Page 61 - revista ZIUA CARGO
P. 61

   le-ai achiziționat. Încă lucrăm la posi- bilitatea de a plăti cu cardul bancar direct în validatorul de la bordul vehi- culelor și urmează să implementăm acest sistem în decursul acestui an”.
Gestiunea digitalizată a companiei
Sistemul digitalizat utilizat de către Transmixt este unul destul de com- plex, care a necesitat o implementare etapizată. Prima etapă a fost partea de validatoare de carduri. Tranziția de la abonamentele pe suport de hârtie la cele pe carduri s-a extins până către finalul anului 2020, apoi, chiar de 1 decembrie, au fost lansate aplicația mobilă și portalul web. „La final de 2020, am început să implementăm și partea de consumuri și de monitoriza- re a comportamentului șoferilor în trafic, iar acum am ajuns la partea de rafinare a anumitor tipuri de rapoarte, pentru a ne fi mai ușor să ne extragem datele relevante”, spune Melente Ho- roba.
Directorul companiei consideră că beneficiile nete pe care sistemul elec- tronic le-a adus, atât în privința șofe- rilor în sine, cât și în raport cu pasa- gerii, sunt evidente. În primul rând, au fost eliminate fraudele aproape în to- talitate (97%), datorită senzorilor de numărare și a validatoarelor plasate la urcarea în vehicul. În al doilea rând, grija față de client a căpătat noi valen- țe. „Aproape că am devenit o magazie de obiecte pierdute în autobuz. Zilnic, călătorii își uită ba un portmoneu, ba o geantă, inclusiv sacoșe cu cumpă- rături. Dar, având în vedere influența sistemelor de monitorizare, lucrurile
pierdute sunt aproape în procent de 100% recuperate, în aceeași zi.”
Apoi, o altă serie de beneficii este antrenată de monitorizarea șoferilor, a integrității lor, a comportamentului, a stilului de conducere, a modului de exploatare a vehiculului.
Relația
cu autoritățile
Având în vedere faptul că Trans- mixt este operatorul unui serviciu pu- blic de transport pasageri, gestionarea relației cu autoritățile locale este extrem de importantă.
„Acum, toate raportările se fac mult mai ușor și mult mai rapid. Pe partea de decontare, colaborarea cu primăria se realizează exclusiv online, exclusiv electronic. Inclusiv primaria se bucură de mari beneficii, odată cu rafinarea acestui sistem. În lunile ianuarie, apri- lie, iulie, octombrie, aveau cozi intermi- nabile la ghișee pentru încărcarea cardurilor pentru beneficiarii anumitor facilități, cum ar fi pensionarii, revolu- ționarii, deportații, veteranii de război. Acum, aceste categorii primesc car- duri electronice, fapt care a reprezen- tat prima componentă a sistemului nostru de ticketing. Astfel, oamenii tre- buie să meargă o singură dată la pri- mărie, pentru a-și depune documen- tele. Ulterior, cardul li se încarcă, în mod automat, în fiecare lună sau în fie- care trimestru”, explică Anca Lazar.
În ceea ce privește toate facilitățile din relația cu primăria, mai puțin cele care vizează elevii, se merge pe sis- temul „cursă efectuată-cursă plătită”. În cazul elevilor, primăria decontează contravaloarea abonamentului, dar doar pentru abonamentele care sunt utilizate în luna curentă.
Viitorul
este electric... și la Bistrița
Un alt element interesant al trans- portului public din Bistrița este... elec- trificarea. Primăria Bistrița a achizi-
ționat zece autobuze electrice, care vor fi dedicate exclusiv unei linii spe- ciale care va fi înființată în viitorul apro- piat. Iar acestea vor fi operate de către Transmixt. „Conform legislației și con- tractului încheiat, primăria ne va da nouă aceste autobuze în exploatare, dar transportul pe acele autobuze este gratuit. Urmează să găsim cea mai bună variantă pentru evidența călă- toriilor, pentru linia respectivă, pentru că ea va trebui să prezinte niște ra- poarte de performanță”, spune Me- lente Horoba.
O companie tânără, pentru tineri
Dar poate cel mai interesant și fru- mos element al dezvoltării Transmixt este legat de atragerea tinerilor către transportul public. „Avem o activitate destul de serioasă și pe partea de online – Facebook, TikTok... Vrem să ne apropiem cât mai mult de generația tânără. TikTok și Instagram se adre- sează în mod special unor segmente de vârstă mai mici; vrem să aducem informația aproape de ei, în forma pe care ei o agreează”, subliniază Anca Lazar.
De altfel, unul dintre cele mai im- portante segmente este reprezentat de transportul de elevi. Și în cazul lor, obținerea abonamentelor subvențio- nate este extrem de facilă. Se trans- mite către Transmixt fotografia carne- tului de elev și un formular standard pus la dispoziție de către companie, după care abonamentul este emis sau reînnoit automat, pentru perioade suc- cesive de câte 30 de zile, pe tot par- cursul anului școlar, conform solicitării elevului. „Dacă, în 2020, aveam ma- ximum 1.500 de abonați elevi, acum am ajuns la un total de 4.200 de abo- namente școlare, dintre care sunt ac- tive în fiecare lună aproximativ 3.700”, concluzionează directorul general al companiei.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  Melente Horoba:
„Transportul local în Bistrița
este un organism viu, care mereu se transformă. Iar compania noastră nu a ajuns încă la stadiul maturității absolute. Încă mai avem multe planuri de viitor.”
martie 2023 .................................................................................................................................................. 61
 PIAȚĂ ȘI COMPANII










































































   59   60   61   62   63