Alstom a câștigat licitația pentru 37 de trenuri electrice interregionale

Compania Alstom Ferroviaria SpA a fost desemnată, în 4 noiembrie, de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice interregionale RE-IR (20 în contractul de bază și 17 din activarea opțiunii suplimentare).

Oferta financiară a  Alstom Ferroviaria S.p.A. a fost de peste 1,309 miliarde de lei, fără TVA. Contractul, care va fi semnat la finalul perioadei legale de contestaţii, va cuprinde inclusiv mentenanţa trenurilor asigurată pe 15 ani, cu posibilitatea dublării cantităţii şi perioadei de mentenanţă.

Cele 20 de rame electrice vor fi livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului, care prevede şi instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi a aplicaţiilor software.

Clasa I

Secretrarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu: „Vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor 3 trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans. Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse, pe minimum 15 ani. Achiziția se bazează pe rezultatele unui studiu de fezabilitate realizat sub egida Băncii Europene de Investiții, cu sprijinul JASPERS, și este co-finanțată din fonduri europene nerambursabile. Pentru a răspunde obiectivelor naționale și europene privind combaterea efectelor schimbărilor climatice, designul ramelor electrice va respecta cerințele legale privind protecţia mediului în ceea ce priveşte funcţionarea, întreținerea şi eliminarea/reciclarea.”

Clasa a II-a

Noile trenuri vor fi puse în circulație pe următoarele rute electrificate ale rețelei CFR Călători:

  • București Nord-Constanța
  • București Nord-Brașov-Arad-Timișoara
  • București Nord-Brașov-Cluj
  • Brașov-Deda-Cluj
  • București Nord-Brașov
  • București Nord-Iași
  • București Nord-Suceava
  • București Nord-Galați
  • București Nord-Craiova-Târgu Jiu-Petroșani- Simeria
  • București Nord-Craiova-Timișoara-Arad
  • Cluj-Timișoara
  • Cluj-Suceava-Iași.
Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția faimoaselor Săgeți Albastre de la începutul anilor 2000.
 
onform studiului recepționat de ARF, achiziția este una foarte importantă pentru transportul de persoane din România, în condițiile în care „pentru ca parcul de material rulant utilizat pe reţeaua feroviară din România să asigure realizarea cererii de serviciu de transport public de călători la actualele standarde europene şi naţionale, este nevoie ca prezentul parc de material rulant deţinut de operatorii de serviciu public feroviar din România, cu capital public sau privat, să fie înlocuit întrucât şi-a depăşit deja durata ciclului său de viaţă sau este aproape de finalul acestuia”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.