 3 ori mai mic pe tur decât pe retur, ceea ce oferă o medie bună.
Lucrați doar
cu transportatori, sau
și cu case de expediții? 99% dintre colaboratorii noștri sunt
transportatori, dar lucrăm și cu case de expediții, dacă au flotă subcontrac- tată în regim exclusiv. Eu îi numesc transportatori hibrizi.
Câte camioane în regim „flotă dedicată” mișcați, astăzi, sau ați mișcat anul trecut, în România?
Am terminat anul 2022 cu aproxi- mativ 50 de camioane, în regim de exclusivitate, în România, și 800 la nivel de grup. Nu sunt multe, dacă ne gândim la numărul de curse. Acest parc ne oferă siguranța că vom avea capacitatea asigurată, în orice mo- ment.
Fiecare cărăuș înscris în platformă este consiliat, mai ales la început, de un reprezentant sennder, care îl ajută să înțeleagă cum să folosească instru- mentele oferite, recomandându-i inclu- siv curse care i-ar putea crește nivelul de eficiență.
Spre deosebire de toate celelalte companii de pe piață, care au manageri dedicați marilor clienți, noi avem manageri destinați cărăușilor.
Managerii noștri (la fel ca trans- portatorii) au acces la toate cursele din sistem, iar obiectivul lor este acela de a crește volumul de activitate de- rulat în raport cu fiecare furnizor. Oda- tă ce înțelege modul în care funcțio- nează tehnologia noastră, cărăușul va interacționa mai puțin cu managerul dedicat și va câștiga timp.
Platforma sennder îți permite să lucrezi rapid, pentru că, în paralel cu găsirea cursei, sistemul ți-o recoman- dă și pe următoarea, pentru care poți opta sau nu. De exemplu, pleci din România în Germania, iar din Germa- nia, în locul în care descarci (la Köln, să zicem), poți să vezi următoarele șapte opțiuni ca să pleci din apropiere către o altă direcție, putându-ți, astfel, continua ruta. Este similar cu ceea ce se întâmplă in platformele de ride sharing, de exemplu.
Ținta noastră este să ajungem ca, până la finalul anului, 80% din curse să fie fără intervenții umane.
Cursele sunt accesibile? Cărăușul le poate vedea singur?
Cum stabiliți tarifele?
Totul este transparent. De exem-
plu, transportatorul transmite că vrea să preia o cursă dintr-o anumită zonă din România pentru o alta din Ungaria și vede tot ce există pe această relație. Își poate fixa inclusiv alerte și mesaje cu push, pentru momentele în care a- pare cursa respectivă. Repet, este
martie 2023 .................................................................................................................................................. 37
 PIAȚĂ ȘI COMPANII























































   35   36   37   38   39