Adrian Criț: „STB a primit deja 290 de cereri de angajare”

Societatea de Transport Bucureşti (STB) a primit, în doar o zi și jumătate, 290 de cereri de angajare pentru poziţia de șofer de autobuz, în urma anunțului postat, în 24 ianuarie, pe site-ul instituției, a anunțat directorul general al STB, Adrian Criţ.

Adrian Criț, directorul general al STB

Amintim că, în 25 ianuarie, șoferii și vatmanii STB au renunțat, după 5 zile, la greva declarată ilegală de Tribunalul București.

„În momentul de faţă sunt foarte multe solicitări de angajare ca urmare a anunţului postat de noi pe site. Doar astăzi (marţi, n.r.) s-au făcut 60 de solicitări. Ieri, la sfârşitul zilei erau 230. În momentul de faţă sunt 290 de solicitări”, a precizat directorul general al STB, într-o conferință de presă.

„Am fost foarte buni în ceea ce am comunicat”

Directorul STB a evitat să spună cum anume i-a convins pe angajaţii STB să renunţe la grevă: „Angajaţii fideli instituţiei şi bucureştenilor au conştientizat faptul că îşi vor pierde locul de muncă dacă nu intervin pe traseu. (…) Credeţi-mă, în arta negocierilor există anumite chestiuni care nu vor ieşi la suprafaţă niciodată. (…) Angajaţii noştri au conştientizat faptul că nu se mai poate, pentru că s-au gândit la binele lor şi al familiei lor. Probabil, am fost foarte buni în ceea ce am comunicat”.

De asemenea, întrebat dacă a primit datele cu privire la cei care au participat la protest, Criţ a precizat că „au început să vină datele respective care vor fi analizate în comisiile de cercetare disciplinară. Probabil că o să fie angajaţi concediaţi. Cu siguranţă”.  

Directorul general al STB a subliniat că toate abonamentele vor fi prelungite cu numărul de zile în care cetăţenii nu au putut circula.  

Investiții în perioada următoare

El a anunţat o serie de investiţii la Societatea de Transport Bucureşti: „În următoarea perioadă, bucureștenii vor beneficia de tramvaie noi, autobuze electrice și troleibuze, investiții în infrastructura de transport, aceștia fiind pașii concreți începuți de STB SA împreună cu municipalitatea, pentru a oferi orașului și locuitorilor săi condiții optime de transport. Aceste investiții înseamnă, pe lângă avantajele aduse călătorilor, și condiții de muncă mai bune pentru salariații noștri. Cu un transport public modernizat și continuu, STB devine eficient, performant. Cu salariații STB SA care au reluat activitatea vom continua reformarea transportului public”.

Despre condiţiile de muncă precare reclamate de angajaţi, Adrian Criţ a spus: „Aceste probleme trebuie aduse la cunoştinţa managementului, astfel încât ele să fie remediate. Consider că orice discuţie dintre noi şi angajaţi este constructivă. De aceea, angajaţii pot să-şi aleagă liderii. De aceea, la nivelul fiecărei autobaze, fiecărui punct de lucru, trebuie să identifice problemele cu care se confruntă. (…) Avem o serie de probleme deja identificate de noi, conducerea societăţii. Am identificat anul acesta o serie de probleme vizavi de condiţiile de muncă şi vom interveni punctual”. 

„Condițiile precare sunt de zeci de ani”

Șeful STB a arătat că aceste probleme există de foarte mulți ani și i-a invitat pe jurnaliști să filmeze: „Aveţi acces, din punctul meu de vedere, în fiecare autobază şi în fiecare depou, pentru a filma şi să vedeţi condiţiile precare de muncă existente în momentul de faţă. Dar aceste condiţii nu sunt de acum, nu sunt de anul trecut, nu sunt de doi ani, din păcate sunt condiţii de care angajaţii noştri nu beneficiază de zeci de ani. Noi intervenim şi trebuie să le îmbunătăţim, acesta este rolul nostru. Noi trebuie să aducem satisfacţie pe de o parte bucureşteanului, pe de altă parte angajaţilor noştri”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.