58% dintre români renunță la produsele sustenabile, din cauza costului mai ridicat

Conform studiului Consumatorul Etic din România în 2024, realizat de MKOR, 58% dintre români renunță la produsele sustenabile, din cauza costului mai ridicat, 35% nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% spun că alternativele eco din magazine sunt reduse.

Rezultatele studiului, transmise ZIUA CARGO:

38% dintre români sunt consumatori etici și  sunt conștienți de impactul pe care îl au asupra mediului prin alegerile lor de consum, demonstrând un comportament responsabil, etic și asumat. În același timp, 56% sunt indeciși, iar 6% nu sunt interesați de sustenabilitate și etică.

4 din 10 consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni Consumatori Etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului.

Alți factori care îi determină pe români să evite achiziționarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informațiilor despre impactul și originea produselor (24%), urmat de lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).

Barierele resimțite de consumatori sunt similare, însă cei etici sunt mai dispuși să caute soluții.

Portretul Consumatorului Etic din România: Mamă, Millennial, 41 ani, mediul urban

Profilul Consumatorului Etic din 2024 este predominant reprezentat de femei care fac parte din generația Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori și venituri medii sau mici.

Cori Cimpoca

Prin acest studiu ne-am propus să răspundem nevoii existente în piață de a înțelege așteptările și obiceiurile de consum ale oamenilor interesați de sustenabilitate.  Consumatorul Etic este o persoană care ia decizii de cumpărare în funcție de impactul lor social, ecologic și moral. Acest tip de consumator este conștient de efectele pe care achizițiile sale le pot avea asupra mediului înconjurător, el își exprimă preocuparea pentru bunăstarea globală și își asumă responsabilitatea de a contribui la un mod de viață mai echitabil și durabil.” a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

41% dintre consumatori aleg produsele cu beneficii pentru sănătate

Consumatorul etic este implicat și ia în mod consecvent decizii responsabile pe mai multe planuri ale vieții cotidiene: de la ce și cum mănâncă sau cumpără, la modul în care se deplasează sau își gestionează resursele.

41% dintre respondenți sunt interesați de beneficiile pentru sănătate și starea de bine atunci când achiziționează produse și servicii, iar 39% sunt atenți la aspecte legate de sustenabilitate și responsabilitate față de mediu.

70% dintre respondenți evită risipa de alimente și unii dintre respondenți aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare.

45% dintre consumatorii etici cumpără mai puține haine și evită consumul excesiv de fashion. Preferința pentru produsele naturale, deși mai puțin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%).

Consumatorul etic din România achiziționează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente 67%, cosmetice și îngrijire personală 36%, Cafea și băuturi 30%.

Metodologia studiului

Rezultatele sunt extrase din studiul MKOR Consumatorul Etic din România în 2024.

  • Mărimea eșantionului: N=1000
  • Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie (CAWI)
  • Instrument: chestionar
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR
  • Perioadă: noiembrie 2023

Consumatorul Etic în 2024 (CE2024) își fundamentează abordarea metodologică în cele două studii realizate în trecut la MKOR, respectiv Comportamentul Consumatorul Etic (2022) și Trendurile din Retail privind Consumatorul Etic (2021).

MKOR este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.