Page 9 - revista ZIUA CARGO
P. 9

 87.000 de șoferi de autobuz,
în 2030. Shuttle-urile electrice cu conducere autonomă vor avea, inițial, șoferi special pregătiți și vor circula fără pasageri. În a doua fază, serviciul va fi testat cu clienții, iar vehiculele vor fi integrate în serviciile existente
în Darmstadt. Până acum, aceste servicii „la cerere” au funcționat cu vehicule cu motor termic, scopul fiind acela de a face transportul public la fel de convenabil și flexibil ca deținerea unei mașini proprii.
DIN ELVEȚIA
LA CAPUL NORD, DOAR CU BATERII
În fiecare decembrie, este organizat raidul eChallenge Nordkapp. Care, după cum îi spune și numele, are ca destinație Capul Nord. Plecarea s-a făcut, în 2022, din Germania, iar călătoria dus-întors a durat aproape o lună. Anul acesta s-a înscris în cursă și distribuitorul elvețian de camioane Renault, Thomann Nutzfahrzeuge, cu două vehicule, un camion D-Wide E-tech și o dubă Master E-tech. Cele două echipaje, a câte doi șoferi, au parcurs peste 7.000 km. Dealerul Thomann Nutzfahrzeuge a vrut să demonstreze că, indiferent de vreme și de distanțe, vehiculele electrice grele pot ajunge la destinație și înapoi. Rememorând parcursul, membrii echipajelor elvețiene nu uită de problemele întâlnite.
Evident, traseul l-au organizat
în funcție de stațiile de încărcare, numai că temperaturile joase
au creat neplăceri, însă nu doar bateriilor, ci și oamenilor.
Să conduci noaptea, pe
viscol la -30 grade Celsius, pe o șosea de munte, nu poate fi prea plăcut. Cu toate că Norvegia este o țară foarte bine dotată cu stații electrice de încărcare, au fost
și momente când cele două vehicule elvețiene au trebuit să folosească încărcarea lentă, la curent alternativ. Anumite detalii nu au ținut seama de performanțele vehiculelor și nici de calitățile șoferilor, cum ar fi faptul că, înainte și după Anul Nou, multe restaurante, magazine, stații de încărcare, feribot sau centre logistice erau închise
ori restricționate, fiind sărbătoare.
BATERII CU SODIU
Tânărul producător de baterii, Hina Battery, a prezentat trei tipuri de celule de baterii cu ioni de sodiu și a anunțat un parteneriat cu compania auto JAC. Bateriile cu ioni de sodiu
sunt testate pentru prima dată pe o mașină electrică.
Hina Battery a fost fondată în 2017 și a lansat prima sa baterie cu ioni de sodiu în același an.
La sfârșitul anului 2022,
Hina Battery a început prima
linie de producție de baterii
cu ioni de sodiu la scară GWh. Vehicul de testare a bateriei
cu ioni de sodiu bazat pe autoturismul electric Sehol EX10, are un pachet de baterii
cu o capacitate de 25 kWh și
o densitate de energie de 120 Wh, suportând încărcare rapidă. Până în prezent, bateriile cu ioni de sodiu au fost folosite,
în principal, la vehiculele
electrice cu două roți și pentru stocarea staționară a energiei. Hina speră să dezvolte,
în continuare, bateria și vede potențialul de a o folosi în vehiculele electrice de dimensiuni medii și mari, în viitor.
Acum, bateriile cu ioni de sodiu sunt testate și în alte domenii, cum ar fi pentru aviația cu zero emisii.
    martie 2023 .................................................................................................................................................. 9
 ȘTIRI
PUBLICITATE




































































   7   8   9   10   11