Page 8 - revista ZIUA CARGO
P. 8

 MAI MULTE STAȚII DE ÎNCĂRCARE, ÎN GERMANIA
 Compania germană
de logistică Contargo plănuiește să înființeze
cea mai mare rețea privată de încărcare a camioanelor electrice grele, din Germania. În cursul acestui an, 33 de încărcătoare rapide urmează să fie instalate, în 14 stații. Punctele de încărcare vor avea o capacitate de 250 kW fiecare. Partenerii sunt Rhenus Trucking,
care a fondat compania
de logistică a containerelor, Contargo, din Duisburg, în 2004, și este încă acționarul acesteia, și producătorul de infrastructură de alimentare electrică SBRS, care a fost preluat de Shell. Ofensiva infrastructurii private de încărcare nu este o surpriză: Contargo și Rhenus Trucking au primit finanțare de la guvernul german,
în iunie 2022, pentru 28 de camioane de 44 t alimentate cu baterii și infrastructura de încărcare asociată.
De atunci, Rhenus Trucking a comandat vehiculele și, conform informațiilor transmise, „le va distribui treptat clienților săi
și companiei-soră Contargo, ca furnizor de servicii, în 2023”. Încărcătoarele de la cele 14 locații ale companiei sunt menite să permită Contargo să-și mărească flota, de la șapte camioane electrice de până acum,
la 33, în următoarele luni.
      ÎNCĂRCARE WIRELESS DE 500 KW
La Universitatea Chalmers,
din Suedia, a fost pusă la punct
o stație de încărcare prin inducție, cu o putere de 500 kW și
o eficiență de 98%. Bobinele au
o suprafață de doi metri pătrați, iar distanța dintre „încărcător”
și „încărcat” este de 15 cm. Rezultatul este remarcabil, deoarece stațiile de încărcare clasice, prin cabluri, au o
eficiență similară. În acest mod, siguranța operațiilor de încărcare va ajunge la alt nivel. Performanțele respective au fost facilitate de apariția, în ultimii câțiva ani, a unor noi materiale
și tehnologii. Stațiile de încărcare wireless din prezent lucrează la
o frecvență de circa 20 Hz, egală cu cea din cuptoarele cu inducție, dar noua tehnologie poate funcționa cu o frecvență de patru ori mai mare. Se estimează că,
în viitorul apropiat, această
tehnologie va fi folosită în mod curent, pentru camioane
și vapoare.
CHINA ESTE ÎN TOP
Chiar înainte de anularea subvențiilor acordate de statul chinez pentru autobuzele și camioane noi electrice sau hibride, de la 1 ianuarie 2023, înmatriculările de astfel de vehicule, în China, în luna decembrie, au atins un maximum de 67.000 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 121% față de aceeași perioadă a anului precedent. Totalul înmatriculărilor electrice din China a fost de 238.000, în 2022, reprezentând 9,2% din totalul înmatriculărilor de vehicule comerciale – în creștere cu 6 procente față de 2021.
În ceea ce privește tipul de vehicul, piața de autobuze electrice a rămas mai mare decât cea a camioanelor, reprezentând 58% din vânzările
totale, însumând 138.000 de unități. Autobuzele de dimensiuni mici au preluat conducerea
în ceea ce privește creșterea, înregistrând o rată anuală de 180%, cu aproape 93.000 de unități înmatriculate în 2022, în timp ce autobuzele mari și mijlocii au înregistrat rate de creștere
de doar 5% și respectiv 8%.
Pe segmentul de camioane, înmatriculările s-au dublat față
de 2021, la peste 99.000 de unități, dintre care camioane ușoare au fost 72.000, cu o rată anuală de creștere de 95%, oferindu-le o cotă generală de 73% din piața de camioane noi electrice. Pentru anul 2023, se așteaptă vânzări de circa 300.000 de vehicule noi electrice. Atât anul trecut, cât și în anul curent, aceste vehicule vor avea doar baterii electrice ca sursă de energie, hibridele și cele cu pile electrice rămânând aproape nesemnificative.
ROBOȚI
ÎN LOC DE ȘOFERI
Deutsche Bahn (DB) a anunțat un proiect major cu navete automate. Peste 100 de vehicule vor fi puse în funcțiune până la sfârșitul anului, deservind peste 3.000 de stații posibile în zonele rurale și cu populație redusă. CleverShuttle, filiala DB, va opera vehiculele autonome, în timp ce filiala DB ioki va furniza programele pentru rezervare și planificare a rutei. Pentru serviciile de vehicule autonome, se vor folosi mașini electrice Nio ES8, echipate cu tehnologia Mobileye, pentru conducerea automată. Vehiculele Nio îndeplinesc toate cerințele tehnice necesare pentru utilizarea autonomă de Nivelul 4. CleverShuttle poartă discuții cu alți producători, pentru a asigura, în viitor, curse și cu vehicule de fabricație germană (sau europeană). Furnizarea de
servicii de transport public cu vehicule autonome, în zonele rurale și cu densitate scăzută, ar putea fi o parte a soluției previziunii că, în Germania,
va exista o lipsă de aproximativ
  8 .................................................................................................................................................. martie 2023
ȘTIRI





























































   6   7   8   9   10