Aquila continuă înlocuirea treptată a flotei: vehicule cu emisii scăzute

Aquila continuă înlocuirea treptată a flotei cu vehicule cu emisii scăzute, în linie cu strategia de sustenabilitate.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Aquila, lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a investit peste 6 milioane de euro pentru reînnoirea flotei de vehicule care deservește  activitatea de distribuție a companiei. Investiția, aliniată cu strategia de sustenabilitate lansată în anul 2022, a constat în contractarea și achiziționarea tuturor celor 196 de vehicule planificate pentru anul acesta, inclusiv 25 de camioane cap tractor, marca DAF, cu motor Euro 6. 

Pentru a creste eficiența operațiunilor logistice, Aquila a investit și în utilaje de înfoliere semi-automată, unelte de bandare automată a paleților și dispenser automat de bandă de hârtie pentru sigilarea cutiilor, în conformitate cu planul de investiții comunicat anterior.

Pentru anul în curs, compania a bugetat investiții de 12,7 milioane de euro, din care 7,6 milioane de euro pentru cumpărarea de mijloace de transport.

În cadrul evenimentului Ziua Investitorului Aquila, din 27 noiembrie, organizat pentru a doua oară de la listare, peste 50 de părți interesate au avut  oportunitatea de a vedea o parte din investițiile realizate la facilitățile companiei din Dragomirești-Vale și de a afla detalii despre realizările și planurile companiei.

Răzvan Bagherea

Răzvan Bagherea, director Organizare și Resurse Umane, Aquila: „Investițiile realizate sunt în linie cu strategia de sustenabilitate a companiei. Prin modernizarea flotei auto și investițiile în echipamente pentru depozite ne-am propus reducerea amprentei de carbon și a deșeurilor generate în cadrul operațiunilor curente. Vom continua să implementăm măsuri în vederea atingerii țintelor de decarbonare stabilite pentru 2026: reducerea cu 20% a amprentei de carbon la nivelul flotei de vehicule și cu 3% a depozitelor. Aceste măsuri includ înlocuirea treptată a flotei, cu vehicule cu emisii scăzute, creșterea eficienței energetice, respectarea standardelor de mediu și sustenabilitate în activitatea companiei. Toate vehiculele achiziționate au normă de poluare Euro 6, fiind dotate majoritar cu motorizări pe propulsie de benzină, GPL și hybrid.”

Echipamentele pentru depozite achiziționate contribuie la sporirea productivității, diminuarea costurilor operaționale și implicit la reducerea deșeurilor generate din activitatea de înfoliere și sigilare. 

În prezent, Aquila deține peste 1.600 de vehicule, cu o flotă de transport de mărfuri pregătită pentru bunuri din toate categoriile de temperatură (ambiental, refrigerat, congelat). 

În 2022, compania a înregistrat o reducere notabilă a amprentei de carbon și a deșeurilor. Potrivit raportului de sustenabilitate, amprenta totală de carbon a companiei a înregistrat o scădere de 6,5%, însumând 36.837 tone CO2 echivalente (tCO2e), conform metodei de calcul pe bază de locație. De asemenea, intensitatea emisiilor (calculată pe baza locației) raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 18,4%, iar cea calculată la numărul de km parcurși cu 4,6%. La nivelul companiei consumul de energie a scăzut cu 3,1%, iar eficiența energetică raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 15,4%. În privința gestionării deșeurilor, compania a redus cantitatea generată cu 19%, prin metode mai eficiente de ambalare și gestionare.

Raportul de sustenabilitate al Grupului Aquila, pentru anul 2022, a fost elaborat pe baza standardului de raportare al Global Reporting Initiative (GRI) 2021. Companiile care intră în scopul raportului sunt Aquila Part Prod Com (România), Trigor AV (Republica Moldova) și Printex (România).

Despre Aquila

Aquila are activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie- Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.

Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și Global All Cap ai FTSE Russell. Compania a obținut nota maximă, 10, în cadrul evaluării VEKTOR efectuată de Asociația Română pentru Relația cu Investitorii – ARIR, în baza a 12 criterii privind guvernanța corporativă și comunicarea cu investitorii.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.